matiuss90 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Sprawa ma się tak. Zrobiłem ostatnio trasę jakieś 100km, podczas powrotu, sam nie wiem 500m do garażu poczułem zapach zgniłych jaj, wiadomo że coś jest z aku, ale pomyslalem dojade do garażu juz nie daleko. Przy samym garażu kiedy wdusiłem sprzęgło moto zgasł. Zatrzymałem się, staram sie go odpalić ale nic, nawet kontrolki się nie zapaliły. Pomyślałem że aku padł, po chwili włączyłem stacyjkę jeszcze raz kontrolki się zaswieciły ale moto dalej nie kreciło. Dodam że moto odpala na pych bez problemu lecz gaśnie na niskich obrotach. Sprawa wygląda o tyle gorzej że z aku sam z siebie ten zapach nie zaczal by sie ulatniac wiec czego to wina? regulatora? Podumujmy: Moto: Honda CBR F2 92 Problem: 1. Rozrusznik nie kręci, zero, nawet żadnego "pstryk" ani nic 2. dziwny zapach z akumulatora podczas jazdy Mozecie poradzic co trzeba sprawdzic itd? Od czego zacząc? Dodam że podłączyłem inny aku, i rozrusznik też nie krecił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Prawdopodobnie masz walnięty regulator napięcia i przeładowuje gotując aku. Należy zmierzyć napięcie ładowania.Jeśli jest wyższe od 14,5 V to uzwojenia do pomiary po wypięciu reglera. Jeśli one sa OK. to regler do wymiany.. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiuss90 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 (edytowane) Monter domyslilem się że regler moze byc walniety, ale na nowym aku moto tez nie odpala wiec to nie moze byc tego wina. Edytowane 11 Czerwca 2010 przez matiuss90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 (edytowane) A zmieniłeś regler? Lub chociaż odłączyłeś?Czy tylko wstawiłeś nowe aku? Ależ może być wina reglera, że nie odpala. Dalej idąc tą drogą sprawdź bezpieczniki, polączenia masy do ramy, klemy na elektromagnesie, sam elektromagnes i podaj wyniki pomiarów uzwojeń altka, poproszę. Edytowane 11 Czerwca 2010 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Jak to F2 to moze przekaznik byc juz na wylocie i zuzyty rozrusznik. W koncu latka leca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiuss90 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Monter a mozesz orientacyjnie powiedziec gdzie znajde te bezpieczniki, mase do ramy, i elektromagnes? pomiary zrobie pozniej. Jesli chodzi o ten bezpiecznik zaraz obok aku, to sprawdzalem i wydaje mi sie ze jest ok. Zaraz pojde odlacze regler i odpale i zobaczymy co bedzie. Odłączyłem regler, i dalej jest to samo, tzn motocykl odpala na pych ale jak stane to gasnie, a ze startera wogole, nawet starter nie zakreci ani nic A co Do wypowiedzi Adama. Cóż, nigdy z rozrusznikiem problemu nie było, zawsze odpalała za pierwszym strzałem totalnie nic do czego mozna by sie przyczepic w tej kwesti. Edytowane 12 Czerwca 2010 przez matiuss90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Miernik w dłoń i należy sprawdzić czy po nacisnięciu przycisku start podawane jest napięcie na przekaźnik(elektromagnes).Jeśli tak to zmierzyć cewkę przekaźnika. Jeśli przekaźnik podaje napiecie po naciśnięciu przycisku start na rozrusznik to znaczy, że rozrusznik wyzionął ducha. To akurat, ze kręcił do tej pory normalnie o niczym nie świadczy. I pomiary musisz zrobić teraz a nie później. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ja bym zaczal od sprawdzenia stanu nowego aku, bo po tych wszystkich manewrach troche dostal po krzyzach. Czyli zaczynamy od naladowania aku ladowarka stacjonarna, malym pradem ( 1A ), nigdy duza ladowarka samochodowa. Potem dopiero wkladamy do moto i robimy pomiary o ktorych pisal Monter. Jezeli masz tam kolege to warto zmierzyc napiecie aku podczas krecenia rozrusznikiem - duzy spadek napiecia swiadczy o oporach wewnetrznych rozrusznika. Wyglada to na zbedna strate czasu, ale robiac w tym porzadku najlatwiej zdiagnozowac problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiuss90 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Panowie dzięki za odpowiedzi ale problem chyba rozwiazany. Okazał sie bardzo banalny, nowy aku był do dupy. Na innym śmiga tylko trzeba wymienic regler. Dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi