Skocz do zawartości

Zmiana sprzęgła XJ600 51j


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie kieruje do tych którzy przerobili już ten temat.

Zakupiłem już tarcze i sprężynki i przy okazji wymiana oleju (motorek przy przekroczeniu 7-8tyś i gwałtownym dodaniu gazu nie reaguje na przyśpieszenie, a obroty lecą dalej szczególnie na wyższych biegach)

Serwisówke posiadam, lecz nurtuje mnie czysta niewiedza a ponieważ jeszcze motorek nie rozebrany wiec wolę zapytać:

-czy na metalowych przekładkach są jakieś znaki względem rozmieszczenia ich w sprzęgle (rys. pokazujący punkty)

-czy na wkładanie i ściskanie sprężyn jest jakiś patent czy po prostu wchodza gładko?

-usłyszałem o moczeniu tarcz w oleju przed montażem - czy to prawda?!

 

Jeśli są jeszcze jakieś "zasady" przy owej wymianie byłbym wdzieczny za podpowiedz!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-czy na metalowych przekładkach są jakieś znaki względem rozmieszczenia ich w sprzęgle (rys. pokazujący punkty)

-czy na wkładanie i ściskanie sprężyn jest jakiś patent czy po prostu wchodza gładko?

-usłyszałem o moczeniu tarcz w oleju przed montażem - czy to prawda?!

 

Jeśli są jeszcze jakieś "zasady" przy owej wymianie byłbym wdzieczny za podpowiedz!!!

 

1. Nie. Patrz tylko przy demontarzu czy wszystkie sa takie same, czy ktoras tarcza jest wieksza np. pierwsza.

2. Odkrecasz wszystkie rownomiernie na krzyz, zeby rownomiernie odchodzily. Jak odkrecisz to zobaczysz. Nie masz czego sie bac

3. Tak. Jak spuscisz olej to nowe tarcze zamocz w tym oleju i mozesz skladac.

 

Ps. Gazniki masz do regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie. Patrz tylko przy demontarzu czy wszystkie sa takie same, czy ktoras tarcza jest wieksza np. pierwsza.

2. Odkrecasz wszystkie rownomiernie na krzyz, zeby rownomiernie odchodzily. Jak odkrecisz to zobaczysz. Nie masz czego sie bac

3. Tak. Jak spuscisz olej to nowe tarcze zamocz w tym oleju i mozesz skladac.

 

Ps. Gazniki masz do regulacji

Z tymi gaźnikami to dla mnie informacja do działania w tym kierunku czy pytanie??!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajj. Sorry. Cos zle przeczytalem. Juz nie wazne :)

Nic nie szkodzi - po sezonie i tak planuje zakupić wakuometr słupkowy i świece Colortune do pełnej regulacji.

 

W tej sprawie jeszcze sie odezwe na forum.

 

Mam nadzieje ze w razie wekkendowych ewentualnych problemów mogę liczyć na pomoc!?

 

Jeśli mi sie uda udokumentuje zdjeciami i wystawie na forum jeśli istnieje taka mozliwość - może komuś bedzie łatwiej!

 

Narazie dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie. Patrz tylko przy demontarzu czy wszystkie sa takie same, czy ktoras tarcza jest wieksza np. pierwsza.

2. Odkrecasz wszystkie rownomiernie na krzyz, zeby rownomiernie odchodzily. Jak odkrecisz to zobaczysz. Nie masz czego sie bac

3. Tak. Jak spuscisz olej to nowe tarcze zamocz w tym oleju i mozesz skladac.

 

Sprzęgło zmienione (tarcze LUKAS/TRW,sprężyny LUKAS/TRW)...fatycznie jest to bardzo łatwe-kwestia rozebrania i złożenia w takiej samej kolejnosci.Dla przyszłych "zmieniających" przekładki metalowe nie są idealnie okragłe,mają swego rodzaju przetoczenie w jednym miejscu z wypustkiem który umieszczamy po koleii zgodnie z serwisówką w koszu sprzęgłowym. Pozatym wszystko gładko. Przykręcamy sprężyny,ustawiamy wysprzeglik ,zakładamy i regulujemy linkę i w drogę. Poczatkowo po odpaleniu moze wydawać się jakby biegi wchodziły na "chama" ale jeśli wszystko jest złozone jak nalezy,to wystarczy pare kilometrów i wszytsko wraca do normy.

 

Teraz sprzegiełko nawet przez chwile sie nie uslizgnie,motor ciągnie aż do czerwonego pola,chodzi gładko,sprawnie...biegi bez zgrzytów,znalezienie luzu bez problemu. Przy okzaji zalany olej MOTUL 15w50 półsyntetyk.

 

Temat zamkniety.... Pozdro wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...