Skocz do zawartości

Honda CB400SS - motor w klasycznym stylu


Lord_Nikkon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Po miesiącu ciężkich prac, obejmujących dosłownie wszystko co sie wiąże motorem - malowanie, wymiana opon, zmiana łancucha i zębatek, regulacja silnika itd, itp, wreszcie mogę sie pochwalić moją pracą.

 

Ogólnie Honda CB400SS była przeznaczona tylko na rynek japoński i koreański, dlatego może wam sie wydawać całkowicie obca, ale wieżcie mi że ten motor nie jest zabytkiem z lat 70 albo 80. Jest to motor z końca lat 90, który łaczy w sobie stara dobra technologie zasilania silnia gaźnikiem ale równocześnie na pokłądzie znajduje się CDI.

 

Oto dane techniczne:

 

Displacement: 397.00 ccm (24.22 cubic inches)

Engine type: Single cylinder

Stroke: 4

Power: 29.00 HP (21.2 kW)) @ 7000 RPM

Torque: 31.00 Nm (3.2 kgf-m or 22.9 ft.lbs) @ 5500 RPM

Compression: 8.8:1

Bore x stroke: 85.0 x 70.0 mm (3.3 x 2.8 inches)

Fuel system: Carburettor

Valves per cylinder: 4

Fuel control: OHC

Cooling system: Air

Gearbox: 5-speed

Physical measures

Dry weight: 139.0 kg (306.4 pounds)

Seat height: 790 mm (31.1 inches) If adjustable, lowest setting.

Overall height: 1,125 mm (44.3 inches)

Overall length: 2,165 mm (85.2 inches)

Overall width: 780 mm (30.7 inches)

Ground clearance: 160 mm (6.3 inches)

Wheelbase: 1,405 mm (55.3 inches)

Chassis and dimensions

Front tyre dimensions: 100/90-19 M/C 57S

Rear tyre dimensions: 110/90-18 M/C 61S

Front brakes: Single disc

Rear brakes: Expanding brake

Speed and acceleration

Power/weight ratio: 0.2086 HP/kg

Other specifications

Fuel capacity: 11.00 litres (2.91 gallons)

 

No a teraz co się zmieniło względem orginału:

- Nowy tłumik typu Super Trapp

- nowa krótsza kierownica

- nowy zestaw zegarów, w pełni analogowych

- nowy gaźnik Yashin z możliwościa regulacji ilości powietrza

- membranowy

- nowe tylne zawieszenie gazowe, z możliwościa regulacji twardość i skoku

- utwardzone przednie zawieszenie

- filtr powietrza K&N

- Nowa cewka zapłowa firmy NGH plus nowe przewod z świecą Denso Iridium

- Swiatła z Yamahy SR

- Customowy komplet migaczy firmy Posch

- Nowe opony IRC (Michelin był po prostu zdecydowanie za drogi ;) )

- przednie okładziny hamulcowe o podwyższonej trwałości z domieszką złota i carbonu

- oczywiście nowe malowanie i pozbycie sie wiekszości zbytecznych upiekniaczy.

- oczywiście pełen remont silnika i wymiana uszczelek na nowe plus nowe zawory (jak to jedno cylindrowcu dość szybko zaczynają irytująco stuykać jak sie gazuję za mocno na zimny silniku.

- nowy łańcuch o-ringowy powlekany złotem firmy D.I.D plus zmienione zębatki na duraluminiowe firmy Suntory.

 

 

I na szczęście wszystko Made in Japan co stanowi o trwałości wszystkiego. :cool:

 

A oto zdjęcia:

 

W czasie prac

 

W czasie rmontu

 

W czasie remontu 2

 

Silnik

 

Silnik 2

 

Silnik 3

 

Efekt końcowy

 

Efekt końcowy 2

 

Pierwsze testy

 

Filmik :bigrazz:

 

Pierwsze testy

 

Test pracy silnika

Edytowane przez Lord_Nikkon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widac ze sporo serca wlozyles w to moto i wytrwalosci nie zabrakło- totez gratuluje.

 

Wiadomo, ze kazdy robi moto pod siebiem, mi to swiatelko z tyłu nie pasuje i jakis klasyczny wydech byl zalozyl :wink: ale o gustach sie nie dyskutuje :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...