Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Witam, posiadam WSK 125 GIL z 76'. Stała kompletnie nieużywana przez ok 10-15 lat. Ostatniej jesieni postanowiłem, że doprowadzę ją do stanu używalności. Ale pojawiły się problemy z paleniem. Ustawiłem zapłon, zmieniłem świecę na nową Iskrę, nie chciała palić. Wsadziłem kosiarkową 95 i poszło. Wszystko było pięknie, poszła na pych żeby po 20 sekundach nierównej pracy wejść na obroty bardzo wysokie. I tak za każdym razem. Odpala, pochodzi nierówno 10-15 sekund i wskakuje na duże obroty. Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić. Prosiłbym o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Witam, posiadam WSK 125 GIL z 76'. Stała kompletnie nieużywana przez ok 10-15 lat. Ostatniej jesieni postanowiłem, że doprowadzę ją do stanu używalności. Ale pojawiły się problemy z paleniem. Ustawiłem zapłon, zmieniłem świecę na nową Iskrę, nie chciała palić. Wsadziłem kosiarkową 95 i poszło. Wszystko było pięknie, poszła na pych żeby po 20 sekundach nierównej pracy wejść na obroty bardzo wysokie. I tak za każdym razem. Odpala, pochodzi nierówno 10-15 sekund i wskakuje na duże obroty. Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić. Prosiłbym o pomoc. Przeczyść gaźnik, kranik etc.. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Przeczyść gaźnik, kranik etc.. Ach, zapomniałem o tym napisać. Gaźnik i kranik są czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Sprawdź czy iglica lub zawór kulkowy zamyka dopływ paliwa.Zapłon ma być 3mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0.25mm odstęp na świecy 0.5mm. Ustaw tak wszystko. Ustaw gażnik i jak sytuacja powróci zmień kondensator. A paliwo stare wylałeś i przepłukałeś bak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Może i są czyste ale problem leży w gaźniku i układzie dolotowym. Śrubę składu mieszanki na początek wykręć 1,5 obrotu. Problemem może też być lewe powietrze w układzie, stąd problemy z paleniem na kopniak. Poziom paliwa może być za wysoki lub zaworek nie trzyma, a te zaworki w WSK sprawiają czasem ból w tyłu. Na początek od tego zacznij. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Kupiłem nową iglicę na wszelki wypadek, robi się to samo. Przestawiałem na pierwszy, drugi, nic to nie zmienia. Jeszcze będę musiał sprawdzić ten zapłon znowu. Paliwo zmieniłem. Ogólnie motocykl stoi na wsi, ale motor(silnik) mam u siebie, więc paliwo jest na pewno czyściutkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) Zapłon nie ma nic wspólnego z tym. Jak kondenstator jest trefny to przeważnie wcale nie pali lub przerywa na wysokich. Samoczynne wchodzenie na obroty to ewidentny problem z dostawą paliwa i/lub lewym powietrzem. Może duża ilość paliwa spływa do skrzyni korbowej i stąd takie obroty. Na początku cherlawo bo świecę "przylewa" a jak już zaskoczy to sam przepala to co ma w skrzynce korbowej i wtedy szybko kręci bo sporo tego paliwa tam jest. Miałem podobnie w SHL M11. Wyczyść świecę, wkręć ją, kopnij kilka razy jakbyś chciał odpalić, wykręć świecę i obejrzyj ją. Jeśli jest bardzo mokra to masz nadmiar paliwa w komorze wału. Wkręć świecę, zamknij kranik, gaz otwórz na maxa i wtedy kop, może zaskoczy. Możesz też przewietrzyć silnik czyli wykręć świecę, gaz do końca i kopiesz. Edytowane 19 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Zapłon nie ma nic wspólnego z tym. Jak kondenstator jest trefny to przeważnie wcale nie pali lub przerywa na wysokich. Samoczynne wchodzenie na obroty to ewidentny problem z dostawą paliwa i/lub lewym powietrzem. Może duża ilość paliwa spływa do skrzyni korbowej i stąd takie obroty. Na początku cherlawo bo świecę "przylewa" a jak już zaskoczy to sam przepala to co ma w skrzynce korbowej i wtedy szybko kręci bo sporo tego paliwa tam jest. Miałem podobnie w SHL M11. Wyczyść świecę, wkręć ją, kopnij kilka razy jakbyś chciał odpalić, wykręć świecę i obejrzyj ją. Jeśli jest bardzo mokra to masz nadmiar paliwa w komorze wału. Wkręć świecę, zamknij kranik, gaz otwórz na maxa i wtedy kop, może zaskoczy. Możesz też przewietrzyć silnik czyli wykręć świecę, gaz do końca i kopiesz. Tak, świeca jest ewidentnie zalana po kilkukrotnym kopaniu. Czyli mam wymienić kondensator, tak? Czy da się go jakoś naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Kondensatory się wymienia, nie naprawia. Świeca po wyczyszczeniu ma iskrę? Duża iskra? Jako kolor? Raz zalana świeca może się nadawać na śmietnik. Możesz ją wypalić na kuchence gazowej to pożyje jeszcze. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Kondensatory się wymienia, nie naprawia. Świeca po wyczyszczeniu ma iskrę? Duża iskra? Jako kolor? Raz zalana świeca może się nadawać na śmietnik. Możesz ją wypalić na kuchence gazowej to pożyje jeszcze. Z tymi świecami to dziwna sprawa, bo jak pisałem wcześniej chodzi tylko na 95 i jest z nią różnie, raz ma ładną, czerwoną iskrę, raz niebieską, raz nie ma w ogóle. Że się tak głupio spytam, gdzie jest ten kondensator? Bo nie bardzo się orientuje gdzie taki wichajster jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) Czerwona iskra nie ma nic wspólnego z wyrazem "ładna". :biggrin: To jest paskudna, brzydka iskra. Ładna iskra to ta długa w niebieskim odcieniu. A kondensator jest mocowany do podstawy iskrownika od spodu czyli od środka. Trzeba zdjąć magneto, oznaczyć położenie iskrownika względem karteru i zdjąć go, pod nim będzie kondon. Zwróć uwagę na podkładki izolacyjne w miejscu gdzie jest przypięta końcówka przewodu kondensatora. Końcówka jest poprowadzona do miejsca gdzie jest łączona z innymi przewodami za pomocą jednej śrubki. Pomiędzy oczkami każdego przewodu musi być podkładka z tworzywa, między łbem a miejscem mocowania i pod nakrętką. W skrócie - wszystko musi być od siebie odizolowane a elementem który przewodzi impuls jest ta śrubka, tylko Ona nie może dotykać masy iskrownika, stąd tyle tych podkładek. Edytowane 19 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Pomyliłem z tą iskrą :P Oczywiście miałem na myśli ładną, NIEBIESKĄ iskrę(chociaż mi w sumie bardziej czerwony się podoba). No nic, kupię niedługo ten kondensator i się pobawię. Szkoda że w elektryce jestem straszna noga, nic nie umNiem. Dzięki za pomoc, wodzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Po tylu latach postoju może puścił simmering od strony magneta i ciągnie lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.