Andre-20 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Hej, moze komus to pytanie wydac sie trywialne, ale chcialbym zapytac ludzi nieco bardziej doswiadczonych ode mnie, w jaki sposob najlepiej czyscic aluminiowa rame?? Draznia mnie czarno-szare latki na wahaczu mojej cbr f4. Czy do czyszczenia aluminium sa jakies specjalne srodki?? Szczotka druciana to nie zbyt efektywny i efektowny sposob czyszcenia, rozpuszczalniki tez nie bardzo dzialaja.... Pozdrawiam, Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) aluminium jest lakierowane czy "gołe"? jeśli to lakier to zastosuj zwykłą paste tempo do chromu i aluminium, nakładasz cienka warstwe a pozniej polerujesz recznie. jesli to gołe alu to szczotka bawełniana na wiertarce i zielona pasta polerska ;) tym drugim sposobem mozna to wypolerowac do lustra co bardzo efektywnie wyglada, trzeba tylko odpowiednie pasty kupic, oprocz zielonej niebieska i biała i kolejno nimi polerowac szczotka bawelniana. Edytowane 19 Maja 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andre-20 Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) dzieki szynka, chodzi mi raczej o proste czyszczenie z brudow i sniedzi, ktore wgryzly sie w rame. Nie chodzi mi o polerowanie, rama jest oczywisie aluminiowa, bez zadnych lakierow. Edytowane 19 Maja 2010 przez Andre-20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) u mnie w iksjocie sety są aluminiowe, nie lakierowane po przejażdżce w deszczu sól drogowa sprawiła ze powstały szare plamy, wykwity, były zaśniedziałe itp. 20 minut czyszczenia pastą tempo alu chrom i są jak nowe ;) Edytowane 19 Maja 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Taki urok gołego alu. Co jakiś czas trzeba odświeżyć. Mam GSXR750W z kołami całymi w polerce i rama też w polerce ale moto stało 3 lata w zapyziałej szopie więc kiepsko to wyglądało. Zimą wyrzeźbiłem sobie tarczę do polerki którą potrzebowałem do lag zawieszenia w HD i takim wynalazkiem idzie jak burza. :biggrin: A wynalazek prosty - gruba tarcza do szlifowania z kątówki, na to przyklejony (3 różne kleje jednocześnie :biggrin:) gruby plaster filcu. Zakładam to na kątówkę, pasta jakaś francuska a`la Tempo i rama Gixxera stała się dosłownie lustrem po ok.2 min zabawy. :clap: Zimą testowałem kilkanaście różnych past, wyszło że Tempo to najgorsza lipa do czegokolwiek. Tej francuskiej nazwy nie pamiętam a G3 jest dość fajna z odrobinką wody. Do zgrubnej polerki używam "średnią" pastę do zaworów, po tym bardzo drobną, wykańczającą i po tym francuz lub G3. Bajerek. Tylko że wszystko wokół zachlapane pastą jest. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Taki urok gołego alu. Co jakiś czas trzeba odświeżyć. Mam GSXR750W z kołami całymi w polerce i rama też w polerce ale moto stało 3 lata w zapyziałej szopie więc kiepsko to wyglądało. Zimą wyrzeźbiłem sobie tarczę do polerki którą potrzebowałem do lag zawieszenia w HD i takim wynalazkiem idzie jak burza. :biggrin: A wynalazek prosty - gruba tarcza do szlifowania z kątówki, na to przyklejony (3 różne kleje jednocześnie :biggrin:) gruby plaster filcu. Zakładam to na kątówkę, pasta jakaś francuska a`la Tempo i rama Gixxera stała się dosłownie lustrem po ok.2 min zabawy. :clap: Zimą testowałem kilkanaście różnych past, wyszło że Tempo to najgorsza lipa do czegokolwiek. Tej francuskiej nazwy nie pamiętam a G3 jest dość fajna z odrobinką wody. Do zgrubnej polerki używam "średnią" pastę do zaworów, po tym bardzo drobną, wykańczającą i po tym francuz lub G3. Bajerek. Tylko że wszystko wokół zachlapane pastą jest. :biggrin: ja dotychczas stosowalem tarcze bawełniane, taki zbitek szmatek bawelnianych o grubosci 40mm - calkiem dobrze idzie tylko trzeba mocno przyduszac. filcowe są lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 A to zależy do czego. Kłębków z bawełny też używałem ale bardziej do polerowania żelkotu czyli twardego lakieru na laminatach z żywicy. Krążki wycinało się ze szmaty, kilkadziesiąt sztuk zbić razem, na wiertarkę i git szło. To jest to bardziej delikatnych spraw jak lakiery itp. Do alu lepszy jest filc. A na kątówce jest sporo tarcia i temperatury więc pasta polerska git się topi a wtedy ma najlepsze działanie, no i filc trzeba przycisnąć. Wiertarka zdycha przy docisku, kątówka jakoś daje radę. Zwykła pasta typu Tempo itd. będzie rozchlapana po okolicy. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 ja do polerki alu kupiłem paste w mieszalni lakierów.Nie pamiętam nazwy,ale to była specjalna pasta do alu.Potem filc na szlifierkę i błysk... :icon_biggrin: Pastę Tempo próbowałem,ale to do lakieru a nie do alu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diesel20 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 najlepszy efekt uzyskuje sie poprzez czyszczenie papierem wodnym najlepiej zaczac od 200 nastepnie 400,600,1000,1500 zmieniajac za kazdym razem kierunek czyszczenia czyli pionowo i poziomo(ale nie wiem czy bedzie ci sie chcialo z tym tyle bawic), nastepnie proponuje paste polerska do aluminium na filc..... tempo nie kupuj bo to syf:D pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) Nigdy papieru 200 nie używa się do "alimanium". No chyba że chcesz narobić sobie klopsu czyli 3x więcej roboty przy wyciąganiu rys po 200-tce. :banghead: Do gołego, gładkiego alu zaczynamy od 400 i lecimy w górę. Jeśli odbarwienia są drobne, powierzchowne to od 600 od razu zacząć. Ewentualnie 200 można użyć do starego, parchatego alu z dawnych lat. Edytowane 20 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diesel20 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 uzywajac 400 na poczatku nie wyczyscisz wzerów.... a nawet jesli bys wyczyscił to ci zejdzie sporo czasu dlatego na poczatek warto zaczac 200....ale jak kto lubi:P ja polecam zaczac od 200 ....wiele razy tak robilem i zawsze z efektów swojej pracy bylem zadowolony ..... ale kazdy ma swoja technike polerska ,nie chce sie tutaj z wami kłucic dlatego wybór pozostawiam Tobie:P pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) witam, do usuwania resztek farb, powłok lakierniczych polecam ten produkt. trzeba tylko uważać na elementy plastikowe [mimo że tam pisze inaczej!], gumowe bo poprostu zostaną rozpuszczone. jest to na bazie amoniaku i nie ma żartów, jest mocno żrące http://www.allegro.pl/item1038313518_zmywa...silny_boll.html Edytowane 20 Maja 2010 przez bikerider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.