Skocz do zawartości

KTM LC4 400 '97r. zdławiony ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu nabyłem takowe truchło, już przy zakupie wydawało mi się że dolny zakres obrotów pozostawia wiele do życzenia, jednak motocykl był sprowadzony z austrii gdzie dla celów podatkowych celowo obniża się moc motocykla. Spekulacjom poddane zostały gaźnik(konkretnie dysza główna) i katalizator (jakoby w nim był jakiś klin). Dla porównania kilka dni przed zakupem jeździłem xr 400 (jak się później okazało z pękniętym tłokiem) i nie było porównania. Silnik u mnie zachowuje wysoką kulturę pracy, nie wpierdziela oleju, nie kopci na zimno. Po wejściu na pewne obroty zaczyna się zbierać jednak nie od samego dołu, później zapieprza dość przyjemnie stąd wątpię że wina może leżeć po stronie braku kompresji, motocykl zachowuje się trochę jak dwusów z zaworem wydechowym.. nic nic i bah! idzie jakby ktoś go uszczypnął ;) Dyszę sprawdzałem, niestety nie jest opisana (swoją drogą poprosiłbym o optymalne rozmiary dysz głównych do tego modelu). Jak na moje oko jest to wersja sc, zresztą spójrzcie sami:

http://img7.imageshack.us/img7/9181/p1010601b.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/6201/p1010609h.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/6536/p1010610t.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/9656/p1010602v.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/3894/p1010607p.jpg

http://img517.imageshack.us/img517/118/p1010604c.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/9952/p1010605b.jpg

http://img256.imageshack.us/img256/8062/p1010603te.jpg

Oczywiście pozbyłem się ostatniego szyku mody acerbis'a z poprzeczki kierownicy.

Oczekuję konkretnych porad co gdzie i jak może być w nim zabite dechami, coś co uwolni z niego drzemiący potencjał ;)

Z góry dziękuję i pozdrawiam !

Filip

 

 

P.S. Dyszę sprawdziłem, opisana jako 270.

http://www.bikersjersey.com/product/productinfo.aspx?id=2095 Jednak nie była to główna, z tego co piszą na tej stronie figuruje pod numerem 4 i u mnie nie jest opisana.

Edytowane przez Filipecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja SC 400, bez wałka wyrównoważającego i mały obieg oleju. Jedno co mnie ciekawi to te przednie lagi bo w tym roku montowali już normalne lagi a nie USD. No i plastiki na lagach na pewno nie są z tego modelu bo to malowanie 95 jest.

 

Co do dysz to tak dla wersji OPEN dla gaźnika Dell'orto 38:

- główna 190

- nadelduse D270

- leerlaufduse 45

- iglica K51

- pozycja iglicy od góry: 2

- śruba mieszanki: wykręcona 2 obr

- dysza startowa 45

 

Zawory dla 400 to: 0,20mm

 

Co do dławienia to KTM były dławione na gaźniku i filtrze powietrza. Dla tych danych co podałem dla gaźnika musisz mieć "otwarty filtr" powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rocznikiem może być oczywiście różnie :)

Wielkie dzięki za te wszystkie informacje!

Co do filtra powietrza - wydaje mi się że jest 'otwarty', ale chyba najlepiej będzie jak zrobię po prostu zdjęcie i wstawię tutaj lub wyślę na priv :)

Pozdrawiam,

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławione były na dyszy głównej i zwężce pomiędzy gaźnikiem a głowicą - takie informacje znajdziesz w każdym manualu. Jednak ten typ dławienia raczej nie ma wpływu na moc przy niskich obrotach, moim zdaniem jest to tylko wina regulacji gaźnika - wkręć pół obrotu śrubę powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...