Skocz do zawartości

ER5 zalewa i sie nie wkreca.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kolega byl dzis ogladac motor a dokladniej ER5 2001 rok 18 tys przebiegu.

Przy 1 prubie odpalenia nei zapalil. Okazalo sie ze zalalo swiece. Wykrecili wyczyscili i zapalil na strzala.

Problem jest jednak w tym ze sie nie wkreca, pier ma lekkiego mula zanim zacznie sie wkrecac na obroty. Jak sie dobrze nagrzeje jest troszke lepiej ale i tak nie jest dobrze. Przydlawia sie po odkreceniu manetki potem sie kreci ale i tak nie jest dobrze.

Do teglo slychac lekkie stuki spod pokrywy zaworow.

 

Czy moga to byc zawory oraz gazniki do regulacji ?

 

Z gory dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, byl ogladac przed kupnem. A co do do swiec to tez tak myslalem.

 

Jesli to sa zawory, gazniki i swiece to nie problem poniewaz po kupnie zostalo by to zrobione.

 

Po nagrzaniu silnika dalej sa lekkie stuki z okolicy glowicy.

 

Potrzebuje potwierdzenia co to moze byc. Poniewaz tak czy siak kolega ma zamiar oddac motor na regulacje zaworuw i synchro gaznikow i zmiane oleju dla swietego spokoju.

Edytowane przez kamilp7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by zajrzeć do tych gażników, oczywiście jeśli stał niepalony, bo wtedy dysze i kanały przelotowe gażnikków lubią się wtedy pozatykać, wszystko to potem przemyć, przedmuchać spręzonym powietrzem, ewentualnie wysuszyć, sprawdzić stan uszczelek, membrany podciśnieniowej, sprawdzić zaworek iglicowy pływaka czy nie jest wybity, względem czego silnik może dostawać zbyt dużą dawkę mieszanki powodującą zalewanie świecy i w efekcie zamulania pracy silnika, sprawdzić w jakim stanie jest filtr powietrza. Ale najpierw trzeba wstawić sprawne świece zapłonowe, być może stare dostały przebicia z powodu zalewania.

 

Co do stuków,to trzeba odkręcić pokrywe zaworów, sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz zaworowy, a potem sprawdzić luzy osiowe wałków rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowilbym sie przed zakupem... Luzy w tym motocyklu sie skracaja, wiec na pewno to nie przez za duze luzy. Moze byc nieszczelnosc na kolanku wydechowym, moze walic lancuch rozrzadu lub co innego. Wszystko to sa koszta.

Kwestia jeszcze czy to stuka cos naprawde, czy mylicie to z normalna praca. Te silniki pracuja glosno i czesto wydobywaja rozne dziwne dzwieki ;)

Co do zalania - jesli stal dlugo to czasami sie tak zdarza, ale tez istnieje niewiadoma czy z gaznikami wszystko OK.

To pierwszy ER5 ktory ogladacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to byl pierwszy. 500 metrow od tego goscia jest serwis motocyklowy, i oni za 200 zl sprawdza wszystko co to stuka i co jest nie tak. W tygodniu powinno sie wszystko wyjasnic.

 

Dzikuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uciekał od tego motocykla. Sprawna maszyna odpala po kilku obrotach wału i nie stuka. To mi wygląda na jakiegoś grata bez przyszłości. Kupilibyście samochód, który się zalewa i stuka???

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...