Skocz do zawartości

Pompa paliwa nie wyłącza się Gsxr 750 '97


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa paliwa nie wyłącza się. Normalnie pompa powinna uciszyć się po 3 -4 sek. od przekręcenia kluczyka. Ujeżdżam Srada na gaźnikach i mam to odkąd go kupiłem. W niczym to nie przeszkadza... lecz nie jest normalne. Nic się nie przelewa, paliwem nie śmierdzi, silnik pracuje w całym zakresie obrotów i na każdym biegu. Na początku zrzuciłem winę na przekaźnik, bo w istocie przy pomiarze rezystancji nie wychodziły wartości takie jakie życzyła sobie serwisówka. No i kupiłem używkę na moto bazarze. Głupi nie wziąłem miernika... no nic 20 zł nie fortuna - to samo nie odpowiedni opór na poszczególnych pinach. Jeśli chodzi o przekaźnik to mogę kupić nówkę tylko gdzie i za ile. Ale żeby to był racjonalny zakup muszę od kogoś z podobnym moto na chwile przełożyć przekaźnik żeby było wiadomo czy w ogóle to coś da. Z drugiej strony z tego co czytałem po zagranicznych forach : jak przekaźnik klęka to nie przekazuje prądu w ogóle i pompa nie "pumpi"

 

Może ktoś ma inne pomysły ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skleja się styki przekaźnika to faktycznie będzie pompa pracować cały czas.W pozostałych przypadkach uszkodzeń przekaźnika pompa nie działa.

Ale...pompa przestaje pracować ponieważ zostaje wyłączona przez czujnik ciśnienia w układzie paliwowym i pompuje gdy tylko ciśnienie spada poniżej założonych wartości.Nie wiem jak dokładnie ten układ dokładnie wygląda w Twoim moto.

Ogólnie schemacik by się przydał.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia wyłaczajoncy papke jest chyba wewnacz pampki ??

Jeśli chcesz już coś napisać (choć nie jesteś tego pewien) to zrób to chociaż po polsku.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie zrozumiałem..

 

Przekręcam kluczyk, zapłon włączony (kontrolki świecą), czerwony przycisk (od gaszenia) włączony, pompa chodzi non stop.

Przekręcam kluczyk, zapłon włączony (kontrolki świecą), czerwony przycisk WYŁĄCZONY, pompa NIE chodzi.

 

W waszych postów wynika w takim razie, że wina może być samej pompy mimo, że podaje dobre ciśnienie.

Edytowane przez Pepesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeczytałem to pompka jest sterowana podciśnieniowo.Pompka sama w sobie jest dobra tylko albo wężyk od podciśnienia nie jest szczelny lub sama membrana w pompce nie pracuje jak należy i dlatego cały czas pompka pracuje.

Dla sprawdzenia można wsadzić Twoją pompkę do innego moto, a jeśli można się dostać do membrany w pompce to obejrzeć to dokładnie.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś temat?

Ogólnie wszystko zostało narazie napisane.

Może masz schemat układu paliwowego i elektryki?Bo trochę mało informacji.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem.czyli wykrecic pompe i sprawdzic membrane i wezyk podcisnienia!

serwisowke mialem gdzies na plycie ale nie moge znalezc.

Jeśli tak to jest u Ciebie rozwiązane to tak.

Możesz też mieć listwę , która zasila wtryski i na niej może być czujnik ciśnienia w układzie, odpowiedzialny za pracę pompy.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze schematu wynika że sterowanie pompy poprzez przekażnik wychodzi z modułu zapłonowego.

więc:

może kleić przekażnik

zwarcie do masy przewodu moduł-przekażnik >>żółty z czarnym paskiem

uszkodzone wyjście z modułu

 

po włączeniu kluczyka i przycisku na kilka sekund powinna się pojawić masa na przewodzie żółto-czarnym, potem znika. przecinasz przewód przy module i sprawdzasz czy masa jest na stałe od strony modułu, czy od strony przekażnika. jeśli moduł-masz problem :biggrin: jeśli od przekażnika-usuwasz zwarcie.

 

 

znaczy to do srada :)

Edytowane przez mod-ek

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, masa z żółto czarnego kabla jest praktycznie non stop, nawet na wyłączonym zapłonie. A co ciekawe, zanika przez pierwsze 3 - 4 sekundy po przekręceniu kluczyka (czyli wtedy kiedy pompa powinna pracować) po tym czasie masa powraca. Przeglądałem też sam kabel i jest bez skazy. Muszę więc podmienić moduł w celach testowych albo szukać usterki w samej pompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szukaj w pompie, jeśli podajesz masę na żółto czarny w stronę przekażnika i pompa zaczyna działać to znaczy że jest problem w sterowaniu.

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...