Skocz do zawartości

cbr1000rr czasem po włączeniu xenonu silnik zgaśnie


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - jak w temacie;

Dwa tygodnie temu założyłem Hidy 6000 k na przetwornicach typu slim. Produkt oczywiście chiński.

Dołożyłem przełącznik pomiędzy wiązką świateł mijania /bo tam jest podpięty ksenon - zgodnie z instrukcją na fireblade.pl/, a przetwornicą. Dodatkowy włącznik to mój pomysł, by nie nadwyrężać akumulatora /przy rozruchu silnika światło mijania jest automatycznie wyłączane na czas rozruchu silnika/. Zamysł był więc taki, by zapalać motor przy zgaszonym świetle, a później po paru sekundach odpalać ksenon. Wtedy nie będzie takiego "szoku" dla aku :/włączenie zasilania-start ksenonu-wyłączenie -start rozrusznika- start ksenonu/.

I wszysto w sumie działa. Świecenie bez zarzutu.

Czasem zdarza się jednak, że po zapaleniu motocykla i odczekaniu chwili jak załączę ksenon silnik zgaśnie. Odpalam włączam ponownie i działa. Zostawię przełącznik w pozycji włączonej i zapalam motor z włączonym ksenonem - w trybie fabrycznym - wszystko zawsze działa.

Dodam, że akumulator jest w bardzo dobrej kondycji, i wygląda na to że użytkowanie ksenonów nie doprowadziło do pogorszenia jego kondycji.

Czy ktoś tak miał? Z czym może to być związane?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zbędny patent z tym wyłącznikiem.

Akumulator nie ma żadnego szoku.

Przetwornicy też nic nie będzie jak podczas rozruchu jest gaszony ksenon.

Powróć do instalacji fabrycznej i ciesz się brakiem problemów.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - jak w temacie;

Dwa tygodnie temu założyłem Hidy 6000 k na przetwornicach typu slim. Produkt oczywiście chiński.

Dołożyłem przełącznik pomiędzy wiązką świateł mijania /bo tam jest podpięty ksenon - zgodnie z instrukcją na fireblade.pl/, a przetwornicą. Dodatkowy włącznik to mój pomysł, by nie nadwyrężać akumulatora /przy rozruchu silnika światło mijania jest automatycznie wyłączane na czas rozruchu silnika/. Zamysł był więc taki, by zapalać motor przy zgaszonym świetle, a później po paru sekundach odpalać ksenon. Wtedy nie będzie takiego "szoku" dla aku :/włączenie zasilania-start ksenonu-wyłączenie -start rozrusznika- start ksenonu/.

I wszysto w sumie działa. Świecenie bez zarzutu.

Czasem zdarza się jednak, że po zapaleniu motocykla i odczekaniu chwili jak załączę ksenon silnik zgaśnie. Odpalam włączam ponownie i działa. Zostawię przełącznik w pozycji włączonej i zapalam motor z włączonym ksenonem - w trybie fabrycznym - wszystko zawsze działa.

Dodam, że akumulator jest w bardzo dobrej kondycji, i wygląda na to że użytkowanie ksenonów nie doprowadziło do pogorszenia jego kondycji.

Czy ktoś tak miał? Z czym może to być związane?

Pozdro.

Lepszy by był chyba sam przekaźnik żeby przy kręceniu rozrusznikiem rozłączał lampe.

Tutaj Honda dała ciała powinien być taki fabryczny.

 

A jak wygląda sprawa zmiany krótkie/długie. Czy jest to zdrowe że ksenon w tym momencie gaśnie ?

Krótkie palą się razem z długimi.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to chyba faktycznie zastanowię się nad wywaleniem tego dodatkowego wyłącznika.

Póki co pomierzyłem natężenie przy przetwornicach dla porównania /bo jak mam wszystko pogaszone i odpalam same długie to silnik nigdy nie gaśnie/. Efekt - to samo praktycznie; 0,3 czasem 0,5 A różnicy na rozgrzanym palniku. Przy zimnym żarniku podobne strzały na obu xenonach. Z ciekawości zamieniłem jeszcze na kostkach przełączniki - teraz mijania zapalam przełącznikiem długich, a tym dodatkowym, drogowe. Zobacze jutro na zimnych żarnikach rano co będzie bo to może wina akcesoryjnego przełącznika, który np. daje iskrę od której ECU głupieje. Osobiście w to wątpię, ale przyszło mi do głowy to spróbuję.

Dla niewtajemniczonych dodam, że 1krr ma wrażliwy stator, który lubi się palić gdy jest już kiepskie akku. Stąd pomysł z przełącznikiem.

p.s. m.in. dla tego stawiam na energooszczędność - wszędzie gdzie się da założyłem ledy. Ponadto zimą co tydzień podłączałem optimate. ... żeby nie mieć przygód ;) W tym moto jak się o akku nie dba to co 2 sezony wypada je zmienić.

A propos tego akcesoryjnego przełącznika - to jest specjalnie do tego do czego go użyłem - montuje się bez cięcia przewodów, ma męskie i żeńskie gniazda H7.

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wyłącznik. Jeden z ksenonów jest wadliwy - tylko jeden "gasi" moto. Przyrząd przy pomiarach nie wykazał usterki. Musi przez ułamek sekundy brać dużo prądu na rozruch. żarnik od tego ksenonu lekko się odbarwił. Drugi nie. Teraz podmieniam i dojdę czy to tylko żarnik czy przetwornica jest lewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat jeździł na chińskich ksenonach 2 dni. :banghead:

To forum techniczne a książka reklamacji.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak przetwornica

przyrząd tego nie wychwytuje ale jedna bierze dużo większy prąd na start.

Sprzedawca udzielił dwuletniej gwarancji, powinien wymienić

p.s.

żarnik na tej wadliwej przetwornicy chwyta dużo większą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jednak przetwornica

przyrząd tego nie wychwytuje ale jedna bierze dużo większy prąd na start.

Sprzedawca udzielił dwuletniej gwarancji, powinien wymienić

p.s.

żarnik na tej wadliwej przetwornicy chwyta dużo większą temp.

 

 

 

 

Masz uszkodzoną przetwornicę.

 

 

Co ty, serio? :eek:

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YUBY zaskakujesz mnie czasem odpowiedziami?

 

Jak tam spisuję się ten twój alternator który wymieniałeś 3 razy?

Wiem że nic to nie ma do tematu, ale ciekawi mnie jak się sprawa zakończyła, bo tamtem temat umarł niedokończony.

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...