fazgord Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Mając starą f4 kupiłem ze znajomym fi dla niego tymczasowo stoi u mnie i przemieszczam się nią. Wydała mi się dziwnie mocna, nawet różnica wtrysk gaźnik nie wytłumaczyła mi tego faktu. Po krótkich oględzinach wyszło że ma z przodu 15 zębów oto obliczenia licznik a wskazanie prędkości GPS licznik GPS 30 - 25 50 - 43 70 - 64 90 - 80 110 - 99 130 - 116 150 - 132 180 - 155 wyliczając różnicę między pomiarami i sprowadzając ją do średniej, wyszło zawyżanie licznika o 12%, oczywiście wiem że pomiar jest obarczony błędem ale ich ilość powinna dać w miarę wymierny rezultat. Należy także przyjąć niedokładność GPS ale pomiar był wykonywany jadąc z tą samą prędkością przez dłuższy odcinek i do tego prostej gdyż zakręt nawet delikatny zafałszował by wynik. Zastanawiam się nad zasadnością wymiany na zębatkę 16 oryginalną, spalanie wyszło 5,6 przy 140 km/h z tym że jechaliśmy wtedy faktycznie 123, jeśli 12% odnosi się także do kilometrów ( a tak sądzę) to wychodzi żarłoczność na poziomie 6,2 litra. Jakie jest wasze zdanie w tym temacie. Kupować nową 16 było by chyba nie racjonalne z racji dopasowanego już układu napędowego który jest w nie najgorszym stanie. Dodatkowo widać różnicę w mocy, ruszając tak samo jak swoją f4 dynamicznie od razu przód poszedł w górę co na moim motocyklu wymaga lekkiej gimnastyki z obrotami. Dodam od razu że nie zależy mi na jeździe na jednym kole a jedynie na motocyklu który będzie przeznaczony do jazdy po mieście i niewielkie trasy także do niczego nie jest mi potrzebne to mniejsze przełożenie. Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez fazgord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Pomiar prędkości w nawigacji GPS jest totalnie niedokładny. Ja mam TomToma i mając go w nowym Fordzie Focusie przekłamuje o 10km/h bodajże w dół. Nie odnoś sie do niego bo nic Ci to nie da. Sprawdź z jakimś samochodem lub innym motocyklem Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Pomiar prędkości w nawigacji GPS jest totalnie niedokładny. Ja mam TomToma i mając go w nowym Fordzie Focusie przekłamuje o 10km/h bodajże w dół. Nie odnoś sie do niego bo nic Ci to nie da. Sprawdź z jakimś samochodem lub innym motocyklem Liczniki w samochodach/motocyklach zawyżają, GPS jest właśnie najdokładniejszy to sprawdzania prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Sprawdź z jakimś samochodem lub innym motocyklem Taki pomiar też nie będzie miarodajny. Nie wiem czy jest to regułą, ale zauważyłem, że wszystkie liczniki jakie do tej pory regenerowałem (analogowe rzecz jasna) były wyskalowane tak, aby nieco zawyżać wskazania. Innymi słowy - przy skalowaniu korzystając z różnych metod wykazywały błędy rzędu 5-10%. Oczywiście w normalnych przypadkach, bo zdażały się i dużo większe odchyłki (posiadacze Jawy i CZ nie chwalcie się lepiej swoimi licznikowymi osiągami :biggrin: ). Zawsze wychodziło mi, że "oryginalnie" liczniki zawyżają wskazania prędkości. Moim zdaniem: albo jest to chwyt marketingowy producentów ;) , albo względy bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 ja też przykleiłem GPS-a do baku i wyszło ze jak na liczniku mam 60 to jade ok 45km/h, ale w samochodzie dobrze mi pokazuje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Pomiar prędkości w nawigacji GPS jest totalnie niedokładny. Ja mam TomToma i mając go w nowym Fordzie Focusie przekłamuje o 10km/h bodajże w dół. Nie odnoś sie do niego bo nic Ci to nie da. Sprawdź z jakimś samochodem lub innym motocyklem Jesteś w głębokim błędzie. Liczniki w samochodach/motocyklach zawyżają, GPS jest właśnie najdokładniejszy to sprawdzania prędkości A ten facet prawdę Ci napisał. Ja również wszystkie liczniki, które naprawiałem lub przerabiałem ustawiałem później na dokładność pokazywania. Tutaj kłania się umiejętność ściągnięcia wskazówki, zrobienia tego w odpowiednim miejscu i później jazdy z otwartym licznikiem. Będziesz mógł sobie skorygować ten błąd do minimum. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondodajny Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 jak miałem jeszcze polskiego rometa, to również sprawdzałem na nawigacji prędkość i przyznaję, że nawigacja pokazała prawidłowy pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) Jesteś w głębokim błędzie. A ten facet prawdę Ci napisał. Ja również wszystkie liczniki, które naprawiałem lub przerabiałem ustawiałem później na dokładność pokazywania. Tutaj kłania się umiejętność ściągnięcia wskazówki, zrobienia tego w odpowiednim miejscu i później jazdy z otwartym licznikiem. Będziesz mógł sobie skorygować ten błąd do minimum. To nie jest do końca prawda. Faktycznie chyba macie racje że liczniki motoryzacyjne są obarczone świadomym błędem. Ale w mieście mam fotoradar uliczny wskazujący aktualną predkośc jazdy. Nigdy nie pokrywała sie z prędkością jaka była na GPS. Zawsze było od5 -10km różnicy. Podam przykład opracowania z Wikipedii "Dokładność urządzeń GPS to temat wzbudzający wiele emocji ze względu na brak jednolitego systemu pomiaru tego parametru. Popularny wskaźnik CEP odnosi się do statystycznego udziału punktów o zadanej dokładności w całym ich zbiorze. Innymi słowy CEP (80%) 1-3 m oznacza, że 80% uzyskanych pomiarów mieści się w zakresie błędu 1-3 metra, przy czym nie wiadomo nic o pozostałych 20% pomiarów. W praktyce więc niewiele wiadomo o rzeczywistych osiągach urządzenia. Dodatkowo sytuację komplikuje definicja błędu pomiaru, którą producenci wykorzystują przy podawaniu parametrów urządzeń." Ale suma summarum macie rację. Przyznaje się do błędu. GPS z samej zasady działania ma dokładność pomiaru prędkości 0,05 km/h. Pomiar odbywa się co 1 sekundę. Ile by nie wskazywał to będzie lepiej niż analogi Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez thobeta Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazgord Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Chyba odbiegliśmy od tematu, więc i ja nie będę innym. Sprowadzony motocykl z Anglii właśnie na zasadzie przestawiania wskazówki ustawiłem tak by wskazywał prędkość adekwatną do faktycznej. A co myślicie o zakupie tej zębatki o ząb większej na stary zestaw napędowy. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 ja bym wymienił mimo że napęd jest już ułożony, ponadto mniejsza średnica przedniej zębatki przyczynia się do większego rozciągania łańcucha niż było by to na oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.