Skocz do zawartości

Wydech do VN900


Jayk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę wymienieć orginalny wydech VN900 motocykl z 2009 i zastanawiam się nad jednym z aftermarket-owych, mam tu na myśli Cobre albo hard-krome. Prosze powiedzcie czy wymieniając wydech powiniem wywalić sonde lambda i grzebać w ustawieiach wtrysku czy nowe wydech są tak skonstruowane ze nie muszę nic grzebać w tym temacie?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie radzę zmieniać fabrycznych wydechów bo nie ustawi właściwego ciśnienia w wydechach żadna zmiana mapy ani dysz. Zapobiegnie jedynie spadkowi mocy przez inny dobór paliwa z powietrzem.

Skutek wymiany wydechów to spadek mocy, większe zużycie paliwa, wypalanie się zaworów i gniazd zaworowych, strzelanie w tłumiki dopalającym się paliwem, wcześniejsze zużycie świec, ociężałość rannego odpalania. Dotyczy to również wydechów Cobry i innych.

Oczywiście nie dotyczy tych kierowców których stać na częste wymiany motocykla.

Jeśli jednak zdecydujesz się wymieniać to zrób tak. Zdejm osłony kolektorów po dwie obejmy/opaski na każdym. W kolektorach przy tłumikach masz wkręcone sondy spalin. Odepnij kabelki odpal moto i zobacz jak się zachowuje. Pojeździj tak trochę i zobaczysz czy OK. Jeśli tak to możesz wymieniać. Zwróć jeszcze uwagę, że oba wydechy są połączone ze sobą rurką. Jeśli zastosujesz inne wydechy, które nie są połączone ze sobą to ruina silnika jeszcze większa.

Nie spiesz się i poczekaj na opinie innych. Z uwagą czytaj opinię tych podenerwowanych moim opisem bo złością zechcą sobie wmówić, iż nie zaszkodzili silnikowi.

pzdr

 

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Powiem tak. Wszystkie wynalazki poza fabryczne służą do nabijania kasy ich producentom, poprawienia samopoczucia kierowcy i pogorszenie warunków pracy silnika a tym samym szybsze jego zużycie. Podobnie jak cudowne używki na odchudzanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Wszystkie wynalazki poza fabryczne służą do nabijania kasy ich producentom, poprawienia samopoczucia kierowcy i pogorszenie warunków pracy silnika a tym samym szybsze jego zużycie. Podobnie jak cudowne używki na odchudzanie.

Powiem tak są wydechy które mają miejsce na sondę lambda, a te które nie mają można dorobić sprawdzone. Więc temat sondy rozwiązany. Cobra ma emulator.

Co do reszty argumentów to można prosić o jakieś dowody. :buttrock:

Edytowane przez daab73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem nie masz żadnych dowodów.Mam kilku kolegów co śmigają na pustych wydechach już kilka lat ,nalatane maja ponad 50 tyś km i nic się nie dzieje.Więc to bzdury co piszesz o skutkach.Sam zrobiłem 50 tyś Road Starem na pustych wydechach i z hyperhargerem.Moto jest w świetnej kondycji,nie bierze oleju i śmiga jak nowe.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 8 miesięcy temu...

Latem ubiegłego roku założyłem wydechy+ dB-killery Kalińskiego w jego warsztacie pod Poznaniem. Jestem z nich bardzo zadowolony. Taraz motor ma piękny basowy dźwięk , ale bez nadmiernego hałasu. Brzmi jak prawdziwy cruiser a nie jak popierdujący motorower.Praca silnika nie uległa zmianie . Reakcja na gaz , przyśpieszenie i prędkość nie zmieniły się.

Edytowane przez Jaso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Dawno tu nie zaglądałem, więc odpowiedź trochę spóźniona. Od wymiany wydechów minęło ponad 3 lata i w tym czasie przejechałem ok. 20 tys. km. Nie zauważyłem różnic w pracy silnika. Prędkość , przyśpieszenie czy zużycie paliwa nie zmieniły się.Oleju też nie zaczął brać . Co do odpalania...Po dłuższym

postoju ( ponad tydzień) rzeczywiście trzeba dwa razy zakręcić aby odpalił . Przy codziennym użytkowaniu i na ciepłym pali na raz.

 

Zwróć jeszcze uwagę, że oba wydechy są połączone ze sobą rurką. Jeśli zastosujesz inne wydechy, które nie są połączone ze sobą to ruina silnika jeszcze większa.

 

 

Widziałeś jak wyglądają wewnątrz tłumiki współczesnych motocykli ? Ze względu na normy czystości spalin ( katalizator) i hałasu wydechy są tak zapchane że przepływ spalin jest mocno utrudniony. Ta rurka umożliwia pracę każdego cylindra na obu rurach równocześnie a tym samym w miarę skuteczne odprowadzenie spalin. Bez tego motor " udusiłby" się własnymi spalinami.

Edytowane przez Jaso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...