luki 2745 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) Jestem posiadaczem HONDY CRF 450R i zakupiłem ACEWELL ACE-1000 licznik motogodzin,sprzedawca zapewniał że bedzie pasował i tak jest ale jest mały problem a mianowicie zasilanie tego licznika.Do licznika była bateria troche większa jak do zegarka,na samej bateri licznik działał dwa tygodnie i licznik zgasł.Chciałem podłączyć pod instalacje z motoru ale wiadomo że ten model motocykla niema akumulatora a ingerencja w zasilanie modułu według mnie nie wchodziło w gre.Kupiłem baterie 9v i podłączylem w instalacje z licznika jak narazie niema problemu.A na marginesie z licznika jestem zadowolony po pierwsze że jest licznik dzienny jak i łaczny a osobno są dwa liczniki krtóre liczą do tyłu np.8godzin da wymiany oleju a drugi np. 120godzin na wymiane tłoka.Jest też obrotomierz i zapis największych obrotów umnie zamknął sie 19999 ale chyba CRF do takich obrotów się nie kręci?Jesli jest ktoś co ma ten licznik a rozwiązał jakiś problem to niech sie pochwali. Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez luki 2745 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Mógł byś mi powiedzieć jak to działa? jak on jest podłączony? na jakiej zasadzie się to odbywa (naliczanie mth) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki 2745 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Motogodzina to godzina pracy silnika,każdy na różnych forach ma swoje zdanie o mth.Ostatno czytałem że ktoś wyjeżdza jedną mth w pół godziny niezły herbatnik.Przeciez wiadomo po co jest stworzony motor crssowy czy tam wyczynowy do kręcenia go po obrotach i wtedy przy największych obrotach najmniej się zużywaja elementy w silniku(smarownie czyli większe cisnienie oleju,mowa o 4T.Ktoś bardzo mądrze napisał na forum a mianowicie jeśli kupiłes motor crossowy do jeźdzenia jak tzw. LALA go szybciej zarrzniesz niż ten co jeżdzi po torze.Licznik mth nalicza łączny czas pracy silnika i masz wtedy kontrole ile silnik godzin pracował a podłączasz go na dwa sposoby pierwszy;robisz cewke czyli obkręcasz kilka razy kabel wokół kabla wysokiego napięcia lub podłaczasz się do kabla który idzie impuls niskiego napięcia do cewki. Naliczanie odbywa się automatycznie,licznik uruchamia sam gdy tylko dostanie impuls.Mam nadzieje że teraz wiesz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 MTH to godzina pracy silnika na maksymalnych obrotach, to wiedziałem;) chodzi mi o to, jak to jest podłączone (licznik do motocykla) ale teraz już wiem, wielkie dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Motogodzina to godzina pracy silnika,każdy na różnych forach ma swoje zdanie o mth.Ostatno czytałem że ktoś wyjeżdza jedną mth w pół godziny niezły herbatnik.Przeciez wiadomo po co jest stworzony motor crssowy czy tam wyczynowy do kręcenia go po obrotach i wtedy przy największych obrotach najmniej się zużywaja elementy w silniku(smarownie czyli większe cisnienie oleju,mowa o 4T.Ktoś bardzo mądrze napisał na forum a mianowicie jeśli kupiłes motor crossowy do jeźdzenia jak tzw. LALA go szybciej zarrzniesz niż ten co jeżdzi po torze.Licznik mth nalicza łączny czas pracy silnika i masz wtedy kontrole ile silnik godzin pracował a podłączasz go na dwa sposoby pierwszy;robisz cewke czyli obkręcasz kilka razy kabel wokół kabla wysokiego napięcia lub podłaczasz się do kabla który idzie impuls niskiego napięcia do cewki. Naliczanie odbywa się automatycznie,licznik uruchamia sam gdy tylko dostanie impuls.Mam nadzieje że teraz wiesz o co chodzi. To co piszesz jest naprawdę fenomenalne :icon_eek: większe obroty=mniejsze zużycie tak? cholera pacz pan a ja zawsze myślałem że jest dokładnie odwrotnie a tu taka niespodzianka :eek: :icon_mrgreen: , czyli wychodzi na to że crossy powinny być najtrwalsze :crossy: a taka crossowa seta w 2T to powinna być dożywotnia bo się kręci ponad 10000obr./min. i non stop trza w palnik dawać żeby jechało, tylko cia jego mać po co ten tłok zalecają wymieniać tak często :icon_mrgreen: :icon_razz: . A na serio to jesteś w grubym błędzie, im większe obroty tym WIĘKSZE zużycie wszystkich elementów silnika. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki 2745 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) To co piszesz jest naprawdę fenomenalne :icon_eek: większe obroty=mniejsze zużycie tak? cholera pacz pan a ja zawsze myślałem że jest dokładnie odwrotnie a tu taka niespodzianka :eek: :icon_mrgreen: , czyli wychodzi na to że crossy powinny być najtrwalsze :crossy: a taka crossowa seta w 2T to powinna być dożywotnia bo się kręci ponad 10000obr./min. i non stop trza w palnik dawać żeby jechało, tylko cia jego mać po co ten tłok zalecają wymieniać tak często :icon_mrgreen: :icon_razz: . A na serio to jesteś w grubym błędzie, im większe obroty tym WIĘKSZE zużycie wszystkich elementów silnika. Tak naprawde to masz racje ale gadamy przede wszsystkim o 4T i o motorach typu cross.( większe obroty=mniejsze zużycie) nie tak napisałem,najmniejsze zużywanie. Przeciez wiadomo po co jest stworzony motor crssowy czy tam wyczynowy do kręcenia go po obrotach i wtedy przy największych obrotach najmniej się zużywaja elementy w silniku(smarownie czyli większe cisnienie oleju,mowa o 4T.TAK NAPISAŁEM I MAM NA MYŚLI ŻE TAKIM MOTOREM GDY BĘDZIESZ JEŻDZIŁ NA MINIMALNYCH OBROTACH TO KRÓCEJ POJEŻDZISZ NIŻ TEN CO NA TORZE. Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez luki 2745 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Tak naprawde to masz racje ale gadamy przede wszsystkim o 4T i o motorach typu cross.( większe obroty=mniejsze zużycie) nie tak napisałem,najmniejsze zużywanie. Przeciez wiadomo po co jest stworzony motor crssowy czy tam wyczynowy do kręcenia go po obrotach i wtedy przy największych obrotach najmniej się zużywaja elementy w silniku(smarownie czyli większe cisnienie oleju,mowa o 4T.TAK NAPISAŁEM I MAM NA MYŚLI ŻE TAKIM MOTOREM GDY BĘDZIESZ JEŻDZIŁ NA MINIMALNYCH OBROTACH TO KRÓCEJ POJEŻDZISZ NIŻ TEN CO NA TORZE. Prawa fizyki są jednakowe dla silników 4T czy 2T i pisane że wysokie obroty służą 4T zwyczajnie nie jest prawdą, owszem można szybko zarżnąć silnik pyrkając na wolnych obrotach ale to musiał by być skrajny przypadek jazdy dosłownie na wolnych obrotach, ewentualnie wysoki bieg niskie obroty. Wiadomo po co został stworzony motor crossowy ale niezaprzeczalny jest fakt że silnik pracujący przy 5000obr./min. wytrzyma więcej niż ten sam silnik kręcony do 10000obr./min. i większe ciśnienie oleju przy wyższych obrotach wiele tu nie zmieni, wystarczy zdać sobie sprawę że im większe obroty tym częstsze suwy pracy, większa ilość mieszanki zasysana do cylindra i w związku z tym większe i częstsze eksplozje czyli większe ciśnienie, większa temperatura, większe przeciążenia, więcej tarcia, większe siły odśrodkowe itd. itp. za dużo chyba się naoglądałeś reklam pt. "200tyś.km przebiegu i absolutnie żadnego zużycia" i zbyt mocno ufasz w mistyczną siłę oleju pod ciśnieniem :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki 2745 Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Nie łapmy się z słowa tylko napewno wiesz co mam na myśli to co motorów wyczynowych,nie po to jest forum żeby się kłócić tylko żeby wymieniać poglądy.Ta regułka którą tu napisałeś jest ok,zgodze się z tobą.Wracając do 2T o których pisałeś,jak wiem większość 2T jest wyposażone w zawór wydechwy różne firmy motocykli to nazywaja(system atack,yvps itd.).Jak takie motory jak jeźdza na niskich obrotach to mają przysłonięty wylot spalin żeby dłużej przytrzymać spaliny które pomagają uzyskać lepszy moment obrotowy,to dobrze służy silnkowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki 2745 Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Jestem posiadaczem HONDY CRF 450R i zakupiłem ACEWELL ACE-1000 licznik motogodzin,sprzedawca zapewniał że bedzie pasował i tak jest ale jest mały problem a mianowicie zasilanie tego licznika.Do licznika była bateria troche większa jak do zegarka,na samej bateri licznik działał dwa tygodnie i licznik zgasł.Chciałem podłączyć pod instalacje z motoru ale wiadomo że ten model motocykla niema akumulatora a ingerencja w zasilanie modułu według mnie nie wchodziło w gre.Kupiłem baterie 9v i podłączylem w instalacje z licznika jak narazie niema problemu.A na marginesie z licznika jestem zadowolony po pierwsze że jest licznik dzienny jak i łaczny a osobno są dwa liczniki krtóre liczą do tyłu np.8godzin da wymiany oleju a drugi np. 120godzin na wymiane tłoka.Jest też obrotomierz i zapis największych obrotów umnie zamknął sie 19999 ale chyba CRF do takich obrotów się nie kręci?Jesli jest ktoś co ma ten licznik a rozwiązał jakiś problem to niech sie pochwali. Zmiana ustawień w liczniku na 4T jedno cylindrowca i po problemie z obrotomierzem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.