Skocz do zawartości

Kawasaki ZX6R `99 problem (+ krotki film)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim motocyklem Kawasaki zx6r zx600g `99. Otoz motocykl, tak jak widac na filmie pozno reaguje na dodanie gazu. Podczas jazdy brakuje mu mocy, po odkreceniu manetki poprostu zamula, albo przyspiesza jakby nie mial sily. Na zimnym silniku zapala bez wiekszych problemow, na cieplym pali na dotyk (co widac na filmie). Kiedy silnik sie rozgrzeje moto zaczyna bujac jakby po obrotach (na luzie) i slychac cos w rodzaju strzalow w wydech (mozna posluchac pod koniec filmu). Co moze byc przyczyna takiej dolegliwosci? Czy np synchro pomoze? (w tym tygodniu bedzie robione) Gdzie szukac tej przyczyny? Dodam, ze moto zaczelo szwankowac po przerwie zimowej. W grudniu jeszcze nim jezdzilem - wszystko bylo okej. Pozniej Kawka stala miesiac - pod koniec stycznia wpierw nie chciala zapalic, pozniej dziwnie jechala na 1szyb biegu (na niskich obrotach silnik pracowal nie rowno - powyzej 3 tysiecy lapal i szla juz okej w gore). Przy kolejnej przejazdzce przerwala mi przy wysokiej predkosci 2 razy, pozniej zgasla. Kumpel mnie popchnal i jakos dojechalem do domu trzymajac 7 tys na 3cim biegu (inaczej mulila i obroty spadaly). Obecnie tak jak pisze, moto brakuje mocy przy dodawaniu gazu, jest bardzo slabe, a kiedy silnik sie rozgrzeje buja po obrotach i jakby strzela, nie da sie nim jechac. Nie jestem zwolennikiem palenia gumy czy ostrego dzidowania, Kawke kupilem w sierpniu, do konca sezonu nakrecilem 5 tysiecy kilometrow bez zadnych problemow, zajakniec. Po zimie wstawilem ja do garazu, teraz chcialem smigac i niestety :(

 

Za wszelka pomoc i wskazowki bede Wam bardzo wdzieczny. Moze ktos mial podobny problem?

 

Tutaj jest link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=PRPed1yUyEc

 

Dzieki wielkie z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień świece na dzień dobry i wielce prawdopodobne, ze będzie po problemie.

 

 

Dzieki - wzialem i to pod uwage. Jutro sprawdze ich stan, dop jutro nabede klucz do swiec. Wszystko najprawdopodobniej wyda sie w tym tygodniu, chyba, ze braknie mi kasy. W srode bycmoze podlacze moto pod wakuometry i jesli bedzie trzeba znajomy zrobi mi synchro. Oby to bylo to o czym mowisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A paliwo spusciles z komor na zime? Jak nie to wysoceprawdopodobne ze sa do czyszczenia gazniki.

 

Synchronizacja nie ma wplywu na wkrecanie sie na obroty przy pelnym otwarciu przepustnicy. W zasadzie jesli ja zrobisz to tylko poprawi sie praca na wolnych obrotach (nie beda falowac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A paliwo spusciles z komor na zime? Jak nie to wysoceprawdopodobne ze sa do czyszczenia gazniki.

 

Synchronizacja nie ma wplywu na wkrecanie sie na obroty przy pelnym otwarciu przepustnicy. W zasadzie jesli ja zrobisz to tylko poprawi sie praca na wolnych obrotach (nie beda falowac).

 

Znajomy rozebral mi w tamtym tygodniu gazniki. Z tego co powiedzial i pokazal w gaznikach mam czysto. Rozkrecil dokladnie jeden z nich i do takiego wniosku doszedl. Ja nie mam w tej dziedzinie wiekszego pojecia dlatego zdalem sie na to co on mowi, on sie zajmuje drobna mechanika. Tak czy tak jesli nie bedzie skutku poprosze go jeszcze raz by skrupulatnie mi to sprawdzil. Ogolnie mialem zasyfiony filtr paliwa (pierwszy - miedzy zbiornikiem a pompą), drugi - ten taki bardzo maly, jakby stozkowy na wlocie do gaznikow - byl czysty, bez najmniejszych drobinek. Z poczatku myslalem ze to ten glowny filtr zapieprzony byl i lipa sie robila - rozpolowilem go - tam byla sodoma i gomora, pelno syfu. Ucieszylem sie, ze bedzie po problemie - zmienilem filtr na nowy ale nadal to samo - wowczas nagralem ten wlasnie film i postanowilem spytac tu na forum. Moze byc jeszcze jakas przyczyna?

 

PS: Co do Twojego pytania paliwa z komor nie spuszczalem :rolleyes: Moto stalo niby tylko miesiac, moze zle zrobilem bo tylko raz bylem przepalic, chodzila z 10 min. Wlasnie kolejnym razem jak poszedlem przepalic juz byla lipa. Problem sie powiekszyl ostatnio - bo zaczela juz zamulac i bujac.

 

Dzieki JIMI11!

Edytowane przez rafal_kawasaki_zx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli problem pojawil sie po przepaleniu to zapewne swiece - bylo juz o tym tyle na forum zeby nie przepalac.

A gazniki masz 4, a nie jeden wiec nie wiesz co w ktorym siedzi. Proponuje zrzucic, rozebrac po kolei kazdy na czesci i wyczyscic zmywaczem do gaznikow. Szczegolnie przedmuchac dysze wolnych obrotow. To ze gazniki sa czyste to nie znaczy ze cos nie zapchalo dyszy. Czesto wystarczy jeden maly pylek zeby narobic namieszania. Tym bardziej, ze filtr paliwa miales zasyfiony + nie spusciles paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w zx9r zaraz po zimie. Po wymianie paliwa i świec na świeże wszystko wróciło do normy. To że moto stał tylko miesiąc nie ma znaczenia.

 

 

Dzieki Patryk :)

 

Film moze nie obrazuje wszystkiego najlepiej, ale mniej wiecej tak to wyglada.

 

Co do tych gaznikow to chyba drugi filtr by syfu nie przepuscil skoro byl czysty? Nie wiem, nie neguje tego co mowisz JIMI11, mozesz miec racje, co sie okaze - tyle co ogladal to kolega i stwierdzil, ze nie ma sensu grzebac i kombinowac bo ogolnie czysto mam w gaznikach, czyli narazie stawiamy na swiece. Sprawdzenie nic mnie nie kosztuje a mam nadzieje, ze to bedzie przyczyna. Dzis sie tym zajme, nowe bede musial dopiero sobie zamowic.

 

Dzieki Panowie - od razu na duszy lzej sie zrobilo, oby to byla wina swiec..

 

Czy ma ktos jeszcze jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glupio, bo jak juz gazniki byly na blacie to trzeba bylo przedmuchac wszystkie dysze, wykrecic srube skladu mieszanki i tam tez przedmuchac - czyli caly uklad wolnych obrotow. Jak juz gazniki sa na miejscu to sprawdz od najprostszych rzeczy czyli swiece, swieze paliwo etc.

Sprawdz tez czy wszystkie garnki pracuja na wolnych obrotach - jesli jedna dysza bylaby zapchana to jeden garnek nie chodzilby na wolnych obrotach, a na wyzszych pracowalyby normalnie. To czy pracuje mozesz poznac chociazby po kolektorach wydechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glupio, bo jak juz gazniki byly na blacie to trzeba bylo przedmuchac wszystkie dysze, wykrecic srube skladu mieszanki i tam tez przedmuchac - czyli caly uklad wolnych obrotow. Jak juz gazniki sa na miejscu to sprawdz od najprostszych rzeczy czyli swiece, swieze paliwo etc.

Sprawdz tez czy wszystkie garnki pracuja na wolnych obrotach - jesli jedna dysza bylaby zapchana to jeden garnek nie chodzilby na wolnych obrotach, a na wyzszych pracowalyby normalnie. To czy pracuje mozesz poznac chociazby po kolektorach wydechowych.

 

 

Paliwo zalalem swieze. Kolektory sprawdzalem, jesli chodzi Ci o to to nagrzewaja sie rowno, a silnik pracuje ok - tak na sluch, nie slychac zeby ktorys z cylindorw nie pracowal - zobacz na filmie jak to jest z praca silnika. Dop jak sie rozgrzeje to buja na obrotach troche i ogolnie juz od poczatku pozno reaguje na gaz. Nie gasnie. Reszta (podczas jazdy) to tak jak pisalem na poczatku. Dzis zamowilem filrt paliwa - zaplacilem za niego 100 zlotych... Masakra. Do tego dochodza nowe swiece, robocizna (synchro, czyszczenie). Ogolnie klucza do swiec nie mam i albo bede musial dorobic sobie (bo mam mozliwosc) albo wydac kolejne pieniadze na konkretny klucz. Moj zasobny garaz nic tu nie pomogl - zaden klucz nie wchodzi mi w glowice. Kolejne pytanie odrebne to na jaki klucz sa swiece w Kawasaki zx6r model 'G' 1999? Czy swiece w mojej Kawce sa inne niz w markach motocykli czy tylko roznia sie otwory w glowicach? Wzialem klucz od kumpla, taki ktorego on uzywa i tez nie wchodzi mi w glowice. Jesli chodzi o gazniki to w tym tygodniu przysla mi wakuometry. Jak juz skompletuje filtr (czekam 3/4 dni), zaloze nowe swiece, uruchomie silnik to znajomy zrobi mi synchro. Mam nadzieje, ze te swiece zalatwia sprawe.

 

Dzieki JIMI11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug oznaczen Twoje swiece to CR9E czyli na klucz 16. Robilem ZX6r z 2000 roku i tam mi podchodzil normalnie klucz 16tka z zestawu kluczy nasadowych. Jesli taki samochodowy 16tka nie pasuje to rurkowy kup w larssonie - jakies niecale 10zl kosztuje.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug oznaczen Twoje swiece to CR9E czyli na klucz 16. Robilem ZX6r z 2000 roku i tam mi podchodzil normalnie klucz 16tka z zestawu kluczy nasadowych. Jesli taki samochodowy 16tka nie pasuje to rurkowy kup w larssonie - jakies niecale 10zl kosztuje.

Pozdro

 

:notworthy:

 

No u mnie wlasnie zaden z kluczy z mojego warsztatu nie daje sobie rady :) W ruch pojdzie tokarka i napewno cos sie wymysli. Dlatego w sumie spytalem o rozmiar, zeby wiedziec ktory z kluczy stuningowac, jesli sie nie uda to zamowie sobie taki jak mowisz. Duzo mi pomogles, jestem bardzo wdzieczny. Teraz pozostaje mi czekac na wszystkie elementy, ogarne temat - mam nadzieje ze usterka beda swiece - i mam oczywiscie nadzieje, ze wkrotce wyrusze, bo juz nie moge patrzec jak ten motocykl stoi... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem podziekowac Panowie za wszelkie rady i propozycje zwiazane z moja awaria!! :clap:

 

Dzis przyszly mi swiece, ktore wczoraj zamowilem (Bogu dzieki, ze tak szybko), w mig zajalem sie wymiana starych na nowe. Caly czas w glowie jedna wizja - wszystko bedzie okej). Zmienilem swiece, zalozylem wszystkie elementy, podczepilem zbiornik, z nadzieja przekrecilem kluczyk...

 

Powiem jedno:

Motocykl odpalil, silniczek ladnie sie rozgrzal - przygazowalem zaniepokojony... Jest okej!! Nie ma zadnych opoznien. Dla pewnosci zrobilem runde - przyspiesza elegancko. To byla krotka proba - jechalem na pol przykreconym zbiorniku paliwa - bo nie mam jeszcze oryginalnego filtra (w pon przyjdzie), zalozony mam samochodowy i wezyk sie zagina - dlatego zbiornika nie dokrecalem. Puki co wszystko okej! Mam nadzieje, ze w pon jak zaloze filtr wyjezdze caly zbiornik paliwa i wroce usmiechniety do domu - tak jak bylo wczesniej :)

 

Jeszcze raz dzieki wszystkim za rady!!

 

PS: Zielone sa najszybsze :icon_twisted:

 

pozdrawiam i po raz 3ci dzieki!!

 

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Edytowane przez rafal_kawasaki_zx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...