Skocz do zawartości

Świeca od malucha


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Łukasz Kozik

Witam

 

Poto producenci motocykli wskazuja na konkretne modele swiec i po to producenci je produkuja aby stosowac odpowiednie. Jazda na nie wlasciwej swiecy moze powodowac spadek wydajnosci silnika, zmniany w charakterystyce albo po prostu szybko sie przepalic. Dobor swieca zalerzy miedzy innymi od temperatury w cylindrze. Przed montarzem takiej czesci warto sprawdzic w jakim zakresie ceiplnym dziala i w jakim zakresie dziala silnik. W MZ to jest CHYBA 400 - 600 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o świecy F95P to ma ona wysunięte elektrody co ma polepszyć spalanie i rozprzestrzenianie się czoła płomienia.

Nie sądzę że będzie ona powodować samozapłony w cylindrze.

Pracę świecy można poznać po jej kolorze. Stożek izolatora powinien mieć ładny piaskowy kolor. Ale najpierw musimy być pewni ustawień gaźnika i zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o świecy F95P to ma ona wysunięte elektrody co ma polepszyć spalanie i rozprzestrzenianie się czoła płomienia.

Nie sądzę że będzie ona powodować samozapłony w cylindrze.

Pracę świecy można poznać po jej kolorze. Stożek izolatora powinien mieć ładny piaskowy kolor. Ale najpierw musimy być pewni ustawień gaźnika i zapłonu.

 

Ma kolor piaskowy. Zapłon elektroniczny, gaznik dobrze ustawiony na pewno. Jechalem na tej swiecy 110 i zadnych niepokojacych rzeczy nie zauwazylem. Jezdzic dalej?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Kozik

hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc.

 

OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc.  

 

OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :)

 

Bez przesady. Świece mają pewnie zakres temperaturowy. Ja podczas docierania kiedy powoli jeździłem i nie obciążałem silnika jeździłem na F75P i wszystko było OK.

Nawet w książce serwisowej pisze że jeżeli ktoś wolno jeździ może zastosować cieplejsza świece. A na prawdę pomiędzy wartością cieplna 100 a 95 jest bardzo mała różnica.

Z resztą silniki dwusuwowe są bardzo odporne na spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc.  

 

OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :)

 

Bez przesady. Świece mają pewnie zakres temperaturowy. Ja podczas docierania kiedy powoli jeździłem i nie obciążałem silnika jeździłem na F75P i wszystko było OK.

Nawet w książce serwisowej pisze że jeżeli ktoś wolno jeździ może zastosować cieplejsza świece. A na prawdę pomiędzy wartością cieplna 100 a 95 jest bardzo mała różnica.

Z resztą silniki dwusuwowe są bardzo odporne na spalanie stukowe.

 

No ja mam nadzieje ze takie mi nie grozi?? pozatym jak rozpoznac czy jest spalanie stukowe?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja tam nic nie słyszałem. A jakos parametry powinny sie zmniejszyc? Np niemozliwosc rozkrecenia na wyzsze obroty? I czy ta swieca moze cos takiego powodowac? Co powoduje samozapłon?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy występowaniu samozapłonów cierpi cały układ tłokowo korbowy. Drastycznie spada jego trwałość. Moc jest mniejsza, a silnik pracuje mniej efektywnie.

 

Samozapłon może być spowodowany :

Zbyt wczesnym ustawieniem zapłonu.

Żarzącym się nagarem w komorze spalania po „ ostrej” jeździe

Przegrzanymi elektrodami świecy o źle dobranej wartości cieplnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...