Greedo Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Czy jezdzenia na swiecy od Fiata 126p moze jakos niekorzystnie wpłynac na silnik??? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Kozik Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Witam Poto producenci motocykli wskazuja na konkretne modele swiec i po to producenci je produkuja aby stosowac odpowiednie. Jazda na nie wlasciwej swiecy moze powodowac spadek wydajnosci silnika, zmniany w charakterystyce albo po prostu szybko sie przepalic. Dobor swieca zalerzy miedzy innymi od temperatury w cylindrze. Przed montarzem takiej czesci warto sprawdzic w jakim zakresie ceiplnym dziala i w jakim zakresie dziala silnik. W MZ to jest CHYBA 400 - 600 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Do MZ polecali iskre F 100 a maluch ma 95. Róznia sie tylko tym ze elektroda jest wysunieta. To moze niekorzystnie wpłynac na trwałosc? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Kozik Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Nie jestem pewien czy to jest jedyna roznica. Mozliwe ze roznia sie temperatura pracy o ktorej juz pisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Jeżeli mówisz o świecy F95P to ma ona wysunięte elektrody co ma polepszyć spalanie i rozprzestrzenianie się czoła płomienia.Nie sądzę że będzie ona powodować samozapłony w cylindrze.Pracę świecy można poznać po jej kolorze. Stożek izolatora powinien mieć ładny piaskowy kolor. Ale najpierw musimy być pewni ustawień gaźnika i zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Jeżeli mówisz o świecy F95P to ma ona wysunięte elektrody co ma polepszyć spalanie i rozprzestrzenianie się czoła płomienia.Nie sądzę że będzie ona powodować samozapłony w cylindrze.Pracę świecy można poznać po jej kolorze. Stożek izolatora powinien mieć ładny piaskowy kolor. Ale najpierw musimy być pewni ustawień gaźnika i zapłonu. Ma kolor piaskowy. Zapłon elektroniczny, gaznik dobrze ustawiony na pewno. Jechalem na tej swiecy 110 i zadnych niepokojacych rzeczy nie zauwazylem. Jezdzic dalej? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Kozik Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc. OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Jasne, wsio jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc. OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :) Bez przesady. Świece mają pewnie zakres temperaturowy. Ja podczas docierania kiedy powoli jeździłem i nie obciążałem silnika jeździłem na F75P i wszystko było OK.Nawet w książce serwisowej pisze że jeżeli ktoś wolno jeździ może zastosować cieplejsza świece. A na prawdę pomiędzy wartością cieplna 100 a 95 jest bardzo mała różnica.Z resztą silniki dwusuwowe są bardzo odporne na spalanie stukowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 hmmm... na WLASNA odpowiedzialnosc. OK, OK nic takiego sie nie stanie. Najpredzej to swieca sie skonczy, warto miec jedna ze soba na zmiane :clap: Moze byc tak ze na innej, bardziej dopasowanej do silnika beda troszke lepsze parametry pracy. Ja mam swiece wielozakresowa wiec mam problem z glowy :) Bez przesady. Świece mają pewnie zakres temperaturowy. Ja podczas docierania kiedy powoli jeździłem i nie obciążałem silnika jeździłem na F75P i wszystko było OK.Nawet w książce serwisowej pisze że jeżeli ktoś wolno jeździ może zastosować cieplejsza świece. A na prawdę pomiędzy wartością cieplna 100 a 95 jest bardzo mała różnica.Z resztą silniki dwusuwowe są bardzo odporne na spalanie stukowe. No ja mam nadzieje ze takie mi nie grozi?? pozatym jak rozpoznac czy jest spalanie stukowe? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Spalanie stukowe to inaczej samozapłon. Objawia się dzwonieniem silnika przy otwarciu przepustnicy na średnich obrotach przy dużym obciążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Hmmm ja tam nic nie słyszałem. A jakos parametry powinny sie zmniejszyc? Np niemozliwosc rozkrecenia na wyzsze obroty? I czy ta swieca moze cos takiego powodowac? Co powoduje samozapłon? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Przy występowaniu samozapłonów cierpi cały układ tłokowo korbowy. Drastycznie spada jego trwałość. Moc jest mniejsza, a silnik pracuje mniej efektywnie. Samozapłon może być spowodowany :Zbyt wczesnym ustawieniem zapłonu.Żarzącym się nagarem w komorze spalania po „ ostrej” jeździePrzegrzanymi elektrodami świecy o źle dobranej wartości cieplnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Czyli moge na tym spokojnie jezdzic? Masz jakies doswiadczenia z tymi swiecami? PS. sory ze tak nudze ale musze wiedziec :| Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Kozik Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Jezdzic mozna ale druga w kieszeni obowiazkowo na zapas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.