kermit88 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Mam problem z ładowaniem. Po naładowaniu akumulatora trzyma mi ok 2 tygodnie (przejechałem przez ten czas kilka krótkich tras w sumie ok 500km, tak że dużo kręcenia rozrusznikiem nie było). Ponownie naładowałem, przejechałem się i sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Przy 5tys obrotów było ok 13,35V (wahało się) na wolnych obrotach napięcie cały czas spadało aż do ok 12,3- 12,2V. Poczytałem parę postów i zrobiłem tak jak mówicie i sprawdziłem napięcie na alternatorze i między tymi żółtymi kablami przy 5tys obr było ok 62V a na wolnych obrotach było tak mniej więcej chyba 18V. Co może być przyczyną tego że aku mi pada? Walnięty regler czy alternator? Kiedyś sprawdzałem napięcie na akumulatorze i było na odwrót na ssaniu przy 1,5tys obr było coś koło 13,5- 13,9V a przy 5tys ok 12,8V. Aha i jeszcze jedno przy sprawdzaniu napięcia między tymi żółtymi kablami troszku mi się chyba ręka zsunęła i zrobiłem chyba małe zwarcie bo się zabłyszczało, ale po ponownym sprawdzeniu napięcia dalej było między każdym kablem przy 5tys ok 62V, czy mogłem przez to coś uszkodzić? Dodam że syki nie wyglądały na zaśniedziałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 2 tygodnie to nie jest zły wynik. :biggrin: Aku masz dobre, sprawne, świeże? Być może aku już nie jest zbyt zdrowe i w ten sposób wykańcza regulator napięcia. Miałem tak w GS500E ale moto zawsze stało pod chmurką, lato czy zima jeżdżone od rana do nocy na światłach co dzień, przyszły mrozy i po kilku dniach jazdy padł regler z powodu czerstwego akumulatora. A tak ogólnie to Twój regler powoli żegna się z życiem. Pewnego dnia zatrzymasz silnik i już nie odpalisz. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit88 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Według poprzedniego właściciela akumulator ma chyba ok 3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) Wiek baterii o niczym nie świadczy. Trzeba go zbadać dokładniej. Prosta metoda jest taka że wyjmujesz aku z motocykla i odstawiasz w garażu na noc, dwie lub tydzień, co dzień mierzysz stan naładowania. Jeśli są wyraźne spadki stanu naładowania to aku jest kaputt. Taki akumulator dobije twój regler wkrótce. Bardziej finezyjne metody wyjaśnią spece od elektryki którzy chowają się gdzieś na forum. Ja już mam za dużo browarów żeby pisać takie herezje dziś. :flesje: Edytowane 4 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Podjeź do sklepu z aku i tam maja przyrząd do sprawdzania pojemności aku.To najlepsza metoda.Trzy lata w motocyklowym aku to już długi żywot(sezonowość używania). Zwarcie na uzwojeniach , które spowodowałeś raczej nie zrobiło biedy. W przypadku pomiarów, które dokonałeś wygląda na to, że regler klęczy. Ale spotkałem się z kilkoma przypadkami, iż to stan aku powodował takie anomalie w ładowaniu i objawy wskazujące na regler. Wnioski już chyba sam wyciągniesz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit88 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 A więc byłem w sklepie z moim akumulatorem. Co prawda gościu stwierdził ze ten akumulator jest za mały żeby poddać go obciążeniu urządzeniem jaki posiada ale spróbował i stwierdził że najprawdopodobniej aku do wymiany. Jeszcze jedno pytanie, jeśli wymiana akumulatora nie pomoże i będę zmuszony wymienić regler to gdzie mogę taki kupić bo na allegro jest tylko kilka używek, a w używki to chyba nie ma sensu inwestować. Może wie ktoś od jakiego innego motocykla by ewentualnie pasował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Na samej górze forum masz wielki baner sklepu internetowego z częściami. Szukaj tam. Poza tym lokalne sklepy moto, serwisy, hurtownie itd. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit88 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ok, dzięki za info. Za tydzień się za to wezmę. Jak zrobię to napiszę czy pomogło, co by inni mogli z tego tematu skorzystać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.