Skocz do zawartości

Jakie zębatki - przełożenie do Dt80?


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie jakie przełożenie dać, zmiana zębatek powoli się zbliża i zaczynam nad tym myśleć. Obecnie mam 15 przód i 49 tył, nie jestem zadowolony zważywszy na to że jeżdżę w terenie. Na 4 biegu moto rozpędza się już do 90km/h ( a ma biegów 6) Co myślicie żeby dać 14/53

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź zrób tak z przodu największa jaka może być a z tyłu najmniejsza, wtedy uzyskasz efekty w terenie  

To wtedy na 4 ze 130 poleci. ;)

Wojtas spróbuj na razie dać jeden ząb mniej z przodu, bo na przedniej zębatce to napradwe jest duża róznica . Ze wzglądu na to że DT ma raczej turystyczne zawieszenie a nie wyczynowe więc prędkości w terenie też nie mogą być za duże, dlatego dobrze robisz zmiejśzając prękość. Zyskasz na przyspieszeniu, sile i elastyczności a to w terenie jest ważniejsze niż Vmax A jak na prostej będzi leciał około 90- 100 km/h to chyba Ci wystarczy.(ale moge sie mylić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sobotę na wyprawie z kumplem w trudnym terenie - bagnisty i to jeszcz po deszczu, no i duuze góry ale obrośnięte mchami itp z reszta znasz te klimaty ;) zauważyłem że trudno go wkręcić na obroty mimo że mam sportowy wydech i dopiero od 5 - 6 tys lapie kopa. Całą trasę operowałem sprzęgłem i kombinowałem żeby pokonać przeszkody... ( na starym wydechu była inna charakterystyka jazdy) Dobra bo się rozpisałem... więc mam nówkę zębatkę 14z - przednia ale nie zakładam jej na stary łańcuch bo to nie ma sensu. To może dam 14/51 co sądzisz o tym???

PS Jak przejeżdżałem strumyk z rozędu to koło przednie wpadło w muł i miałem stoopie 90stopni do podłoża - zajebicho :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym założył 14 tak tylko zeby sie raz przejechać i sprawdzić jaka jest róznica. Jedna jazda na starym łancuchu nie powinna jej zaszkodzić. Jezeli efekt Cie zadowoli to wtedy zostwiasz 14/49 jezeli nie to wtedy 14/51 albo 14/53.

Co do sportowego wydechy to już tak jest, że silnik staje sie troszke mniej elastyczny, za to na wysokich dostju dużo mocy bo w sporcie tylke te obroty sie liczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ale czy takie oczywiste rzeczy, czytasz z intenetu a sam nie pomyslisz ? No chyba ze nie miales najprostszego roweru z przerzutkami.

 

A co do tematu, musialem w mojej cagivi wymienic teraz naped, i dalem do przodu zebatke wieksza o jeden zab (z 13 na 14) i roznica jest nawet spora. Bo na 6 jade 60 i obroty mam cos kolo 6 tys, a wczesniej mialem z ponad 7 tys. No i biegi troche sie wydluzyly.

 

A tak wogole wie ktos gdzie taki motorowerek byl blokowany ? Bo u mnie predkosc max to jest 80 km/h, a przelotow troche ponad 60 km/h. Wedlug mnie nie zostala ona odwlawiona do konca i jest jeszcze gdzies blokada, bo jak na taki moto troche slabe osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Enduras spałeś na fizyce :lol: Im dasz mniejszą zębatkę na zdawczy, a im większą na koło to jest silnikowi lżej, dlatego masz taką dobrą przyśpiechę na takim przełożeniu. Jeżeli natomiast zapodasz dużą na zdawczy i małą na koło to masz bardzo słabe przyspieszenie a za to dobry V-max. Z tą 53 spokojnie sobie da radę tylko dałem ten temat po to żeby znaleźć "złoty środek" żeby zyskać dużo na przyspieszeniu i żeby V-max drastycznie nie spadł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...