baba_zanetti Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Problem jest taki: iskra jest ale słaba moim zdaniem, tzn jak zdejmę fajkę i zbliże przewód do masy to iskra przeskakuje na jakies 2mm (aku kręci bardzo żwawo) dalej już nie. Objawy są takie że motocykl nie chce palić, jak juz zapali to chodzi bardzo ładnie, obroty trzyma bez problemu. Ale jak sie go zgasi- nie ważne ciepły czy zimny to są duże problemy z odpaleniem go od nowa. Można kręcić i kręcić i nic, po takim kręceniu świeca jest mokra- czyli prawdopodobnie iskra nie mam mocy jej zapalić. Mam pytanie- z uzwojenia wychodzą cztery przewody: zielony, czerwony biały i żółty (na istalację). Gdzie mierzyć napięcie i ile powinno wynosić w sprawnym układzie? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Generalnie sprawdź inny kabel WN. Może to być nawet koniec świecy więc od razu nie panikować tylko wstawić inną świecę. Jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie szukać przyczyny gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Długość 2mm to zupełnie za mało, powinno być co najmniej 7mm. Możesz jeszcze upewnić się czy nie jest to wina stacyjki - odłącz przewód od zacisku "stop" modułu. Z doświadczenia wiem, że przyczyną słabej iskry jest uszkodzenie cewki zasilającej CDI na statorze. Rezystancja na przewodzie zielonym powinna wynosić ok. 720-740 omów. Pocieszę Ciebie że nowy oryginalny stator Ducati Energia kosztuje 350 zł... Jak możesz, sprawdź iskrę na innym module. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 więc tak, rezystancje najpierw pomierzyłem a teraz wiem że rezystancja sie zgadza, w temp 13 stopni to jest 710ohm, napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na przewodzie zielonym prądowym to ~35V, (czyli teoretycznie wystarczająco) natomiast na wolnych obrotach ~95 i wtedy iskra jest już na co najmniej na 5mm. (masę do gaszenia odłączyłem i bez różnicy jest) Być może uzwojenie jest dobre, bo nie ma przebarwień ani przebicia na masę. Natomiast koło magnesowe jest od środka dość mocno poharatane, sporo magnesu jest wykruszone i o ok 1-1,5mm średnica wewnętrzna tego koła powiększyła się przez wytarcie magnesu (coś się tam musiało mielić, bo teraz nic tam nie zalega). Zastanawiam się czy może przez to napięcie jest za małe. Jutro sprawdzę ile takie koło kosztuje. Z tego wszystkiego najtańszy jest chyba nieoryginalny cewko moduł (czy jak to zwał), jego zakupię i podmienię. Potem ewentualnie koło, a na koniec zostawię stator. Jak dobrze pójdzie to zanim wydam 500zł na podmianki znajdę problem:) W tym wynalazku kabel WN jest chyba elementem nierozłączym z cewką, ale mam nadzieję że się mylę- jutro podmienię. Dzięki za podpowiedzi :notworthy: Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Mimo tego że wydaje sie że to problem z elektryką, radze sprawdzic sprężanie, miałem identyczny problem z odpalaniem z tym silnikiem. Po zmianie cylindra i tłoka motorek palił odrazu pozdrawiam hubertmtx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Mimo tego że wydaje sie że to problem z elektryką, radze sprawdzic sprężanie, miałem identyczny problem z odpalaniem z tym silnikiem. Po zmianie cylindra i tłoka motorek palił odrazu pozdrawiam hubertmtx Tak kolego to ma znaczenie jednak nie do długości iskry, jeżeli moduł jest okej to nawet na kompresji 7-8 powinna być mocna iskra. więc tak, rezystancje najpierw pomierzyłem a teraz wiem że rezystancja sie zgadza, w temp 13 stopni to jest 710ohm, napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na przewodzie zielonym prądowym to ~35V, (czyli teoretycznie wystarczająco) natomiast na wolnych obrotach ~95 i wtedy iskra jest już na co najmniej na 5mm. (masę do gaszenia odłączyłem i bez różnicy jest) Być może uzwojenie jest dobre, bo nie ma przebarwień ani przebicia na masę. Natomiast koło magnesowe jest od środka dość mocno poharatane, sporo magnesu jest wykruszone i o ok 1-1,5mm średnica wewnętrzna tego koła powiększyła się przez wytarcie magnesu (coś się tam musiało mielić, bo teraz nic tam nie zalega). Zastanawiam się czy może przez to napięcie jest za małe. Jutro sprawdzę ile takie koło kosztuje. Z tego wszystkiego najtańszy jest chyba nieoryginalny cewko moduł (czy jak to zwał), jego zakupię i podmienię. Potem ewentualnie koło, a na koniec zostawię stator. Jak dobrze pójdzie to zanim wydam 500zł na podmianki znajdę problem:) W tym wynalazku kabel WN jest chyba elementem nierozłączym z cewką, ale mam nadzieję że się mylę- jutro podmienię. Dzięki za podpowiedzi :notworthy: Cewko-moduł ok. 120-130zł. Co do magneta i strojana to proszę masz tutaj komplecik nowy za 200zł. http://www.motoallegro.pl/item964593466_st...zr_rx_furi.html Używki magneta do am6 są w okolicy 50-100zł. Jednak mając kupić używkę a nówkę to wolałbym nówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Co do magneta i strojana to proszę masz tutaj komplecik nowy za 200zł.http://www.motoallegro.pl/item964593466_st...zr_rx_furi.html Niestety tutaj wszyscy są w błędzie. Nawet impoter o tym nie wiedział. To jest zapłon do silników Piaggio-Derbi od 2005 roku. Koło magnesowe nie wejdzie na wał ponieważ posiada rowek o szerokości 2.5mm, natomiast AM6 ma klin o szerokości 3mm. Co prawda sam stator można przełożyć, będzie działać, jest taki sam jak oryginał lecz różni się wyprowadzeniami przewodów oraz przelotką gumową. Wiem, ponieważ zapłon z tej aukcji mam zainstalowany w Simsonie. PS. Przewód WN bez problemu możesz wykręcić z modułu, chyba że masz jakiś "tuningowy". Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 problem rozwiązany Sprawa sie przedłużyła ponieważ był/ jest problem z dokupieniem koła magnesowego do tego silnika. Nowe sprzedawane na allegro i w innych źródłach nie pasowały. Przypadkowo udało sie podmienić takie koło od starszej TZR 50 i iskra jest jak należy. Napięcie na starym kole: ~30v napięcie na nowym kole:~ 45v Oczywiście przy kręceniu rozrusznikiem. Te 15V dało dużą poprawę. RSka pali z dotyku:) Dzięki za pomoc. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.