wlochaty82 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 (edytowane) witam miłośników dwóch kółek mam problem z moja hondą CX-500 1982r,ponieważ postoi parę dni i nie chce zapalić z rozrusznika,kreci,kreci,bateria zdechnie a nie zapali,a jak ja pchnie(brak kopnika) to po metrze pali. Wymieniłem świece,lecz zauważyłem że iskra jest bardzo słaba,jesli motor pochodzi i się nagrzeje to pali potem bez problemu,najgorzej jak postoji pare dni,choc akumulator jest sprawny nie chce zapalić. Paliwo dochodzi napewno,cewki mam nie orginalne,to juz minus,lecz zamieniając od orginała dalej tak samo,wiem,że gazniki tak maja,że po dłuzszym postoju ciezko pali. Wiem,że rozrusznik niema wpływ w hondzie cx500 na zapłon,który jest osobno zasilany .Na instalacji całej pozakładałem nowe wsówki,stare posniedziałe wywaliłem,wyrzuciłem też alarm,który zamontował poprzedni własciciel,instalacja miała sporo punktów na których ginoł prąd,schemat i troche czsu zeszło zanim doszedłem w tych przeróbkach i kombinacjach.Napewno to pomogło,wreszcie widać iskrę: -na 1 cylindrze bardzo dobra (wreszcie), -na 2 słaba,czasem niewidoczna . Zamieniałem,sprawdzałem cewki,sa ok z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli MODUŁ CDI chyba? gdybym wiedział jakie kolory kabli wychodzą z poszczególnych impulsatorów,spróbował bym je zamienić wtedy było by jasne jesli iskra mocna zmieni cylinder no CDI impulsator ?niebardzo? Niechce nadarmo dzec silnika by patrzec na impulsatory,prad do modyłu dochodzi,bo on rozdziela go na 2 cewki.słyszałem też cos o zastosowaniu modułu z poloneza GL118(ale ponoc do 6000 obr/min by chodziło,a gdzie tu drugie 6),było by taniej,bo za uzywany hondy ze 200zł trzeba by dac,a gwarancji niema. Wiec co tu robic: moduł wymienic na orginalny do cx-a kombinowac z tym od poloneza moze to impulsator,albo jakies cewki tam co moge posprawdzac? u mnie jest jeden modół Edytowane 27 Lutego 2010 przez wlochaty82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 yo! ktora z ponizszych instalacji masz u siebie? masz jeden czy dwa moduly? http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CX500.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlochaty82 Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 to jest schemat mojej instalacji link do instalacji cx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 tu masz instrukcje z opisem tej wersji i wartosciami oporow poszczegolnych cewek - zasadniczo mocno pokopany uklad ;) http://www.wrzuc.to/b2HOyR.wt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 .... Wiem,że rozrusznik niema wpływ w hondzie cx500 na zapłon,który jest osobno zasilany .Na instalacji całej pozakładałem nowe wsówki,stare posniedziałe wywaliłem,wyrzuciłem też alarm,który zamontował poprzedni własciciel,instalacja miała sporo punktów na których ginoł prąd,schemat i troche czsu zeszło zanim doszedłem w tych przeróbkach i kombinacjach.Napewno to pomogło,wreszcie widać iskrę: -na 1 cylindrze bardzo dobra (wreszcie), -na 2 słaba,czasem niewidoczna . Zamieniałem,sprawdzałem cewki,sa ok z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli MODUŁ CDI chyba? gdybym wiedział jakie kolory kabli wychodzą z poszczególnych impulsatorów,spróbował bym je zamienić wtedy było by jasne jesli iskra mocna zmieni cylinder no CDI impulsator ?niebardzo? Niechce nadarmo dzec silnika by patrzec na impulsatory,prad do modyłu dochodzi,bo on rozdziela go na 2 cewki.... Napisałeś, że to CDI, więc w środku są 2 kondensatory o pojemności rzędu 1-2uF, każda cewka ma własny kondensator i każdy z nich musi zostać naładowany do napięcia rzędu 100 - 200V. Napisałeś, że rozrusznik i zapłon to oddzielne obwody, więc oba kondensatory zasilane są z oddzielnych cewek w alternatorze a nie z akumulatora. W świetle tego mocno nie prawdziwe jest stwierdzenie, że jak jedna iskra jest mocna a druga jest słaba to winny jest temu moduł, bardziej prawdopodobne jest stwierdzenie że winne są temu cewki zasilające moduł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlochaty82 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 tak więc poszukałem,popytałem,pomierzyłem i rozkreciłem silnik,cewki ładujace moduł (2 szt) dają za małe napiecie,opory ich są też mocno zanizone,jedna ściagnołem ,drugiej narazie nie,trzeba je wymienic,albo przewinąc.więc poszukuje nowych lub kogoś kro to przewinie,jak bede miał dobre już to mam nadzieje że i moduł tez bedzie sprawny . ps.ma ktoś moze takie cewki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlochaty82 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 znalazłem gościa elektryka,dorobił nowe cewki,zamontowałem i już po kłopocie, moto smiga elegancko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi