witam miłośników dwóch kółek
mam problem z moja hondą CX-500 1982r,ponieważ postoi parę dni i nie chce zapalić z rozrusznika,kreci,kreci,bateria zdechnie a nie zapali,a jak ja pchnie(brak kopnika) to po metrze pali. Wymieniłem świece,lecz zauważyłem że iskra jest bardzo słaba,jesli motor pochodzi i się nagrzeje to pali potem bez problemu,najgorzej jak postoji pare dni,choc akumulator jest sprawny nie chce zapalić. Paliwo dochodzi napewno,cewki mam nie orginalne,to juz minus,lecz zamieniając od orginała dalej tak samo,wiem,że gazniki tak maja,że po dłuzszym postoju ciezko pali. Wiem,że rozrusznik niema wpływ w hondzie cx500 na zapłon,który jest osobno zasilany .Na instalacji całej pozakładałem nowe wsówki,stare posniedziałe wywaliłem,wyrzuciłem też alarm,który zamontował poprzedni własciciel,instalacja miała sporo punktów na których ginoł prąd,schemat i troche czsu zeszło
zanim doszedłem w tych przeróbkach i kombinacjach.Napewno to pomogło,wreszcie widać iskrę:
-na 1 cylindrze bardzo dobra (wreszcie),
-na 2 słaba,czasem niewidoczna .
Zamieniałem,sprawdzałem cewki,sa ok z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli MODUŁ CDI chyba? gdybym wiedział jakie kolory kabli wychodzą z poszczególnych impulsatorów,spróbował bym je zamienić wtedy było by jasne jesli iskra mocna zmieni cylinder no CDI
impulsator ?niebardzo? Niechce nadarmo dzec silnika by patrzec na impulsatory,prad do modyłu dochodzi,bo on rozdziela go na 2 cewki.słyszałem też cos o zastosowaniu modułu z poloneza GL118(ale ponoc do 6000 obr/min by chodziło,a gdzie tu drugie 6),było by taniej,bo za uzywany hondy ze 200zł trzeba by dac,a gwarancji niema. Wiec co tu robic:
moduł wymienic na orginalny do cx-a
kombinowac z tym od poloneza
moze to impulsator,albo jakies cewki tam
co moge posprawdzac?
u mnie jest jeden modół