andymotors Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, Mam dziwny przypadek ze sprzęgłem w mojej ecei 250. Nie pamiętam czy tak było wcześniej, bo motor długo stał nieużywany (grubo ponad rok). Chciałem odremontować silnik, między innymi wymieniłem tarcze sprzęgłowe na nowe. Poskładałem wszystko, wydawało mi się, że dobrze... Naciskam klamkę sprzęgła, a ona ani drgnie... Rozebrałem ponownie sprzęgło. Zauważyłem, że z tymi nowymi tarczami docisk sprzęgła opiera sie prawie o kosz sprzęgłowy, było może z 1-1,5 mm luzu. Postanowiłem wsadzić spowrotem te stare tarcze. Prześwit między koszem, a dociskiem był już większy. Poskładałem i sprawdzam; klamka juz drgnęła, ale chodzi straaasznie ciężko. Na przawdę jest ciężko ją jedną ręką nacisnąć. Nawet jak ją już wciśnie to sprzęgło się i tak nie wysprzęgla, chociaż wyrażnie linka się poruszyła i raczej się nie rozciąga, bo powraca za każdym razem na taki sam naciąg. Macie jakies pomysły co to może być? Czy gdzies źle poskaładałem? Dodam, że ten element, o który zaczepia się linkę przy silniku wyregulowałem, tak jak jest to zalecane na 11mm wystające z kappy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 A nie masz jeszcze regulacji w deklu? samego wysprzęglika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 schemat sprzęgła Regulacja jest za pomocą dopasowania ze sobą elementów 17 oraz 16 i zblokowaniem ich za pomocą pierścienia nr 18. Ustawiłem to tak jak należy, czyli tak jak już pisałem, że ten element (16) czyli to gdzie przychodzi linka sprzęgła wystaje z kappy o 11mm. Ale nadal nie wysprzęgla. Pomyślałem teraz tak, że może te szpilki wystające z elementu nr 6, klinuja się bądź haczą w koszu (element 7). Raczej samo wysprzęglanie działa tylko coś się kosz blokuje i tarcze nie dostają luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinw888 Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Sprawdź czy dobrze założyłeś podkładki (element 4 i 1). Muszą by założone tymi wycięciami w kierunku cylindra. Zobacz też czy masz założoną podkładkę falistą (el. 5). Element 6 musi być dobrze dopasowany z el. 7-9(dopasuj go bez rozkręcania el. 7-9). Tak na sucho, przed skręceniem sprzęgła ma on (6) w miarę lekko dać się wysunąć z el. 7-9. Sprawdź czy masz założone podkładki (el. 14a) na szpilkach wystających z el. 6. Podczas składania sprzęgła upewnij się czy el. 3 trafi bez problemu we wszystkie tarcze. Po złożeniu sprawdź czy będzie ono działać. Regulację umiesz robić więc wszystko powinno elegancko śmigać :wink:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alfa164 Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Sprawdź czy dobrze założyłeś podkładki (element 4 i 1). Muszą by założone tymi wycięciami w kierunku cylindra. Zobacz też czy masz założoną podkładkę falistą (el. 5). Element 6 musi być dobrze dopasowany z el. 7-9(dopasuj go bez rozkręcania el. 7-9). Tak na sucho, przed skręceniem sprzęgła ma on (6) w miarę lekko dać się wysunąć z el. 7-9. Sprawdź czy masz założone podkładki (el. 14a) na szpilkach wystających z el. 6. Podczas składania sprzęgła upewnij się czy el. 3 trafi bez problemu we wszystkie tarcze. Po złożeniu sprawdź czy będzie ono działać. Regulację umiesz robić więc wszystko powinno elegancko śmigać :wink:. Zwróć szczególną uwagę, na el.3.Jeżeli nie trafi, efekt j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Cześć. Miałem to samo przy mojej. Okazało się, że ten aluminiowy element dociskowy jest wyrobiony od dołu i wchodzi za daleko po dokręceniu nakrętek. Podłożyłem małe podkładki i problem znikł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Sprawdź czy el nr 16 jest odciągnięty do konca w stronę tylnego koła podczas skladania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.