Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem w MZ ETZ 250


andymotors
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dziwny przypadek ze sprzęgłem w mojej ecei 250.

Nie pamiętam czy tak było wcześniej, bo motor długo stał nieużywany (grubo ponad rok). Chciałem odremontować silnik, między innymi wymieniłem tarcze sprzęgłowe na nowe. Poskładałem wszystko, wydawało mi się, że dobrze... Naciskam klamkę sprzęgła, a ona ani drgnie... Rozebrałem ponownie sprzęgło. Zauważyłem, że z tymi nowymi tarczami docisk sprzęgła opiera sie prawie o kosz sprzęgłowy, było może z 1-1,5 mm luzu. Postanowiłem wsadzić spowrotem te stare tarcze. Prześwit między koszem, a dociskiem był już większy. Poskładałem i sprawdzam; klamka juz drgnęła, ale chodzi straaasznie ciężko. Na przawdę jest ciężko ją jedną ręką nacisnąć. Nawet jak ją już wciśnie to sprzęgło się i tak nie wysprzęgla, chociaż wyrażnie linka się poruszyła i raczej się nie rozciąga, bo powraca za każdym razem na taki sam naciąg.

Macie jakies pomysły co to może być? Czy gdzies źle poskaładałem?

Dodam, że ten element, o który zaczepia się linkę przy silniku wyregulowałem, tak jak jest to zalecane na 11mm wystające z kappy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat sprzęgła

Regulacja jest za pomocą dopasowania ze sobą elementów 17 oraz 16 i zblokowaniem ich za pomocą pierścienia nr 18. Ustawiłem to tak jak należy, czyli tak jak już pisałem, że ten element (16) czyli to gdzie przychodzi linka sprzęgła wystaje z kappy o 11mm. Ale nadal nie wysprzęgla.

Pomyślałem teraz tak, że może te szpilki wystające z elementu nr 6, klinuja się bądź haczą w koszu (element 7). Raczej samo wysprzęglanie działa tylko coś się kosz blokuje i tarcze nie dostają luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dobrze założyłeś podkładki (element 4 i 1). Muszą by założone tymi wycięciami w kierunku cylindra. Zobacz też czy masz założoną podkładkę falistą (el. 5). Element 6 musi być dobrze dopasowany z el. 7-9(dopasuj go bez rozkręcania el. 7-9). Tak na sucho, przed skręceniem sprzęgła ma on (6) w miarę lekko dać się wysunąć z el. 7-9. Sprawdź czy masz założone podkładki (el. 14a) na szpilkach wystających z el. 6. Podczas składania sprzęgła upewnij się czy el. 3 trafi bez problemu we wszystkie tarcze. Po złożeniu sprawdź czy będzie ono działać. Regulację umiesz robić więc wszystko powinno elegancko śmigać :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dobrze założyłeś podkładki (element 4 i 1). Muszą by założone tymi wycięciami w kierunku cylindra. Zobacz też czy masz założoną podkładkę falistą (el. 5). Element 6 musi być dobrze dopasowany z el. 7-9(dopasuj go bez rozkręcania el. 7-9). Tak na sucho, przed skręceniem sprzęgła ma on (6) w miarę lekko dać się wysunąć z el. 7-9. Sprawdź czy masz założone podkładki (el. 14a) na szpilkach wystających z el. 6. Podczas składania sprzęgła upewnij się czy el. 3 trafi bez problemu we wszystkie tarcze. Po złożeniu sprawdź czy będzie ono działać. Regulację umiesz robić więc wszystko powinno elegancko śmigać :wink:.

 

Zwróć szczególną uwagę, na el.3.Jeżeli nie trafi, efekt j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...