Skocz do zawartości

Zabawa z cylindrem.


Gość 50ccmManiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 50ccmManiak

Może wyda wam sie to absurdalne, ale mam zamiar "wycisnąc" tuleje z cylindra w romecie 50ccm (jest to silnik ts1 który ma orginalnie 2.5km przy 5500rpm z tego co wiem). Wiem ze dużo ludzi powie że jest to strata czasu bo trwałośc nie ta, ale chodzi mi o pomoc. Jak już będe miał tą tuleje w łapie, jak mam powiekszyć okna płukające, wydechowe i dolotowe. Słyszałem ze płukajacych nie powino sie powiekszać w góre tylko zeby miały ta samą wysokość tylko aby były szersze. Wie ktoś coś o tym. Jak zawsze chodzi o jak najlepszą charakterystyke wysokich obrotów i oczywiście osiągniecie ich jak najwiekszych (w granicach rosądku) Plis o jakiś rysunek schemat albo coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniasz okna dolotowe mieszanki, lub wylotowe spalin to zmieniasz fazy rozrzadu silnika. Podobnie dzieje się z gdy zmieniasz (podcinasz) denko tłoka lub jego płaszcz. Stanie się tak gdy będziesz zmieniał ich wysokośc. Piszesz o zmianie szerokości. W tym przypadku teoretycznie zwiękaszysz ilośc ladunku dopływającego do cylindra, jednak co ci to da jeśli średnica przelotowa gaznika pozostanie bez zmiany. Silnik i tak nie da rady zassać odpowiedniej dawki paliwa. ponadto mozesz mieć problemy z pierścieniami tłokowymi z tego powodu iż mogą one łamać sie na nowo (poszerznych) zrobionych kanałach dolotowych, gdyż nei będą dociskane przez tuleje cylindra i mogą rozkleszczać siegdy rowki pierścieniowe (z pierścieniami) będą przechodzić przez okno wylotowe i gdy potkają się z jego krawędzią będą pękać. Miałem kolegę który eksperymentował z tłokami w WSC 175. Zmieniał w nich fazy rozrzadu. Powiem ci że po gdzieś 5 połamanych tłokach io zniszczonych cylindrach doszedł do pewnych wnoisków, jednak jego silniki nie były zbyt wytrzymałe i miały sporo dziur w kzrywej momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 50ccmManiak

Ja słyszałem własnie ze w simsonach na tulei jest taki pierścien który blokuje wycisniecie tej tulei. A romety z tego co wiem są tuleje z cylindrem składane na goraco z zimnym i ze z ich wycisnięciem nie ma problemu zobacze we wtorek w tedy to bede to prubował zrobić prasą.

 

Co do faz rozrzadu to wiem o co chodzi dużo o tym czytałem, i przy zmianie tego układu chce nie dośc ze dać gażnik z jawki który ma wiekszy przelot to dac własnej konstrukcji mebrany od układu dolotowego. Wszystko mam już w główce :)

 

Z tymi oknami chce zrobić w miare rozsątku zeby nie popękały pierścienie. wszystko rostrzygnie się we wtorek ale prosiłbym o jakieś porady na jaki wymiar można to rozpiłowąć ?? :?

Wiem tylko tyle że trzeba je rozpiłowąc w strone przeciwną niż jest okno wylotowe i troszeczke ale nie zaduzo w jego strone a jak bym tak dał o 1mm w góre :?: z tym by szło chyba podwyszenie wylotu o 1mm :?: :arrow: :| bo dolotowy ma być w zamierzeniu "stwerowany" mebranami :?: :?: :?: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 50ccmManiak

Niestety "zabawa" z ręczną prasą nie dała prawie żadnych efektów, tuleja poruszyła sie o 0.5 mm puznije niestety nawet 3 osoby nie mogły nic więcej zrobić. Zostało mi wiec tytlko jak to okreslił moj znajomy "borowanie" cylindra :? ale do tego chyba nie bede miał cierpliwości. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...