Keryn Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Witam Mam mały kłopot ze "zmiękczeniem" klamki sprzęgła. Nie chcę zmieniać biegów bez sprzęgła - taka skrzynia na pewno nie ma synchronizacji, jak samochodowa. Może gdybym chwytał sprzęgło całą dłonią, mniej by mi to przeszkadzało, jednak nie potrafiłem się pozbyć nawyku wciskania sprzęgła dwoma palcami, wskazującym i środkowym. Przez to zdarzyło mi się już kiedyś zakończyć kilkugodzinną jazdę zwichniętym palcem i kilkudniową opuchlizną (zeszłaby szybciej, ale... miałem przerwać jeździć? :cool: usztywniłem trochę, piguła jakaś i jazda) Przy szybkich zmianach biegów trochę to irytuje... Oporna jest od samego początku - więc nie zakładam uszkodzenia, zabrudzenia itp., ale... Na razie nie przyjmuję do wiadomości, że "ten typ tak ma". Jeszcze zdążę. Do rzeczy - czego próbowałem: - próbowałem regulacji sprężyny w miejscu, w którym linka znika w skrzyni - wpływ niewielki, - próbowałem regulacji metalowym kółkiem, obejmującym linkę tuż za klamką - wływ innego typu (na skok klamki), - sprawdzałem stan samej linki - bez zarzutu, raczej to nie kwestia zużycia, - przesmarowałem linkę olejem silnikowym 1:1 z benzyną (benzyna, by dać radę umieścić przy pomocy strzykawki gesty jednak płyn we wnętrzu pancerza) - wyeliminowałem delikatne skrzypienie pancerza linki (i super), ale.. opór bez zmian. - przesmarowałem też klamkę na zawiasie i mocowanie linki do klamki (taki mały koralik na końcu też) - super płynnie chodzi i wymaga.. tego samego nacisku. Słyszałem opinię, że moto jest mocne i sprzęgło musi być "gęste", ale nie przekonało mnie to. Może jakieś inne sposoby na rozwiązanie tego problemu? Zima jest - mogę jeszcze popróbować :bigrazz: Z góry dzięki Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Keryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Sprawdź, czy linka jest ułożona prawidłowo. Zbyt mocno powyginana linka pracuje dużo gorzej. Sprawdź siłę klamki przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła. Jeśli jest podobnie, to opór stawia sprężyna i tak ma być. Może czas poćwiczyć :biggrin: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keryn Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Powyginana - chyba nie, ale... co mi tam, sprawdzę. (może skręcona wewnątrz pancerza..?) Skończę zabawę z zapłonem, to do tego wrócę. Thanks sebazaz napisał: Sprawdź siłę klamki przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła. Jeśli jest podobnie, to opór stawia sprężyna i tak ma być. Może czas poćwiczyć :biggrin: Pozdrawiam. Klamka odpuszcza, gdy poluzuję nacisk, z taką samą siła, jaką muszę pokonać, by ją docisnąć. Czy to by oznaczało, że jest ok? BTW Może faktycznie czas wyskoczyć na ściankę z fajnymi przywieszkami i wzmocnić paluszki... :icon_twisted: Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Keryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zastosuj Easy Pull i po sprawie. Np taki:: http://moto.allegro.pl/item842781844_wspom..._easy_pull.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keryn Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) toper-utl napisał: Zastosuj Easy Pull i po sprawie. Np taki:: http://moto.allegro.pl/item842781844_wspom..._easy_pull.html No! Niezły pomysł! Nawet bardzo bardzo dobry pomysł! Tak dobry, że wystarczyło, że przeczytałem w opisie urządzenia "doskonały dla kobiet, dzieci i osób z małymi dłońmi" i, nie wiem czemu, nagle problem sam przestał istnieć! Łał. Chyba cud! Co już zrobiłem, to moje. A reszta... własnie przestała mi przeszkadzać. :lalag: Dzięki :notworthy: Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Keryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ten patent skraca skok wycisku, co może spowodować niepełne wysprzęglanie i kłopoty z regulacją sprzęgła. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keryn Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) sebazaz napisał: Ten patent skraca skok wycisku, co może spowodować niepełne wysprzęglanie i kłopoty z regulacją sprzęgła. Pozdrawiam. Faktycznie, przy ruszaniu... - właściwie to nie jestem do końca pewien, musiałbym chwycić kierownicę i sprawdzić - ale chyba ściągam do dna. Natomiast na wyższych biegach (ponad pierwszym) to oczywiście nie byłby problemem - wysprzęglam bardzo płytko, to jest praktycznie muśnięcie sprzęgła i właśnie to poprawia płynność i szybkość zmiany biegów - ale robię tak chyba nie tylko ja? Pozdrowienia Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Keryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 w VFr tez sprzeglo nie chodzi za lekko mimo hydrauliki i jazda w korku wymaga dloni pudziana , ale ten typ tak ma bo juz sie dowiadywalem na forum vfr , moze w twojej kawie to tez normalne ? . druga sprawa , motocykle maja skrzynie klową i umiejetna zmaina biegow bez sprzegla nie robi im krzywdy , znacznie latwiej sie zmienia biegi bez sprzegla jak w samochodzie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) kupcie sobie hand grippera, albo trochę przy łopacie pozamiatać a nie mażecie się jak stare baby :banghead: Edytowane 8 Stycznia 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keryn Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Saltus napisał: kupcie sobie hand grippera, albo trochę przy łopacie pozamiatać a nie mażecie się jak stare baby :banghead: :notworthy: Poćwiczyć nigdy nie zaszkodzi, ale.. Zawsze się usmiecham, gdy ktoś mówi "nie denerwuj się" gdy jestem super spokojny, albo tak jak Ty, "nie mażcie sie", gdy zamiast biadolenia trwa spokojna rozmowa w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Nikt się maże - tylko próbuje poprawić to, co niedopracowane, nawet jeśli to wina jeszcze producenta. Twoim tropem idąc - zamiast naprawiać np. hamulce lepiej solidnie twardo nogą hamować i nie narzekać? Bo twardym trzeba byc, a nie mientkim? Chyba nie (chyba :wink: ) Nitomen napisał: moze w twojej kawie to tez normalne ? . Podobno bardzo częste, Nitomen, baaardzo częste - w drugiej edycji (po 2006 r.) zostało to trochę poprawione, ale w 1-szej (2003-2006) to stała przypadość. Większość się do tego przyzwyczaja, albo... się do tego jakoś przyzwyczaja :biggrin: Ale jeszcze pogłówkuję. Only the best is good enough. :lalag: Edytowane 8 Stycznia 2010 przez Keryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 moze poszukac hydrauliki do sprzegla ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.