Skocz do zawartości

opór klamki sprzegła - Kawasaki Z1000, 2006r.


Keryn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mały kłopot ze "zmiękczeniem" klamki sprzęgła.

Nie chcę zmieniać biegów bez sprzęgła - taka skrzynia na pewno nie ma synchronizacji, jak samochodowa.

 

Może gdybym chwytał sprzęgło całą dłonią, mniej by mi to przeszkadzało, jednak nie potrafiłem się pozbyć nawyku wciskania sprzęgła dwoma palcami, wskazującym i środkowym. Przez to zdarzyło mi się już kiedyś zakończyć kilkugodzinną jazdę zwichniętym palcem i kilkudniową opuchlizną (zeszłaby szybciej, ale... miałem przerwać jeździć? :cool: usztywniłem trochę, piguła jakaś i jazda) Przy szybkich zmianach biegów trochę to irytuje...

 

Oporna jest od samego początku - więc nie zakładam uszkodzenia, zabrudzenia itp., ale...

Na razie nie przyjmuję do wiadomości, że "ten typ tak ma". Jeszcze zdążę.

 

Do rzeczy - czego próbowałem:

 

- próbowałem regulacji sprężyny w miejscu, w którym linka znika w skrzyni - wpływ niewielki,

- próbowałem regulacji metalowym kółkiem, obejmującym linkę tuż za klamką - wływ innego typu (na skok klamki),

- sprawdzałem stan samej linki - bez zarzutu, raczej to nie kwestia zużycia,

- przesmarowałem linkę olejem silnikowym 1:1 z benzyną (benzyna, by dać radę umieścić przy pomocy strzykawki gesty jednak płyn we wnętrzu pancerza) - wyeliminowałem delikatne skrzypienie pancerza linki (i super), ale.. opór bez zmian.

- przesmarowałem też klamkę na zawiasie i mocowanie linki do klamki (taki mały koralik na końcu też) - super płynnie chodzi i wymaga.. tego samego nacisku.

 

Słyszałem opinię, że moto jest mocne i sprzęgło musi być "gęste", ale nie przekonało mnie to.

 

Może jakieś inne sposoby na rozwiązanie tego problemu?

Zima jest - mogę jeszcze popróbować :bigrazz:

 

Z góry dzięki

Edytowane przez Keryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy linka jest ułożona prawidłowo.

Zbyt mocno powyginana linka pracuje dużo gorzej.

Sprawdź siłę klamki przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła. Jeśli jest podobnie, to opór stawia sprężyna i tak ma być. Może czas poćwiczyć :biggrin:

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyginana - chyba nie, ale... co mi tam, sprawdzę.

(może skręcona wewnątrz pancerza..?)

Skończę zabawę z zapłonem, to do tego wrócę.

Thanks

Sprawdź siłę klamki przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła. Jeśli jest podobnie, to opór stawia sprężyna i tak ma być. Może czas poćwiczyć :biggrin:

Pozdrawiam.

 

Klamka odpuszcza, gdy poluzuję nacisk, z taką samą siła, jaką muszę pokonać, by ją docisnąć.

Czy to by oznaczało, że jest ok?

 

BTW Może faktycznie czas wyskoczyć na ściankę z fajnymi przywieszkami i wzmocnić paluszki... :icon_twisted:

Edytowane przez Keryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj Easy Pull i po sprawie.

 

Np taki:: http://moto.allegro.pl/item842781844_wspom..._easy_pull.html

 

No! Niezły pomysł!

Nawet bardzo bardzo dobry pomysł!

Tak dobry, że wystarczyło, że przeczytałem w opisie urządzenia "doskonały dla kobiet, dzieci i osób z małymi dłońmi" i, nie wiem czemu, nagle problem sam przestał istnieć! Łał. Chyba cud!

 

Co już zrobiłem, to moje. A reszta... własnie przestała mi przeszkadzać. :lalag:

 

Dzięki :notworthy:

Edytowane przez Keryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten patent skraca skok wycisku, co może spowodować niepełne wysprzęglanie i kłopoty z regulacją sprzęgła.

Pozdrawiam.

 

Faktycznie, przy ruszaniu... - właściwie to nie jestem do końca pewien, musiałbym chwycić kierownicę i sprawdzić - ale chyba ściągam do dna.

 

Natomiast na wyższych biegach (ponad pierwszym) to oczywiście nie byłby problemem - wysprzęglam bardzo płytko, to jest praktycznie muśnięcie sprzęgła i właśnie to poprawia płynność i szybkość zmiany biegów - ale robię tak chyba nie tylko ja?

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Keryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w VFr tez sprzeglo nie chodzi za lekko mimo hydrauliki i jazda w korku wymaga dloni pudziana , ale ten typ tak ma bo juz sie dowiadywalem na forum vfr , moze w twojej kawie to tez normalne ? .

 

druga sprawa , motocykle maja skrzynie klową i umiejetna zmaina biegow bez sprzegla nie robi im krzywdy , znacznie latwiej sie zmienia biegi bez sprzegla jak w samochodzie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupcie sobie hand grippera, albo trochę przy łopacie pozamiatać a nie mażecie się jak stare baby :banghead:

 

:notworthy:

Poćwiczyć nigdy nie zaszkodzi, ale..

Zawsze się usmiecham, gdy ktoś mówi "nie denerwuj się" gdy jestem super spokojny, albo tak jak Ty, "nie mażcie sie", gdy zamiast biadolenia trwa spokojna rozmowa w poszukiwaniu rozwiązania problemu.

 

Nikt się maże - tylko próbuje poprawić to, co niedopracowane, nawet jeśli to wina jeszcze producenta.

Twoim tropem idąc - zamiast naprawiać np. hamulce lepiej solidnie twardo nogą hamować i nie narzekać? Bo twardym trzeba byc, a nie mientkim? Chyba nie (chyba :wink: )

 

 

moze w twojej kawie to tez normalne ? .

 

Podobno bardzo częste, Nitomen, baaardzo częste - w drugiej edycji (po 2006 r.) zostało to trochę poprawione, ale w 1-szej (2003-2006) to stała przypadość. Większość się do tego przyzwyczaja, albo... się do tego jakoś przyzwyczaja :biggrin:

 

Ale jeszcze pogłówkuję.

Only the best is good enough. :lalag:

Edytowane przez Keryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...