HD1940 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam, ponieważ właśnie prowadzę remont kół swojej WSK M06 z 1957 roku, pragnę podzielić się doświadczeniem związanym z zastosowaniem nowych felg chromowanych produkcji chińskiej. Są one powszechnie dostępne na Allegro i w sklepach motocyklowych. I jak to bywa, niby ładne, niedrogie i przede wszystkim proste, ale w przypadku modeli M06 z bębnami stalowymi może wystąpić pewien specyficzny problem. Polega on na tym, że felgi są inaczej wykonane niż oryginalne. Mają bowiem inaczej skierowane otwory w przetłoczeniach na nyple. Jak każdy zapewne wie, otwory te są wykonane w 2 rzędach względem wzdłużnej osi symetrii felgi. Dodatkowo otworki są w każdym rzędzie ukierunkowane tak by nadać szprychom właściwy kierunek i splot. W oryginalnej feldze (tak jak i w innych) bazą do rozpoczynania splotu jest otwór na wentyl. Po położeniu felgi na płasko na ziemi, względem otworu na wentyl otwór w górnym rzędzie skierowany jest w lewo a w dolnym w prawo. W feldze chińskiej jest na odwrót. W konsekwencji splot musi być inny niż w fabrycznym kole, bo siłą rzeczy szprychy są albo ukierunkowywane w niewłaściwą stronę albo są za długie. Dotyczy to szprych o długości 185 mm. Aby zapleść koło tylne trzeba zastosować szprychy o długości 170 mm po jednej stronie (od bębna hamulcowego) i 220 mm po stronie przeciwnej. W przypadku koła przedniego ten problem nie występuje, ponieważ po stronie bębna są wykonane wyłącznie otworki i szprychy można tak ustawić, że daje się je zapleść identycznie jak w oryginale. W tylnym kole wykonane są natomiast powiększenia otworów ułatwiające zaplatanie. Przy oryginalnych długościach szprych, łeb musiałby znajdować się nie w gnieździe a właśnie w tym powiększonym otworze, a i tak szprycha okazuje się za długa. Jeśli więc ktoś chce zastosować felgi współczesne musi za w czasu zaopatrzyć się w odpowiedniej długości szprychy czyli na koło przednie: 18 szt o długości 220 mm i 18 szt. o długości 185 mm, zaś na koło tylne 18 szt. o długości 220 mm i 18 szt. o długości 170 mm. Jak uda mi się zrobić fotki, to zamieszczę je, bo wiem, że wzrokowo najłatwiej jest spostrzec na czym polega problem. Pozdrawiam Świątecznie i Nowo rocznie wszystkich wyplataczy i życzę im by miej mieli problemów niż ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) Powiedz mi jeszcze jak sprawa stoi w kwestii twardości tych felg. Słyszałem opinie pewnej osoby,która próbowała założyć chińską felgę do Jawy. I po próbie wycentrowania kola okazało się że felga jest tak miękka że pływa i nie idzie jej ułożyć równo. Ja osobiście odnowiłem felgi w swojej WFMce. Oto jak wyglądały: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a82c0da8ea345ac.html A tak wyglądają teraz: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd936f8c04194bb6.html Pytam się oto, bo chciał bym zastosować te współczesne do Komara. Pozdrawiam..! Edytowane 20 Grudnia 2009 przez j@wa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Powiedz mi jeszcze jak sprawa stoi w kwestii twardości tych felg. Słyszałem opinie pewnej osoby,która próbowała założyć chińską felgę do Jawy. I po próbie wycentrowania kola okazało się że felga jest tak miękka że pływa i nie idzie jej ułożyć równo. Do centrowania jeszcze nie doszedłem, ale na pierwszy rzut oka wyglądają nie gorzej niż oryginalne. Jawa ma inny rozmiar więc na bank nie są to te same felgi. Jak zdobędę wiedzę po wycentrowaniu na pewno się nią podzielę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Witam i jak z tymi chińskimi obręczami? stoję właśnie przed kupnem albo chromowaniem starych obręczy i nie wiem na co się zdecydować pzdr Edytowane 7 Października 2010 przez WilQ_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Witam i jak z tymi chińskimi obręczami? stoję właśnie przed kupnem albo chromowaniem starych obręczy i nie wiem na co się zdecydować pzdr Obręcze są dobrej jakości, chrom jest całkiem przyzwoity, ładnie się je centruje i mają prawie identyczny profil jak w WFM. Polecam jako alternatywę do reanimacji oryginałów, które często są mocno pokrzywione. Warunek podstawowy, to zastosować szprychy o podanych przeze mnie długościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 a jak jest z eksploatacją ?? szprychy się nie poluźniają bo coś kiedyś słyszałem o takim czymś a jeśli chodzi o szprychy to mnie to nie dotyczy bo ja chce kupić do M06 Z2 a tam są pełne alu bębny pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 8 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 a jak jest z eksploatacją ?? szprychy się nie poluźniają bo coś kiedyś słyszałem o takim czymś a jeśli chodzi o szprychy to mnie to nie dotyczy bo ja chce kupić do M06 Z2 a tam są pełne alu bębny pzdr Przejechałem swoją WSK-ą rajd w Mińsku Mazowieckim, trochę pośmigałem po okolicy (wyłącznie drogi polne) i nic się nie luzuje. Zresztą ta kwestia wynika moim zdaniem wyłącznie z właściwego naciągnięcia szprych i dobrej jakości gwintu na nich i w nyplach, a nie rodzaju felgi. Podstawą jest też kontrolowanie na słuch naprężenia szprych i na czas korygowanie odchyleń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam w końcu się skusiłem obręcze chińskiej produkcji do mojej Wsk M06Z2 i sytuacja jest taka jak kolega HD1940 opisuje. Otwory na nyple są odwrotnie skierowane niż w oryginalne. Jedna strona bębvna da się bez problemu zaszprychować oryginalnymi szprychami, natomiast dla drugiej będą za krótkie. To tak dla dla potomnych :wink: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Czołem. Czy kolega HD1940 może zdradzić miejsce zakupu szprych? szprychy były wykonywane na zamówienie czy użyte jakieś typowe dostępne np na znanym portalu aukcyjnym...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Czołem. Czy kolega HD1940 może zdradzić miejsce zakupu szprych? szprychy były wykonywane na zamówienie czy użyte jakieś typowe dostępne np na znanym portalu aukcyjnym...? Część szprych kupiłem w Częstochowie w firmie "Bartnik". Mają tam przyzwoite jakościowo nowe szprychy w cenach niższych niż na allegro. Jak pisałem powyżej, wykorzystałem tylko standardowe dłuższe, przeznaczone do WFM. Krótsze znalazłem u siebie w starych zapasach (zamówienie znacznie opóźniło by mi pracę) a pochodziły z SHL M06 U z aluminiowym, pełnym bębnem. Radzę jednak za w czasu postarać się o nowe, bo to ułatwia pracę i nie powoduje dodatkowego stresu. :banghead: :eek: :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.