karolek850 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 (edytowane) Cześć. Słuchajcie mam taki problem że ostatnio zauważyłem dość mocne sklejanie sprzęgła w moim motocyklu. Wygląda to tak. Od początku jeżdżę na motul 5000 10w-40 półsyntetyk. Systematycznie wymieniany i nigdy nie miałem tego typu problemu. Ostatnio wymianiałem olej na początku października i zrobiłem na nim jakieś 3tys km. Przynajmniej raz w tygodniu odpalam motocykl żeby się przejechać, ale najpierw dobrze rozgrzewan silnik do takiej temp jak dochodzi w mieście np w korkach. A dopiero później ruszam. Zwykle nie miałem tego problemu, nawet na zimnym mogłem wrzucić jedynkę bez większego stuknięcia. A teraz jak jest zimny to wrzucenie jedynki skutkuje zgaszeniem silnika, i nie jest uszkodzony czujnik stópki bocznej napewno. Żeby przegło puściło muszę dobrze rozgrzać silnik, musi popracować jakieś 10- 15 minut zanim wrzucanie jedynki będzie normalne. Gdy silnik ciepły to niema żadnego problemu. Motocykl stoi w ogrzewanym garażu ze stała temp i niema tam wilgoci. Luzy na klamce sprzęgła wibragwe czyli 2-3mm. Sprzęgło nie wykazuje ślizgania. Po dodaniu gwałtownie gazu na każdych obrotach nie skaczą jakoś gwałtownie obroty bez przyspieszenia. Czuć że wzrost obrotów jest wprost proporcjonalny do wzrostu prędkości. Temp około 20 stopni więc niema nowy że to przez ostanim czasu niska temperaturę otoczenia bo nawet latem w garażu mam koło 20 stopni. Co robić? Edytowane 8 Grudnia 2009 przez karolek850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 (edytowane) Rozklej sprzęgło przed uruchomieniem silnika. Włącz jedynkę i na wyciśniętym sprzęgle bujaj motocyklem przód-tył póki nie rozklei się. PS. Dla Ciebie 20st C to ciepło, dla silnika zimno. Edytowane 8 Grudnia 2009 przez theBald1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek HONDA Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Z tego co pamietam pojawila sie jakis czas temu seria podrobionego Motula.Takze byc moze to jest przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berbim Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Nie bardzo wiem co może być powodem takiego stanu,ale to co podpowiada theBald1 sprawdza się u mnie w Junaku. Też tak praktykuję przed uruchomieniem,z tym że moto odpalam sporadycznie. Wcześniej też miałem SV 650 i nic podobnego nie miało miejsca. Może faktycznie trafiłeś na jakiś lipny olej. U nas w kraju (choć nie tylko u nas) wiele rzeczy jest możliwych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweljo Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 (edytowane) Jak sprzęgło sklejone to na luzie jak odpalisz to chce jechać, trzeba trzymać hamulec. Szukał bym przyczyny gaśnięcia gdzie indziej. Dla mnie jest źle ustawiony luz na lince od sprzęgła. tu masz jak to zrobić poprawnie http://www.fileshost.com/download.php?id=A34212251 Edytowane 10 Grudnia 2009 przez paweljo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.