Skocz do zawartości

HONDA CR 250r 01' wielki problem,POMOCY!


TwisterZG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,pisze na prosbe znajomego.Ma taka sama honde jak ja (tj. 2001 rok 250ccm) i okazalo sie,ze rozmiar jego cylindra wynosi 66.44.Zaden z producentow tj.

-Vertex

-Wiseco

-Wossner

-Prox

-Namura

-Mitaka

nie robi rozmiaru 66.39 lub 66.40,bo na 4 lub 5 setek chce miec spasowany tlok.Jesli dobrze rozumiem wyjscia sa w sumie 3:

-robic tuleje

-wsadzac tlok np. ostatni vertexa 66.37 (luz na 7 setek i praktycznie brak kompresji)

-kupic nowy cylinder.

Gosciowi widzi sie ostatnia opcja najbardziej.Pytanie brzmi, "od ktorego rocznika bedzie pasowal na 100% cylinder do tej hondy?"

Staralem sie podpatrzec np. na tej stronie http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp

czy cylindry od 96 sa takie same jak w 01 (na eby.com wystawiaja jako takie same),ale patrzac po kodach sa rozne (z tym,ze to moga byc tylko kody w ich katalogu).

 

Chcialbym prosic kogos o pomoc w tym temacie i chcialbym,zeby byly to osoby,ktore sa pewne swojego zdania na temat podobienstwa cylindrow lub innego rozwiazania.Podjąłem sie pomocy chłopakowi,bo kupil sprzet za ciezko zarobione pieniadze i naciał sie na tzw. lewe sanki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem niedawno ten temat.

Pierwsza sprawa, czy pomiar był wykonany naprawdę dokładnie? Czy cylinder nie jest owalny? Jaki poprzednio był rozmiar tłoka? Nicasil, czy tuleja?

Jaki producent dopuszcza luz pomiedzy tłokiem , a cylindrem? Ja mam np. 0,04-0,06 normalny, graniczny do serwisu 0,8. Jak spasujesz ciasno na 0,04 to też w starym cylindrze nie jest dobrze, spokojnie przy 0,6 będzie dobrze śmigać maszyna.

Ja bym po pierwsze pomierzył jeszcze raz dokładnie cylinder (u mnie co fachowiec, to inny pomiar), także tu radziłbym podejść solidnie do tematu i jak cylinder w dobrym stanie to włożyć nawet ten tłok na 0,07 i będzie dla amatora świetnie, skoro nie ma pieniążków na poważniejsze remonty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dibo rozumiesz co piszesz ? Honowanie zwiększy jeszcze średnicę cylindra, opcje są 3 tak jak napisałeś. A na luzie 0,07 i tak go pewnie sponiewiera ta ćwiartka ;) Jak nie będzie pałował na zimno i zaleje dobry olej do benzyny to polata. Limit to 0,09 mm.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem co pisze bo jezeli selekcja jedna jest zamala a nastepna jest za duza np A bedzie miala tak jak w tym przypadku 7 setek a b bedzie miala 1,5 setki to sie kupuje b i jezeli powloka pozwala to sie ją honuje aby luz wyniosl zalecany luz przez producenta(0,2 0,4 zalezy od tloka)...tak sie robi od zawsze.ale jak uwazasz ze zalozenie luz 0.7 przy nikasilu i silniku ktory kreci ponad 12 tys obrotow jest dobre.Swoja droga 7 setek to pod swiatlo juz ci bedzie szpara przeswitywac gdzie przy nikasilu powinno byc maxymalnie 4 przy tlokach vertexa ktore są nalewane jak sie nie myle. Aha twierdzisz ze limit to 0,9.to wytlumacz mi dlaczego wossner zaleca luz na tuleje zeliwną 0,6.i jest to na pudle napisane jak byk.Nikasil zawsze ma miec mniej.Oczywiscie wystepują tloki 1 pierscieniowe na nikasilu od chodzby znana i lubiana cr 125.Zrob sobie tam 0,9 luzu...zycze milej zabawy i radosci z mocy i stukotu silnika.

 

http://moto.allegro.pl/item824136998_tlok_...ro_i_honda.html

 

tu masz 4 setki wiec jezeli to jest pod twoj model to powinienes kupic.po tym tloku nastapi juz selekcja A.gdyz wedlug ich jest to nominal.swoja droga mysle ze troche slabo zmierzyliscie i ten garnek moze miec troche mniej (albo wiecej) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu w Yz 250 limit to 1 setka czyli 0,1 mm.

Więc to nie robi czy spasuje na 0,06 czy 0,07.

Z tego co mi wiadomo to honowanie robi się jak powłoka tego wymaga (czyt. rysy na powłoce ).

Dla zawodowców może i ktoś tam zaleca 0,04. Po prostu jeżeli zamiast na 0.04 czy tam 0.05 spasuje na 0.07 to będzie krócej mógł jezdzić na jednym tłoku bo szybciej osiągnie limit luzu.

Także,według mnie, honowanie po to żeby idealnie spasować tłok na te 0.04 czy 0.05 to jest bezcelowe. Zresztą najbezpieczniej chyba pasować na 0.05 - 0.06.

 

Swoją drogą 0.04 to minimalna przerwa a nie maksymalna - nie widziałem, żeby ktoś pasował na mniej.

EDIT:

Oczywiście nie chcę tutaj być mądrzejszy od producenta,że poprawiam go jak trzeba pasować tłok. Bardziej jest to skierowane do autora tematu , a mianowicie,że jeżeli cylinder jest w dobrym stanie to nie ma co patrzeć na to czy ma te 0.04 ( choć moim zdaniem to jest strasznie mało bo Wiseco,Vertex czy Yamaha normalnie przewidują 0.06 luzu w Yz 250 ) czy te 0.05 lub 0.06.

 

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...