TwisterZG Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Witam,pisze na prosbe znajomego.Ma taka sama honde jak ja (tj. 2001 rok 250ccm) i okazalo sie,ze rozmiar jego cylindra wynosi 66.44.Zaden z producentow tj. -Vertex -Wiseco -Wossner -Prox -Namura -Mitaka nie robi rozmiaru 66.39 lub 66.40,bo na 4 lub 5 setek chce miec spasowany tlok.Jesli dobrze rozumiem wyjscia sa w sumie 3: -robic tuleje -wsadzac tlok np. ostatni vertexa 66.37 (luz na 7 setek i praktycznie brak kompresji) -kupic nowy cylinder. Gosciowi widzi sie ostatnia opcja najbardziej.Pytanie brzmi, "od ktorego rocznika bedzie pasowal na 100% cylinder do tej hondy?" Staralem sie podpatrzec np. na tej stronie http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp czy cylindry od 96 sa takie same jak w 01 (na eby.com wystawiaja jako takie same),ale patrzac po kodach sa rozne (z tym,ze to moga byc tylko kody w ich katalogu). Chcialbym prosic kogos o pomoc w tym temacie i chcialbym,zeby byly to osoby,ktore sa pewne swojego zdania na temat podobienstwa cylindrow lub innego rozwiazania.Podjąłem sie pomocy chłopakowi,bo kupil sprzet za ciezko zarobione pieniadze i naciał sie na tzw. lewe sanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Przechodziłem niedawno ten temat. Pierwsza sprawa, czy pomiar był wykonany naprawdę dokładnie? Czy cylinder nie jest owalny? Jaki poprzednio był rozmiar tłoka? Nicasil, czy tuleja? Jaki producent dopuszcza luz pomiedzy tłokiem , a cylindrem? Ja mam np. 0,04-0,06 normalny, graniczny do serwisu 0,8. Jak spasujesz ciasno na 0,04 to też w starym cylindrze nie jest dobrze, spokojnie przy 0,6 będzie dobrze śmigać maszyna. Ja bym po pierwsze pomierzył jeszcze raz dokładnie cylinder (u mnie co fachowiec, to inny pomiar), także tu radziłbym podejść solidnie do tematu i jak cylinder w dobrym stanie to włożyć nawet ten tłok na 0,07 i będzie dla amatora świetnie, skoro nie ma pieniążków na poważniejsze remonty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondacr250r Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 tuleja bedzie najlepiej 350 zł koszt plus tłoczysko 440 zł no ja teraz tak robie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 w takiej sytuacji robi sie Honowanie cylindra pod najlbizsza selekcje jezli pozwala na to grubosc nikasilu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Dibo rozumiesz co piszesz ? Honowanie zwiększy jeszcze średnicę cylindra, opcje są 3 tak jak napisałeś. A na luzie 0,07 i tak go pewnie sponiewiera ta ćwiartka ;) Jak nie będzie pałował na zimno i zaleje dobry olej do benzyny to polata. Limit to 0,09 mm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Rozumiem co pisze bo jezeli selekcja jedna jest zamala a nastepna jest za duza np A bedzie miala tak jak w tym przypadku 7 setek a b bedzie miala 1,5 setki to sie kupuje b i jezeli powloka pozwala to sie ją honuje aby luz wyniosl zalecany luz przez producenta(0,2 0,4 zalezy od tloka)...tak sie robi od zawsze.ale jak uwazasz ze zalozenie luz 0.7 przy nikasilu i silniku ktory kreci ponad 12 tys obrotow jest dobre.Swoja droga 7 setek to pod swiatlo juz ci bedzie szpara przeswitywac gdzie przy nikasilu powinno byc maxymalnie 4 przy tlokach vertexa ktore są nalewane jak sie nie myle. Aha twierdzisz ze limit to 0,9.to wytlumacz mi dlaczego wossner zaleca luz na tuleje zeliwną 0,6.i jest to na pudle napisane jak byk.Nikasil zawsze ma miec mniej.Oczywiscie wystepują tloki 1 pierscieniowe na nikasilu od chodzby znana i lubiana cr 125.Zrob sobie tam 0,9 luzu...zycze milej zabawy i radosci z mocy i stukotu silnika. http://moto.allegro.pl/item824136998_tlok_...ro_i_honda.html tu masz 4 setki wiec jezeli to jest pod twoj model to powinienes kupic.po tym tloku nastapi juz selekcja A.gdyz wedlug ich jest to nominal.swoja droga mysle ze troche slabo zmierzyliscie i ten garnek moze miec troche mniej (albo wiecej) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) Dla przykładu w Yz 250 limit to 1 setka czyli 0,1 mm. Więc to nie robi czy spasuje na 0,06 czy 0,07. Z tego co mi wiadomo to honowanie robi się jak powłoka tego wymaga (czyt. rysy na powłoce ). Dla zawodowców może i ktoś tam zaleca 0,04. Po prostu jeżeli zamiast na 0.04 czy tam 0.05 spasuje na 0.07 to będzie krócej mógł jezdzić na jednym tłoku bo szybciej osiągnie limit luzu. Także,według mnie, honowanie po to żeby idealnie spasować tłok na te 0.04 czy 0.05 to jest bezcelowe. Zresztą najbezpieczniej chyba pasować na 0.05 - 0.06. Swoją drogą 0.04 to minimalna przerwa a nie maksymalna - nie widziałem, żeby ktoś pasował na mniej. EDIT: Oczywiście nie chcę tutaj być mądrzejszy od producenta,że poprawiam go jak trzeba pasować tłok. Bardziej jest to skierowane do autora tematu , a mianowicie,że jeżeli cylinder jest w dobrym stanie to nie ma co patrzeć na to czy ma te 0.04 ( choć moim zdaniem to jest strasznie mało bo Wiseco,Vertex czy Yamaha normalnie przewidują 0.06 luzu w Yz 250 ) czy te 0.05 lub 0.06. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez adoado0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.