Skocz do zawartości

docieranie zaworu


tkpawlik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, docieralem dzis zawor wydechowy, niestety po dotarciu nadal na powerzchni styku z ganizdem sa niewielkie(ale jest ich sporo) wrzery. dziadek (kiedys zajmowal sie naprawa motocykli) proponowal mi ze delikatnie ztoczy ten zawor zeby byl gladki po czym jeszcze raz trzeba by bylo dotrzec. zastanawiam sie tylko czy to toczenie to dobry pomysl (zawor jest org) czy kupic jakis nowy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworów się nie toczy, tylko szlifuje :icon_idea:

W jakim stanie jest gniazdo?

Koszt zaworu będzie niewiele przekraczał koszt zleconej usługi.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniazdo jest ok. przedtem mialo lekkie "przebarwienie" ale po szlifowaniu jest idealne.

za toczenie nic bym nie placil, bo zrobilby mi to dziadek(mieszka po drugiej stronie ulicy:P) na swojej tokarce. nie chodzi o to zeby "zaoszczedzic", bo jezeli toczenie jest zlym pomyslem, kupie nowy. pytam dlatego bo dziadek sie uparl ze nie ma sensu kupowac i on to zrobi, ale wole sie upewnic, bo on pracowal z troche starszymi motorami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci napisałem że zaworów się nie toczy!!!!!!!!!!!!!!

Zawory się szlifuje.

Nie wiem jakim sprzętem dysponuje Twój dziadek, ale trochę mi to "kombinowaniem" zalatuje. Koszt nowego zaworu to kilkadziesiąt zł. Nie bawiłbym się, kupił nowy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisal theodor zawor trzeba przeszlifowac na specjalnej szlifierce do zaworow, specjalnie zawor wydechowy z powodu swojej twardosci nie nadaje sie do toczenia.

Czy mozna zawor przeszlifowac mowi szerokosc warstwy cylindrycznej przylgni - tam gdzie stozek sie konczy ( na obwodzie przylgni ) powinna byc warstwa cylindryczna grubosci ok 1.5 mm.

Jezeli jej nie ma szlifowanie nie pomoze i zawor trzeba wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zamawiałem części do kumpla GS500E i kupowałem zawór dolotowy. Koszt to chyba 40-50PLN oryginalny. Nie sądzę żeby do DR125 był droższy. Jeżeli wżery są znaczne proponuje wymienić zawór i dotrzeć go z gniazdem. Szlifowanie w tak małych zaworach może nie wydać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...