christopheer Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Witam! Za kilkanaście dni będę posiadaczem tego motocykla i chcę zmienić od razu wydech na Road Burnera. Silnik podobno jest taki sam jak w VZR 1800 R. Słyszałem, że zmieniając wydech w VZR-ach trzeba dodać power commandera /nie wiem czy dobrze to napisałem/. I tu mam pytanie, czy rzeczywiście trzeba robić takie przeróbki lub jeszcze inne, czy wystarczy tylko przełożyć wydech z przełożeniem sondy? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich!!! Edytowane 13 Listopada 2009 przez christopheer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Podstawowe pytanie, czy zdajesz sobie sprawę po co zmienia się wydech i jakie wprowadza to zmiany w całym układzie? Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christopheer Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 zmieniałem już wydech w moim poprzednim motocyklu na Cobry, ale był to gaźnikowy VL1500 i poza przełożeniem wydechu nie było więcej roboty ani żadnej regulacji .... Pytasz po co zmienia się wydech ...? Dla brzmienia oczywiście i w równym stopniu dla wyglądu ... Wiadomo, że jedne zmiany wprowadzają następne i dlatego pytam na forum tych którzy już to zrobili, żeby nie narobić kaszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin73 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jeżeli zmieniasz tylko ukł. wydechowy, to comander jest zbędny. Jeżeli będziesz miał wersję europejską, to musisz się liczyć z tym, że włączy Ci się kontrolka FI - tuningowe wydechy nie mają wyjść na sondy lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christopheer Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 (edytowane) Dwa miesiące temu montowałem kumplowi ten sam typ Road Burnerów tylko że do Yamahy 1300 /rocznik 2008/. Miały przygotowany gwint na sondę lambda. Wydaje mi się, że w zależności od tego czy moto jest na gaźniku czy na wtrysku to producent wydechów przygotowuje je pod sondę albo nie. Potwierdza to fakt mojego poprzedniego motocykla. Montowane w nim Cobry nie miały podejścia pod sondę, moto było na gaźniku. Edytowane 14 Listopada 2009 przez christopheer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Dwa miesiące temu montowałem kumplowi ten sam typ Road Burnerów tylko że do Yamahy 1300 /rocznik 2008/. Miały przygotowany gwint na sondę lambda. Wydaje mi się, że w zależności od tego czy moto jest na gaźniku czy na wtrysku to producent wydechów przygotowuje je pod sondę albo nie. Potwierdza to fakt mojego poprzedniego motocykla. Montowane w nim Cobry nie miały podejścia pod sondę, moto było na gaźniku. Witam Skoro wiesz lepiej to po co pytasz innych?! Jak chcesz zmienić kominy na garnki to będziesz miał 3 problemy 1 sondy jeśli to europa 2 exap 3 połączenie gazów z 2 kominów razem i utrzymanie ciśnienia w nich Jak kupisz powercomandera i zestroisz go do tego wydechu to problem 3 zostanie usunięty , jeśli masz USA to problem 1 masz rozwiązany ale exap pozostanie nadal problemem powodującym błąd na kompie i świecenie kontrolik FI , można zamątować sterownik exapu gdzieś w moto ale prościej jest wyłączyć tą funkcie w programie , niestety nie mam softu aby to zrobić więc masz jedną tylko opcie Pozdrawiam Podstawowe pytanie, czy zdajesz sobie sprawę po co zmienia się wydech i jakie wprowadza to zmiany w całym układzie? Najwidoczniej nie zdaje sobie kolega sprawy co się wtedy zmienia, i jakie szkodliwe są tabletki od bulu głowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christopheer Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 (edytowane) To są tylko moje sugestie. Pytam, żeby nie narobić sobie kłopotów. Z tego co już zauważyłem w sieci, power commander jest dostępny oczywiście za odpowiednią cenę. Pozostaje jeszcze pytanie, czy mogę zrobić to sam /montaż i wgranie map/ czy jestem uzależniony od mechanika motocyklowego ...? Z góry dziękuje za pomoc. Edytowane 16 Listopada 2009 przez christopheer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Witam Musisz go zestroić na hamowni, co do tego czy dasz rade sam to zamątować to nie wiem, musisz sam sobie na to pytanie odpowiedzieć. Vzr ma miejsce na comandera już przewidziane i musisz się wpiąć pod potencjometry położenia przepustnic. tylko nie wiem poco ci to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmucha Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Witam. By oszukać zawór jest: TO Czy działa? nie wiem... A co do wydechu to akurat w VZR najłatwiej jest zmienić to co za zaworem, czyli same końcówki wydechu. Trochę pokombinować i dobrać sobie dźwięk. Nie będzie to pewnie tak soczyste jak całe wydechy ale tańsze i nie ingerujące w podzespoły czy zestrojenia. Cokolwiek co zrobimy za zaworem nie wpływa na resztę no chyba że tak zmniejszymy wylot że zadławimy ale to chyba oczywiste... :icon_rolleyes: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin73 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 By oszukać zawór jest: TO Cobra do oszukania exapa standardowo (przynajmniej do sweptów) dodaje to: http://www.directlineparts.com/product.asp?pid=6601&str=290 ... Oczywiście można dokupić osobno (link) :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.