protect_nh Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Witam drodzy koledzy! Mam takie dwa pytania, mianowicie w mojej Kawie ZX7R 1998r, w momencie kiedy silnik jest tak zagrzany że włącza się samoczynnie wentylator wskazówka temperatury pokazuje dopiero pierwszą kreske na COLD, przy normalnej jeździe ani drgnie ta wskazówka, kupiłem używany termostat z czujnikiem temp, i problem wygląda tak samo. Czy jest to wada konstrukcyjna czy też te czujniki w taki sposób się psują? Druga sprawa to praca mojego silnika, tj, ogólnie na wolnych obrotach cos tam co jakis czas taki stuk wychodzi tak jakby cos tam latało (są to takie stuki jak spręzynki sprzegla w skuterze) i wysttepuje to tak jak mowie na wolnych obrotach czasem sie zdarzy ze raz stuknie przy 2-2,5 tys. ale powyzej 3 jak sie jedzie albo na postaoju jak dam mu gazu to nie ma zadnych stuków silnik. Co to jest? Czy to normalne w tym modelu czy po prostu coś mogę mieć uszkodzonego? Jeden z mechaników powiedział że może to być jakiś łańcuszek w środku który przenosi coś tam na sprzęgło czy ze sprzęgła na coś i on podobno jest bez napinacza. Czy to prawda? aa, ostatnio po 2-3 dniowej przerwie na jazde, jadąc rano do pracy, motocykl akurat został przed domem, a temperatura o tej godzinie może było 6 stopni odpalił motocykl włączyłem ssanie 2 minutki ssanie wyłączone i stuków żadnych nie było przez jakieś 3 kolejne minuty, czyli wygląda na to że kiedy gęsty olej to stuku nie ma? albo niska temp. i łańcuszek nie taki rozciągnięty ten co niby stuka? No nie wiem jestem laikiem pomóżcie i nie gniewajcie sie:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Sprawdź czy wskaźnik temp. nie jest uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protect_nh Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Wina napewno nie stoi po stronie wskaźnika (było sprawdzane) podnosi sie na max bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Sprawdź czy czujnik ma masę i czy przewód sygnałowy "dodatni" czujnika nie jest uszkodzony. Jeśli wskaźnik i czujnik jest dobry to musi działać. :bigrazz: , bo w tym obwodzie nie ma już więcej elementów. schemat: http://rs76.rapidshare.com/files/52863872/...ng_Diagrams.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Wentylator załącza się jak wskazówka jest koło połowy skali lub trochę wyżej i raczej się na tym kończy,może bezwypadkowe moto miało jednak wypadek który mógł spowodować uszkodzenie zegarów :wink: ,możesz jeszcze podłączyć miernik do czujnika. Co do odgłosów z silnika to może być łańcuszek w silniku lub rozrząd,u mnie po wymianie rozrządu trochę ucichło ale lepiej już raczej nie będzie,o ile dobrze pamiętam oba mają napinacze. Rozumiem że poziom płynu jest ok a układ odpowietrzony :bigrazz: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protect_nh Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Zegary były sprawdzane u mechanika i przez jakieś tam zwarcie czy jakoś tak i przez miernik, i mówią że wszystko ok a przy zwarciu wskaźnik wychodzi do samej góry. Co do płynu jest go full jednak czy jest układ odpowietrzony tego nie wiem. Robiłem zawory i powiedzieli że łąńcuch rozrządu jest ok. wymieniłem górny ślizg bo sie rozlecial i dalej to samo. nie wiem od czego te stuki. a czujnik temp. doprowadza mnie do szału:( pomóżcie, czy np czujnik temp ten z termostatu pasuje od jakiegos innego modelu kawasaki? Zx6r? Zx9r? moze sprobowalbym zastapic i zobaczyc czy to pomoze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Zmierz rezystancję czujnika temp. przy zimnym silniku - powinna być duża, następnie zmierz rezystancję na ciepłym silniku - powinna być niewielka (im większa temp. tym mniejsza rezystancja czujnika). Jeśli tak jest to znaczy że czujnik jest ok. Teraz przełącz miernik na DC i zmierz (na ciepłym silniku) napięcie między "+" czujnika a "masą" motocykla - powinno być napięcie kilku woltów (zależnie od temp. silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.