o l s e n Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Witam, Jak w temacie. Czy wymiana zestawu napędowego jest trudna? Lubie sobie pogrzebać przy moto, ale nie chciałbym się rzucić na 'za głębokie' wody. Prosiłbym o jakieś porady co i jak. Znalazłem zestaw do sprzęta KLIK - jest to odpowiednie, czy warto kupić gdzieś indziej, za mniejsze bądź większe pieniądze? Pozdrawiam :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 wyszukiwarka prawde Ci powie...... poszukaj, było kilka tematów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o l s e n Opublikowano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 wyszukiwarka prawde Ci powie...... poszukaj, było kilka tematów.... :banghead: Niestety nic co by mnie interesowało nie znalazłem, a przynajmniej to co znalazłem omija temat i zadane przeze mnie pytania dość szerokim łukiem :bigrazz: - stąd ten post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Witam, Jak w temacie. Czy wymiana zestawu napędowego jest trudna? Lubie sobie pogrzebać przy moto, ale nie chciałbym się rzucić na 'za głębokie' wody. Prosiłbym o jakieś porady co i jak. Znalazłem zestaw do sprzęta KLIK - jest to odpowiednie, czy warto kupić gdzieś indziej, za mniejsze bądź większe pieniądze? Pozdrawiam :flesje: Wymiana zestawu jest prostą czynnością lub trudną w zalezności od umiejętności i zaplecza warsztatowego. Nie wiem co znaczy "Lubię sobie pogrzebać przy moto" jesli nie wiesz z czym się wiąże wymiana zestawu? To nie jest absolutnie złośliwa uwaga. Poprostu wszystko zalezy od wiedzy i mozliwosci. Generalnie jest jedną z nienajtrudniejszych czynności. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o l s e n Opublikowano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Nie wiem co znaczy "Lubię sobie pogrzebać przy moto" jesli nie wiesz z czym się wiąże wymiana zestawu? Też prawda, że za bardzo się nie określiłem. Chodzi o to, że chłodniejsze wieczory spędziłbym właśnie grzebiąc przy sprzęcie. Jeżeli chodzi o wymianę zestawu - to fakt nie wiem z czym się wiąże bo nigdy się za to nie brałem :lapad: , ale nie uciekam od tego i uważam, że warto spróbować. Generalnie jest jedną z nienajtrudniejszych czynności. Mechanikiem nie jestem, myślę że sobie poradzę, aczkolwiek nie wiem co dla Ciebie oznacza słowo 'nienajtrudniejsza czynność' :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Jest to banalnie łatwe, bo mnie, że jeśli lubisz pogrzebać przy motocyklu to nie jesteś mechanicznym ignorantem. Poproś żeby Ci łańcuch zakuli i wtedy nie masz problemu z zakuwaniem, tylko odkręcasz wahacz i nakładasz łańcuch. Oczywiście komplet kluczy pod ręką musi być. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Nienajtrudniejsza znaczy np. łatwiejsza niż regulacja luzów zaworowych na płytkach przy koniecznosci demontowania wałków rozrządu. :biggrin: Majac dobre narzędzia i zakuwarke do łańcucha nie powinno być wiekszych problemów. Przydała by sie kobyłka pod wahacz w celu wygodnego demontazu tylnego koła. Rady odnosnie demontazu wahacza to pomiń całkowicie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Yo! Przydalby sie dobry klucz dynamometryczny, solidna dzwignia do odkrecania zebatek, katowka, ktos do pomocy i zakuwarka. Najpierw dobierasz sie do zebatki zdawczej. Zdejmujesz dekielek i jak juz masz zebatke na wierzchu - luzujesz srube mocujaca (jeli jest - czasem jest sam pierscien segera lub inny patent). Jak jest zwykla nakretka, to mozesz potrzebowac duuuuuuuuzej sily na jej odkrecenie. Czyli ktos staje na tylnym hamulcu, siadajac na siodelko moto (dociskajac kolo do ziemi na centralce) i odkrecasz. Potem luzujesz wszystkie sruby mocujace zebatke przy tylnym kole - moze starczy miec silnik na biegu, a moze tez potrzebny bedzie ktos, kto bedzie trzymal tylny hebel. Jak wszystko poluzowane - tniesz stary lancuch. Katowka w dlon i jechane. Przeciety lancuch na smietnik. Zdejmujesz tylne kolo, odkrecasz zebatke tylna calkiem, przednia tez. Jak chcesz pucujesz wszystko z syfu. Zakladasz przednia zebatke, wkrecasz tylna (na razie lekko). Zakladasz tylne kolo. Zakladasz rozkuty lancuch, luzujac wczesniej "system" naciagu lancucha. Laczysz lancuch ogniwem laczacym i zakuwasz zakuwarka. Potem warto tez jeszcze poprawic mlotkiem :]. Jak lancuch jest w calosci, dokrecasz zebatki wlasciwym momentem kluczem dynamometrycznym (lub jak chcesz ryzykowac - ile pary w lapach) stosujac te sama metode z hamulcem i kolem tylnym docisnietym do gleby przez druga osobe. Zakladasz dekielek zebatki zdawczej. Wsio. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 i regulacja naciągu łańcucha :bigrazz: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Klucz dynamometryczny który wytrzyma takie wartości Nm to koszt kilkuset PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Klucz dynamometryczny który wytrzyma takie wartości Nm to koszt kilkuset PLN. Klucze dynamometryczne stosowane w zakładach wulkanizacyjnych do dokrecania kół maja taki zakres pracy. Wystarczy podjechać i pożyczą lub dokrecą. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 (edytowane) Czyli łańcuch zakuć w serwisie, zębatki też dokręcić w serwisie, wygląda na to że koniec końców i tak większość czynności trzeba wykonać w serwisie i to raczej nie za darmo. Edytowane 29 Września 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 soulreaver - jesli ktos podjedzie do mnie do serwisu motocyklem z prośbą o sprawdzenie dokrecenia nakretek dynamometrem po wymianie zestawu to robie mu to gratis. Więc nie trzeba czasem posiadac kosztownych narzedzi aby cos wykonać pożądnie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 soulreaver - jesli ktos podjedzie do mnie do serwisu motocyklem z prośbą o sprawdzenie dokrecenia nakretek dynamometrem po wymianie zestawu to robie mu to gratis. Więc nie trzeba czasem posiadac kosztownych narzedzi aby cos wykonać pożądnie. Oby więcej takich serwisów ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o l s e n Opublikowano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Dzięki bardzo za odpowiedzi i podpowiedzi :notworthy: Uważam, że wiedza bardzo potrzebna. Co do kluczy...ehh ostatnio właśnie narzekałem na brak klucza dynamometrycznego przy dokręcaniu zacisków do lag, no ale to się da skombinować :buttrock: ale ta nieszczęsna zakuwarka :icon_rolleyes: Coś wymyśle. Jak tylko przystąpie do prac to dam znać. Pozdrawiam :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.