Skocz do zawartości

WSK M06 - Z2


Devgron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż kupiłem motorek od wdowy po pewnym dziadku.

Jeździli nim w niedziele do kościoła itd, oczywiście jak dziadek jeszcze mógł.

WSKa przesiedziała bez ruchu jakieś 6 lat. Nawet nie była przepalana.

Proszę o ocenienie w jakim stopniu ta WSKa jest oryginalna.

Wiem na pewno że:

Silnik a bynajmniej kartery nie są z tej WSKi,

Siedzenie raczej też nie,

Lampa tylnia,

Bagażnik.

Co dalej nie wiem poprostu nigdy nie miałem doczynienia z takim sprzętem.

Sam mam skuter i też powiem szczerze się na nim nie znam.

Dodatkowo mam czarną kanapę do WSKi i inny licznik ale też raczej nie oryginalny bo od tego różni się tylko kolorem tarczy a co słyszałem z opowieści ta WSKa miała jakiś pręgowaną tarcze licznika czy coś takiego.

 

Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione na biegu i po ciemku telefonem...

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00044.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00046.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00050.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00052.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00053.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00054.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00055.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00056.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00057.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00058.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00059.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00060.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00061.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00062.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii212/d...on/DSC00063.jpg

 

Powiedzcie mi w miarę waszych możliwości ile ja mogę za nią dostać? Mam oczywiście wszystkie papiery i ubezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystaw na alledrogo to sie dowiesz ile za nia ludzie zaplaca...

:icon_mrgreen:

 

No tak wszystko fajnie ale chciałbym się dowiedzieć w ilu procentach ta WSKa jest kompletna...

A na allegro nie chce jej wystawiać, chciałbym zobaczyć poprostu ile jest warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko fajnie ale chciałbym się dowiedzieć w ilu procentach ta WSKa jest kompletna...

A na allegro nie chce jej wystawiać, chciałbym zobaczyć poprostu ile jest warta.

To przynajmniej zrób takie zdjęcia na których będzie coś jeszcze widać poz ciemnymi plamami. Z tego co dałeś nie da się niczego ocenić. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś postaram się wstawić zdjęcia już częściowo rozebranej wski.

Odkryłem pewien dramat... Jest kosmiczna dziura w błotniku tylnym...

Czy ten błotnik w tej wersji był jakoś modyfikowany? Czy wystarczy że będzie to m06?

 

Edit:

 

Zdjęcia w najlepszej jakości jaką udało mi się uzyskać.

http://s265.photobucket.com/albums/ii212/d...?albumview=grid

 

Hasło do albumu to:

darkangelx1988

 

Edit:

Nowe zdjęcia już po rozebraniu i wyjęciu silnika:

http://s265.photobucket.com/albums/ii212/d...nowe%20zdjecia/

Hasło:

darkangelx1988

Edytowane przez Devgron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dziękuję za info !

Możesz mi powiedzieć coś więcej na temat innych części?

 

Podwozie raczej zgodne z rocznikiem, na pewno przód, rama, lampa przednia z licznikiem, puszki narzędziowe, kierownica, koła. Nie oryginalna (też WSK ale lata 80-te) tylna lampa. Siodełko (te czerwone) możliwe że odpowiednie, ale potrzebne by były fotki od dołu i z boku. Silnika nie widać, ale powinien być z aluminiową , oddzielną pokrywką magneta i wysprzęglika. Gaźnik z tego co widać OK. Filtr powietrza powinien być siatkowy, okrągły, mocowany bezpośrednio na gaźniku. To z grubsza tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie raczej zgodne z rocznikiem, na pewno przód, rama, lampa przednia z licznikiem, puszki narzędziowe, kierownica, koła. Nie oryginalna (też WSK ale lata 80-te) tylna lampa. Siodełko (te czerwone) możliwe że odpowiednie, ale potrzebne by były fotki od dołu i z boku. Silnika nie widać, ale powinien być z aluminiową , oddzielną pokrywką magneta i wysprzęglika. Gaźnik z tego co widać OK. Filtr powietrza powinien być siatkowy, okrągły, mocowany bezpośrednio na gaźniku. To z grubsza tyle.

 

Więc tak:

Lampa jest od B3 modelu chyba, silnik jest raczej inny bo mam jednoczęściowy karter nie dwu tak jak opisałeś. Filtr powietrza jest siatkowy okrągły i mocowany bezpośrednio do gaźnika. Słuchaj bo widzę trochę się na tym znasz to zadam pewne pytania.

Czy błotniki się różniły pomiędzy modelami m06? bo tego tak dopadła korozja że to dramat już raczej go nie użyje. Drugie moje pytanie, mam spawaną główkę ramy, czy to wpływa jakoś mocno na bezpieczeństwo? I trzecie ostatnie pytanie, orientujesz się może ile kosztuje wypiaskowanie całej wski? Tzn. blach i ramy bo resztę to chyba sam zrobię... Bynajmniej tak myślę :icon_eek:

Edytowane przez Devgron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Drugie moje pytanie, mam spawaną główkę ramy, czy to wpływa jakoś mocno na bezpieczeństwo?

 

 

Wpływa bardzo i żaden człowiek (bez obrazy) o zdrowych zmysłach tego nie zrobil.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Lampa jest od B3 modelu chyba, silnik jest raczej inny bo mam jednoczęściowy karter nie dwu tak jak opisałeś. Filtr powietrza jest siatkowy okrągły i mocowany bezpośrednio do gaźnika. Słuchaj bo widzę trochę się na tym znasz to zadam pewne pytania.

Czy błotniki się różniły pomiędzy modelami m06? bo tego tak dopadła korozja że to dramat już raczej go nie użyje. Drugie moje pytanie, mam spawaną główkę ramy, czy to wpływa jakoś mocno na bezpieczeństwo? I trzecie ostatnie pytanie, orientujesz się może ile kosztuje wypiaskowanie całej wski? Tzn. blach i ramy bo resztę to chyba sam zrobię... Bynajmniej tak myślę :icon_eek:

Błotniki raczej były takie same, ale na 100 % to może ktoś z tej witryny ci pomoże: http://www.motocyklewsk.com/index.html , http://www.wsk_fenix.republika.pl/

Co do główki ramy to jeśli naprawa została zrobiona prawidłowo, to w tak ekstremalnym sprzęcie jak WSK 125, która w porywach rozwija 80 km/h, wielkich niebezpieczeństw stwarzać to nie powinno. To nie 100 konna maszyna o masie 250 kg. Ale warunek jest taki, że spawy wykonano właściwie. Zresztą w WSK pękanie ram przy główce, przy mocowaniu wahacza i pod silnikiem to standard, związany z brakiem kultury technicznej kierowców, notorycznie nie dokręcających tego co trzeba, przeciążających motocykle jazdą po 3-4 osoby po pijaku na wiejskich zabawach, czy też próbowaniem jazdy terenowej tym wykonanym z marnych de facto materiałów sprzętem. Jak PRL długi naprawiano takie uszkodzenia i jeżdżono dalej. Co do cen piaskowania nie wypowiem się, bo nie wiem. Poszukaj w swojej okolicy firm to robiących i się spytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze w PRLu jezdzono dalej ale chyba nie chcialbys Ty HD ani nikt inny byc w sytuacji kiedy peka Ci rama w pół przy dajmy na to 70km/h. Wiec nie mow ze to nie 100konna maszyna czy cos innego bo skutek moze byc ten sam,naprawde to nie są moim zdaniem zarty. Czy to jest motorynka wska czy R1.

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze w PRLu jezdzono dalej ale chyba nie chcialbys Ty HD ani nikt inny byc w sytuacji kiedy peka Ci rama w pół przy dajmy na to 70km/h. Wiec nie mow ze to nie 100konna maszyna czy cos innego bo skutek moze byc ten sam,naprawde to nie są moim zdaniem zarty. Czy to jest motorynka wska czy R1.

 

Pozdrawiam

 

Mówisz o sytuacji urywania się główki, a ja dalej twierdzę, że w motocyklu WSK w którym zostało pęknięcie zespawane nic się nie stanie. To co jest obecnie nienaprawialne (np. we współczesnych motocyklach z cienkościennymi przestrzennymi, odlewanymi ze stopów aluminium ramami) kiedyś nie stanowiło aż takiego problemu. W wielu WSK-ach i to zwłaszcza serii M06, występowało (i dalej występuje) pękanie ceowników górnej belki. Po pospawaniu zgodnym ze sztuką, taki motocykl jest w pełni sprawny i na 100% przy normalnej eksploatacji nic się nie stanie. Na WSK nie robi się stopie i welle i dla tego nie da się przeciążyć ramy tak by się coś urwało. Pęknięcia mogą wystąpić, ale w porę usunięte, stają się niegroźne. Oczywiście jeśli ktoś jest skrajnie nieodpowiedzialny, nie zwraca uwagi na uszkodzenia i w dodatku eksploatuje motocykl nie zgodnie z przeznaczeniem, to doprowadzi do sytuacji gdy może się coś urwać. Tu jednak mamy do czynienia z detalem naprawionym i twoja teza, że rama nadaje się na złom jest absolutnie nieprawdziwa. :icon_exclaim:

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...