Skocz do zawartości

[CB250) Puszczający zaworek iglicowy


P107R
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po miesięcznej przerwie w użytkowaniu motorka po odpaleniu okazało się że brak jest obrotów jałowych, a ze już kiedyś nie miałem biegu jałowego na lewym garze postanowiłem gruntownie przedmuchać gaźniki. No więc rozkręciłem najpierw jeden potem drugi gruntownie, przedmuchałem wszystkie dysze i kanały (wkręty regulacyjne obrotów jałowych były wykręcone na 2 i 1/4 obrotów, po złożeniu wyregulowałem na to samo ustawienie).

Z racji tego że gdy nie zakręcałem kranika na postoju benzyna często się przelewała obniżyłem poziom paliwa w obu gaźnikach (przelewało się z obu z lekką przewagą na prawy gaźnik). Moto złożyłem i... no niby obroty jałowe są ale jakoś falują i silnik niechętnie schodzi z obrotów, silnik zaczął pracować stabilniej gdy śruby regulacyjne wykręciłem o 1,5 obrotu, ale i tak niechętnie schodzi z obrotów, dodam też że strasznie się grzeje i lubi strzelać z tłumika na ssaniu. Z mojej jakiejś tam wiedzy którą posiadam te objawy wskazują na zbyt ubogą mieszankę, która jest teraz spowodowana pewnie zbyt niskim poziomem paliwa w gaźniku (i pewnie nie do końca wyregulowanym biegiem jałowym), ale w sumie nie o to głównie chciałem się spytać :)

 

Głównym problemem jest cieknący (cieknące w sumie) zaworek iglicowy prawego gaźnika. Poziom paliwa obniżyłem więc na chybił - trafił (mierząc suwmiarką by lekko odgiąć równomiernie blaszki w pływakach obydwu gaźników) bo ten zaworek lał tak że od razu się przelewało. Dodam że sprawdzałem i same iglice i ich gniazda i nie ma tam nigdzie żadnego brudu który uniemożliwiałby zamknięcie iglicy, moto ma swój wiek i może to wszystko jest już zmęczone.

Więc teraz pytanie właściwe, czy można ten problem iglicy jakoś rozwiązać czy jest to już koniec gaźników ?

Chciałbym wyregulować ten poziom tak jak trzeba (ściągnąłem ostatnio serwisówkę (co prawda do CB400 bo do 250 ciężej trochę znaleźć) i jestem w fazie jej studiowania, a potem chciałbym według niej ustawić poziom paliwa i wkręt biegu jałowego), ale jeżeli ta iglica będzie puszczać to nigdy tego poziomu nie ustawię.

Znawców prosiłbym o wypowiedź bo zależy mi na tym by moto chodziło w końcu jak należy, czyli sprawnie na 2 gary (wiem że do tego bedzie potrzebna raczej synchronizacja ale najpierw podstawy zrobię :) )

 

I jeszcze jedno pytanie odnośnie tych ustawień, czy mam się kurczowo trzymać wartości podanych w serwisówce (nastawy gaźnika, luzy zaworowe i inne ważne)? Nastawy z serwisówek są wszakże podane dla nowych motocykli, a czasy nowości mojego motorka już dawno minęły :)

 

Wiem że wyszło z tego małe wypracowanie :) ale prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc :)

Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom musisz ustawic zgodnie z serwisowka, ten parametr ustawienia gaznika nie zmienia sie prawie nigdy. Tak jak jest teraz mieszanka jest zdecydowanie za uboga i jedynie czego mozesz sie doczekac to wypalonych zaworow wydechowych.

Zaworki iglicowe sa poprostu zuzyte i powinny byc wymienione na nowe.

Gaznik jako taki wlasciwie zawsze mozna naprawic, nigdy nie zuzywa sie do konca, chyba ze korpus zostanie polamany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że te zaworki (a zwłaszcza prawy który przepuszcza) nie są jakoś specjalnie wyjechane, są na nich co prawda lekkie odciski w miejscach gdzie przylegają do kanałów paliwowych ale nie czuć ich dotykowo a bardziej widać, no ale cóż i tak muszę wymienić membranki Air-Cut to zamówię i iglice, koszt pewnie niewielki.

 

Podniosłem nieco dzisiaj poziom paliwa ale za dużo to nie dało, silnik ma inną pracę teraz niż przed regulacją, bardziej gładką i jakby się szybciej wkręcał na obroty (może mi się tylko zdaje przez tą inną pracę).

Bardziej znacząca poprawa była gdy założyłem stary filtr powietrza, obroty jałowe się trochę uspokoiły ale moto dalej nie schodził z obrotów.

 

A tak BTW, wie ktoś może co z Larssonem? niby wyszukuję motocykl według wyszukiwarki ale i tak mi nic nie znajduje a jak rozwijam listę żeby szukać ręcznie to nie ładuje mi się wcale oferta, dziwne kiedyś mi działał a dawno go nie odwiedzałem, może trzeba być teraz zarejestrowanym tam nawet żeby przeglądać ofertę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, zaworki zostały wymienione na nowe, nic to nie pomogło prawy gaźnik dalej zalewa jak przedtem, na 100% jestem pewien że jest jakiś problem z gniazdem w którym siedzi zaworek, teraz pytanie czy można je jakoś zregenerować? nie wiem może dotrzeć tak jak się dociera zawory w głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...