Skocz do zawartości

Używane opony cross


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
mówiłem o tym że DLA MNIE to dużo, i to nawet bardzo dużo

ate 5 mm to mi się chyba porąbało bo kostaka crossowa raczej nie ma tyle...

no coż nie miałem matematyki

ile ma mites c 13 wysokości kostki bo ja mam już startego.

 

Ale kon nie podałeś modelu tego mitasa jaki kupiłeś. Kostkę 5 mm wysokości mają np modele enduro na szutry, nazywane symbolami od E01 do E09.

C13 to opona na przód jest. Kostka wysokości 13 mm jak każda crossówka.

Modele C u Mitasa (czeski Barum) oznaczają opony crossowe. Modele E - Enduro z homologacją FIM.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji opon chciałem zapytać o to jakie powinno być w nich ciśnienie na przodzie i tyle?? Czy to zależy od tego po jakim terenie będziemy śmigać? Jeśli tak to jakie ciśnienie na jaki teren? No i czy to zależy też od opony czy to crossowa czy z homologacją FIM?

 

Ja na przodzie mam Bridgestona M-59 a z tyłu Mitasa C-04

Nie znam sie jeszcze na oponach ale jakoś do tej z przodu nie mam zaufania, może już za bardzo podjechana względem tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

masz podane w instrukcji pojazdu i na dętce maxymalne ciśnienie

 

a mitaska mam c13 z przodu a z tyłu mam crossowego kingstajera bo mnie tej zimy na nic nie było stać lepszego

a tak sobie myśle że opony crossowe tylne w głębokim błocie dają mniej niż enduro z poprzecznymi szerokimi kostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Tak przy okazji opon chciałem zapytać o to jakie powinno być w nich ciśnienie na przodzie i tyle??

Optymalnie 1 atmosfera w obu kołach. Co prawda wyznacznikiem jest mouss (specjalna gumowa pianka zastępująca dętki), która twardością odpowiada ciśnieniu 0,9 atm, ale ja daję 1 atm. do obu kół.

Czy to zależy od tego po jakim terenie będziemy śmigać?

Oczywiście! Na kamienie i twardy suchy grunt dobiera się niższe ciśnienie. Na kopki piach i mokre błoto większe ciśnienie. W zależności od pogody i spodziewanego terenu należy dobrać ciśnienie w kołach.

No i czy to zależy też od opony czy to crossowa czy z homologacją FIM?

Nie ma to akurat znaczenia. Różnica między oponą crossową a enduro FIMowską ogranicza się do wysokości kosti i układu bieżnika. Dodam, że dobrze jeżdżący motocykliści spokojnie robią na próbach lepsze czasy od gorszych kolesi na oponach crossowych. Dodam też, że są opony FIMowskie, które naprawdę kochają wgryzanie się w glebę. Do takich właśnie należy Michelin Comp IV z przodu oraz jeden model Dunlopa na tył (ale teraz nie pamiętam symbolu dokładnie, bo osobiście jeszcze takiego nie miałem na kole swojego moto

Ja na przodzie mam Bridgestona M-59 a z tyłu Mitasa C-04  

Nie znam sie jeszcze na oponach ale jakoś do tej z przodu nie mam zaufania, może już za bardzo podjechana względem tyłu.

).

Co do Bridgestona - moim zdaniem robi najgorsze opony enduro. Już Mitasy są lepsze. Do ub. roku Bridgestone miał kontakt z KTM na dostarczanie opon fabrycznych. Było to takie wielkie gówno, że - wierzcie mi - oddałem za friko koledze z Obornik cały nowy komplet, a sam przesiadłem się na Michelin i Pirelli. Obecnie KTM ma konrakt z Pirelli i standardowo montowane są Scorpiony. Nie powiem, lepsze niż Bridgestony, ale do Michelinów sporo im brakuje.

I na koniec uwaga - im lepszy jest zawodnik, tym większą uwagę zwraca na przednią oponę. Nie jestem jakimś tam "miszczem", ale śmiało mogę powiedzieć - dajcie mi dobrą oponę na przód, a z tyłu załóżcie totalnego slicka, a ja i tak dam sobie radę. Po prostu w enduro wszystko zależy od tego, czy przód się dobrze prowadzi. Czy wgryza się w glebę na zakrętach, czy trzyma się na kłodach itd. Jak przód przejedzie, to tył sobie poradzi.

Poza tym w enduro 80 % to jazda na stojąco, z dociążonym przodem i odciążonym tyłem. Ja biorę zakrety zwykle na stojąco, naciskając rękoma z całej siły na kierownicę sprawiam, że przód staje się cieżki, wżyna się w zakręt, jednocześnie naciskam nogą na podnóżek (jak skręcam w lewo, to na lewy, jak w prawo, to na prawy). W ten sposób odciążony tył przesuwa się w bok i powstaje piękny uślizg.

Przyjaciele jadący za mną zawsze to podziwiają, a bieże się to stąd, że mam małą masę ciała i mogę sobie pozwolić na takie tricki.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dominik.

Ja mam moussa tylko z przodu ale pytałem o oba koła aby więcej się dowiedzieć.

Coś czułem że ta oponka jest jakaś lewa, na lekkim błocie podczas jazdy na wprost czasmi spiernicza na boki.

 

Ja biorę zakrety zwykle na stojąco, naciskając rękoma z całej siły na kierownicę sprawiam, że przód staje się cieżki, wżyna się w zakręt, jednocześnie naciskam nogą na podnóżek (jak skręcam w lewo, to na lewy, jak w prawo, to na prawy). W ten sposób odciążony tył przesuwa się w bok i powstaje piękny uślizg.  

Przyjaciele jadący za mną zawsze to podziwiają, a bieże się to stąd, że mam małą masę ciała i mogę sobie pozwolić na takie tricki.

 

Nie wiedziałem że w ten sposób można brać zakręty. Myślałem że trzeba wystawić nogę aby się podeprzeć. Może też spróbuje twojego sposobu (dopiero jak zmienie opone na przodzie) bo również mało waże 68kg ale czuje że to może się skończyć efektowną glebą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
nie wiedziałem że w ten sposób można brać zakręty. Myślałem że trzeba wystawić nogę aby się podeprzeć. Może też spróbuje twojego sposobu (dopiero jak zmienie opone na przodzie) bo również mało waże 68kg ale czuje że to może się skończyć efektowną glebą.

 

Oczywiście chodzi o zakręty w terenie, a nie na torze. Na torze tylko na siedząco i odbijać się od band, noga do przodu i podpierac sie w razie zbyt mocnego dodania gazu.

Natomiast poćwicz w terenie nacisk na podnóżki, a zobaczysz, jak pięknie tył ucieka. Tak jak zauważyłeś - do tego niezbędna jest naprawdę dobra opona z przodu, trzymająca kurs mimo mocnego poślizgu.

Aha - kiedyś jadąc przez jakąś wioskę wykonałem taki uślizg na mokrej po deszczu kostce brukowej, chcąc zaimponować miejscowej, dość atrakcyjnej dzierlatce :mrgreen: . Wiecie czym się to skończyło? Tył mnie wyprzedził po prostu. Potem leciałem po tym bruku dobre 5 metrów zanim wyhamowałem na drewnianym płocie. Nie muszę mówić, jaki obciach był :roll: :oops:

Także trzeba dobre pokonanie zakrętu w bocznym uślizgu to - wyczucie momentu, w którym odkręcenie gazu będzie idealnie pasować do siły nacisku na podnóżek, a skręcenie kierownicy w przeciwnym niż zakręt stronę będzie miało odpowiedni kąt.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam. Wpadłem na pomysł założenia opon kostkowych do DR BIG :) coby zobaczyć, jak się tym w terenie będzie jeździć. Czy można kupić takie opony lekko używane, np. od jakiegoś klubu enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych oponek. Ewentualnie gdzie tanio można nabyć takie opony?

Rozmiar 130/80-17 i 90/90-21

 

 

 

rozmiary ktore podales odpowiadaja rozmiarom KAWASAKI KLR 600-650 na alegro MOTO KONIX bodajrze oferuje prawie nowy komplet za 300zl jak nie bedzie w ofercie to napisz mail do urzytkownika... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/39/54/56/1639545693_2 widzial ktos kiedys takie cudo ? do czego to ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...