Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 mówiłem o tym że DLA MNIE to dużo, i to nawet bardzo dużo ate 5 mm to mi się chyba porąbało bo kostaka crossowa raczej nie ma tyle...no coż nie miałem matematykiile ma mites c 13 wysokości kostki bo ja mam już startego. Ale kon nie podałeś modelu tego mitasa jaki kupiłeś. Kostkę 5 mm wysokości mają np modele enduro na szutry, nazywane symbolami od E01 do E09. C13 to opona na przód jest. Kostka wysokości 13 mm jak każda crossówka. Modele C u Mitasa (czeski Barum) oznaczają opony crossowe. Modele E - Enduro z homologacją FIM. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 Tak przy okazji opon chciałem zapytać o to jakie powinno być w nich ciśnienie na przodzie i tyle?? Czy to zależy od tego po jakim terenie będziemy śmigać? Jeśli tak to jakie ciśnienie na jaki teren? No i czy to zależy też od opony czy to crossowa czy z homologacją FIM? Ja na przodzie mam Bridgestona M-59 a z tyłu Mitasa C-04Nie znam sie jeszcze na oponach ale jakoś do tej z przodu nie mam zaufania, może już za bardzo podjechana względem tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 masz podane w instrukcji pojazdu i na dętce maxymalne ciśnienie a mitaska mam c13 z przodu a z tyłu mam crossowego kingstajera bo mnie tej zimy na nic nie było stać lepszegoa tak sobie myśle że opony crossowe tylne w głębokim błocie dają mniej niż enduro z poprzecznymi szerokimi kostkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 kilka razy zdarzyło mi się ugrzęznąć na zwykłej ścieżce w lecie chociaż opona miała ostre krawędzieklocki znaczy się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 Tak przy okazji opon chciałem zapytać o to jakie powinno być w nich ciśnienie na przodzie i tyle?? Optymalnie 1 atmosfera w obu kołach. Co prawda wyznacznikiem jest mouss (specjalna gumowa pianka zastępująca dętki), która twardością odpowiada ciśnieniu 0,9 atm, ale ja daję 1 atm. do obu kół. Czy to zależy od tego po jakim terenie będziemy śmigać? Oczywiście! Na kamienie i twardy suchy grunt dobiera się niższe ciśnienie. Na kopki piach i mokre błoto większe ciśnienie. W zależności od pogody i spodziewanego terenu należy dobrać ciśnienie w kołach. No i czy to zależy też od opony czy to crossowa czy z homologacją FIM? Nie ma to akurat znaczenia. Różnica między oponą crossową a enduro FIMowską ogranicza się do wysokości kosti i układu bieżnika. Dodam, że dobrze jeżdżący motocykliści spokojnie robią na próbach lepsze czasy od gorszych kolesi na oponach crossowych. Dodam też, że są opony FIMowskie, które naprawdę kochają wgryzanie się w glebę. Do takich właśnie należy Michelin Comp IV z przodu oraz jeden model Dunlopa na tył (ale teraz nie pamiętam symbolu dokładnie, bo osobiście jeszcze takiego nie miałem na kole swojego motoJa na przodzie mam Bridgestona M-59 a z tyłu Mitasa C-04 Nie znam sie jeszcze na oponach ale jakoś do tej z przodu nie mam zaufania, może już za bardzo podjechana względem tyłu.). Co do Bridgestona - moim zdaniem robi najgorsze opony enduro. Już Mitasy są lepsze. Do ub. roku Bridgestone miał kontakt z KTM na dostarczanie opon fabrycznych. Było to takie wielkie gówno, że - wierzcie mi - oddałem za friko koledze z Obornik cały nowy komplet, a sam przesiadłem się na Michelin i Pirelli. Obecnie KTM ma konrakt z Pirelli i standardowo montowane są Scorpiony. Nie powiem, lepsze niż Bridgestony, ale do Michelinów sporo im brakuje. I na koniec uwaga - im lepszy jest zawodnik, tym większą uwagę zwraca na przednią oponę. Nie jestem jakimś tam "miszczem", ale śmiało mogę powiedzieć - dajcie mi dobrą oponę na przód, a z tyłu załóżcie totalnego slicka, a ja i tak dam sobie radę. Po prostu w enduro wszystko zależy od tego, czy przód się dobrze prowadzi. Czy wgryza się w glebę na zakrętach, czy trzyma się na kłodach itd. Jak przód przejedzie, to tył sobie poradzi. Poza tym w enduro 80 % to jazda na stojąco, z dociążonym przodem i odciążonym tyłem. Ja biorę zakrety zwykle na stojąco, naciskając rękoma z całej siły na kierownicę sprawiam, że przód staje się cieżki, wżyna się w zakręt, jednocześnie naciskam nogą na podnóżek (jak skręcam w lewo, to na lewy, jak w prawo, to na prawy). W ten sposób odciążony tył przesuwa się w bok i powstaje piękny uślizg. Przyjaciele jadący za mną zawsze to podziwiają, a bieże się to stąd, że mam małą masę ciała i mogę sobie pozwolić na takie tricki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 jak to się mówi?..nieważne gdzie jedzie tył, ważne gdzie przód a czy nie ma opony połączenia opon supermotard na górze opony a na ściankach kostki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 chyba coś takiego opatentuje można robić stoppie i kłaść moto w zakrętasy :lol: :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 Dzięki Dominik.Ja mam moussa tylko z przodu ale pytałem o oba koła aby więcej się dowiedzieć.Coś czułem że ta oponka jest jakaś lewa, na lekkim błocie podczas jazdy na wprost czasmi spiernicza na boki. Ja biorę zakrety zwykle na stojąco, naciskając rękoma z całej siły na kierownicę sprawiam, że przód staje się cieżki, wżyna się w zakręt, jednocześnie naciskam nogą na podnóżek (jak skręcam w lewo, to na lewy, jak w prawo, to na prawy). W ten sposób odciążony tył przesuwa się w bok i powstaje piękny uślizg. Przyjaciele jadący za mną zawsze to podziwiają, a bieże się to stąd, że mam małą masę ciała i mogę sobie pozwolić na takie tricki. Nie wiedziałem że w ten sposób można brać zakręty. Myślałem że trzeba wystawić nogę aby się podeprzeć. Może też spróbuje twojego sposobu (dopiero jak zmienie opone na przodzie) bo również mało waże 68kg ale czuje że to może się skończyć efektowną glebą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 nie wiedziałem że w ten sposób można brać zakręty. Myślałem że trzeba wystawić nogę aby się podeprzeć. Może też spróbuje twojego sposobu (dopiero jak zmienie opone na przodzie) bo również mało waże 68kg ale czuje że to może się skończyć efektowną glebą. Oczywiście chodzi o zakręty w terenie, a nie na torze. Na torze tylko na siedząco i odbijać się od band, noga do przodu i podpierac sie w razie zbyt mocnego dodania gazu. Natomiast poćwicz w terenie nacisk na podnóżki, a zobaczysz, jak pięknie tył ucieka. Tak jak zauważyłeś - do tego niezbędna jest naprawdę dobra opona z przodu, trzymająca kurs mimo mocnego poślizgu. Aha - kiedyś jadąc przez jakąś wioskę wykonałem taki uślizg na mokrej po deszczu kostce brukowej, chcąc zaimponować miejscowej, dość atrakcyjnej dzierlatce :mrgreen: . Wiecie czym się to skończyło? Tył mnie wyprzedził po prostu. Potem leciałem po tym bruku dobre 5 metrów zanim wyhamowałem na drewnianym płocie. Nie muszę mówić, jaki obciach był :roll: :oops: Także trzeba dobre pokonanie zakrętu w bocznym uślizgu to - wyczucie momentu, w którym odkręcenie gazu będzie idealnie pasować do siły nacisku na podnóżek, a skręcenie kierownicy w przeciwnym niż zakręt stronę będzie miało odpowiedni kąt. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 w taki sposób jak skręcają w poślizgu zawodnicy supermotard.oglądanie takich zawodów też daje dużo wiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 Przy czym w supermoto uślizgi robione są na siedząco i bardziej przypominają żużel. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monczi11 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Witam. Wpadłem na pomysł założenia opon kostkowych do DR BIG :) coby zobaczyć, jak się tym w terenie będzie jeździć. Czy można kupić takie opony lekko używane, np. od jakiegoś klubu enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych oponek. Ewentualnie gdzie tanio można nabyć takie opony?Rozmiar 130/80-17 i 90/90-21 rozmiary ktore podales odpowiadaja rozmiarom KAWASAKI KLR 600-650 na alegro MOTO KONIX bodajrze oferuje prawie nowy komplet za 300zl jak nie bedzie w ofercie to napisz mail do urzytkownika... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 No stary, 7 lat :D dobry archeolog z Ciebie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/39/54/56/1639545693_2 widzial ktos kiedys takie cudo ? do czego to ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 A coś więcej? producent, oznaczenie ? Mi to wygląda na opone typowo na piasek/błoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.