Skocz do zawartości

Gsx600f - Rozregulowane wolne obroty?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moj problem polega na tym, ze prawdopodobnie rozregulowalem obroty biegu jalowego...

mam GSX600F z 91 roku i ostatnio oddalem gaznik do czyszczenia. Wczesniej motocykl nawet nie palil. Gaznik zostal zamontowany, ale nie zsynchronizowany. Odpalilem go i chodzil pieknie, ale po puszczeniu gazu gasl. Wiec zaczalem krecic srubka do regulacji obrotow... Krecilem bardzo dlugo i efekt jest taki, ze po kilkunastu probach musze wyczyscic swiece, bo nie moge go nawet zapalic. W trakcie prob bylo tak, ze silnik sam wkrecal sie nagle na 6000 obrotow. Poza tym mialem wrazenie, ze ta sronka mozna sonie krecic do woli a krcilem duzo i nie natrafilem na opor. Wiem, ze popsulem, ale powiedzcie mi jak bardzo? I co moge zrobic?

Czy to , ze gaznik nie byl zsynchronizowany ma znaczenie dla ustawinia wolnych obrotow?

Dzieki wielkie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to problem związany z ssaniem i temperaturą silnika .

Ja odpalam na pełnym ssaniu , i po kilku sekundach zmniejszam ustawiając obroty na 2500-2800 rpm . Kiedyś ustawiałem na 2000 , i miałem problemy z utrzymaniem obrotów , czasami zgasł . Możliwe ze poziom stabilnych obrotów zalezy od danego egzemplarza moto .

Po kilku minutach ssanie mozna zamknąć całkowicie . Wolne obroty ustawia się na całkowicie nagrzanym silniku , np po przejażdżce .

 

Co sie dzieje ze śrubką , musisz sam sprawdzić .

 

Co do synchro , to może mieć znaczenie , ale IMO małe . Przecież zdaży się czasem(zimą) , że silnik pracuje przy rozruchu na 2-3 cylindrach , słabo , ale pracuje ! Co nie znaczy że masz tą regulację zlekceważyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja jest standartową czynnością po demontażu i czyszczeniu gażników- nie napisałes którą śrubką kreciłeś(może właśnie od synchro) zobacz dokładnie co z nią, jeżeli po odpaleniu było dobrze tylko bez wolnych obrotów może jeszcze coś nawala np nieszczelne krućce ssące, skręcone śruby składu mięszanki itp.GSX ma wredne ssanie albo szaleje albo gaśnie trzeba wyczuć Synchro to podstawa ale sam bez wakuometrów tego nie zrobisz no i oczywiście wskazany manual do tego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taka karbowana srubka zawieszona przy ganiku - krecilem nia na poczatku ostroznie po 1/3 obrotu, dawalo troszke i tak coraz wiecej i wiecej... co mnie dziwi mozna nia krecic i krecic

 

To jest śruba od reg. wolnych obrotów (może uwalony gwint albo podniosłeś na maxa przepustnice- cofnij)

tak jak pisałem zacznij od synchro -sugeruję warsztat bo sprawdzi przy okazji kilka innych rzeczy no chyba że wiesz co robić i masz czym zakładajac że gażniki są dobrze zrobione i założone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

GSX600F No wiec wiadomo juz co jest. gaznik zostal otwarty i ... Wszystko bylo zuzyte, a membrany dziurawe... Moto jest z 1991, to znaczy zarejestrowane po raz pierwszy w 1991, ale chyba jest z 90. Moj problem polega na tym, ze kupilem uzywany gaznik w dobrym stanie do tego modelu, ale z roku 92 i... nie pasuje. Zmienily sie rozmiary. Sedno sprawy: co robic

? Czy krucce ssace z modeli 92-97 beda pasowaly do silnika 90-91? Moze ktos ma do sprzedania? Moze sa jakies zastepcze krucce, albo ajkies podkladki, bo te nowe gazniki maja mniejsze otwory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...