Skocz do zawartości

Brak termostatu w EXC.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jako że powolutku naprawiam mego kata i obecnie czekam na tłok, postanowiłem przejrzeć układ chłodzenia. Okazało się że w tej czarnej puszeczce między chłodnicami nie ma termostatu. Jaki to ma wpływ na odpowiednie chłodzenie silnika?

Pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jako że powolutku naprawiam mego kata i obecnie czekam na tłok, postanowiłem przejrzeć układ chłodzenia. Okazało się że w tej czarnej puszeczce między chłodnicami nie ma termostatu. Jaki to ma wpływ na odpowiednie chłodzenie silnika?

Pozdrawiam.

Termostat na zimnym silniku robi krótki obieg tylko przez lewą chłodnicę po osiągnięciu 70 stopni otwiera się i puszcza chłodzenie na obie chłodnice, jak wiadomo silnik do odpowiedniej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury niedogrzanie silnika powoduje szybsze się jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Cześć, jako że powolutku naprawiam mego kata i obecnie czekam na tłok, postanowiłem przejrzeć układ chłodzenia. Okazało się że w tej czarnej puszeczce między chłodnicami nie ma termostatu. Jaki to ma wpływ na odpowiednie chłodzenie silnika?

Pozdrawiam.

 

Żadnego.

To jeden ze starych patentów w KTM na zapobieganie przegrzewania się silnika. Widać ktoś przed Tobą znał się na rzeczy.

Kolega Ghollum być może ma i rację, niemniej nie miał chyba KTMa i nie wie, co temu motocyklowi służy, a co nie. To akurat słuzy, a nie szkodzi.

Na dowód - mój obecny EXC 520 z 2002 roku jeździ tak od 2002 roku. Bez jakichkolwiek remontów.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego.

To jeden ze starych patentów w KTM na zapobieganie przegrzewania się silnika. Widać ktoś przed Tobą znał się na rzeczy.

Kolega Ghollum być może ma i rację, niemniej nie miał chyba KTMa i nie wie, co temu motocyklowi służy, a co nie. To akurat słuzy, a nie szkodzi.

Na dowód - mój obecny EXC 520 z 2002 roku jeździ tak od 2002 roku. Bez jakichkolwiek remontów.

pzdr

A mój EXC 520 z 2002 roku ma termostat i jeździ tak od 2002r. bez jakichkolwiek remontów :wink: , fakt że w tego typu maszynach w których chłodnice są tylko takiej wielości jakiej muszą silnik dość szybko osiąga odpowiednią temperaturę ale sprawny termostat pomoże szybciej ją osiągnąć i nie będzie przeszkodą w odpowiednim chłodzeniu silnika, no chyba że będziesz pałował na postoju wtedy zagotujesz wszystko :icon_mrgreen: , ale nie będę się upierał przy swoim, kolega ma pewnie większe doświadczenia z EXC niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

A to przepraszam, nie zauważyłem, że Kolega to również z branży kateemowskiej ;) Nie zamierzałem być nieuprzejmy bądź uszczypliwy ;)

Niemniej tak jak pisałem - omijanie termostatu to stary i sprawdzony sposób na podwyższenie wydajności chłodzenia silnika. Zważywszy na temperatury panujące u nas latem oraz fakt, iż EXC z tych lat nie miały montowanych fabrycznie wentylatorów - takie rozwiązanie sprawdzało się i sprawdza. Stosowałem je we wszystkich swoich motocyklach, choć za każdym razem kończyłlo się to utratą gwarancji zaraz po wyjechaniu mlotocykla z salonu ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, mianowicie EXC 125 i 200 z 2001 roku różnią się bardzo nieznacznie, układ chłodzenia jest identyczny a jednak 200 chyba mocniej się grzeje niż 125. Jak myślicie czy w związku z tym EXC 200 jest bardziej narażony na przegrzanie? Zastanawiam się nad tym bo załatwiając sprawy z papierami musiałem skontaktować się z poprzednim właścicielem który miał go kilka lat temu. Trochę mnie zaniepokoił bo powiedział że miał z tym katem spore problemy bo po prostu się zacierał. Nie wiem dokładnie czy ten kolo zna się na rzeczy i co z tym moto robił ale może coś jednak w tym jest? Tak jak pisałem wcześniej moto po zakupie remontuje na tłoku są widoczne ślady przytarć, link do fotek tłoka:

 

http://www.bikepics.com/members/marcin1989/01200exc/

 

Czy jest możliwe żeby silnik się zacierał od tak po prostu? Wiadomo że jak wszystko jest dobrze poskładane i jest olej to nie ma bata musi działać ale może jest jakaś wada fabryczna czy cos?

 

Może trochę panikuje :icon_mrgreen: ale nie chce żeby mi sie nowy tłok zatarł przez jakąś głupote, pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Najlepiej zlej płyn z układu chłodniczego wlej sam koncentrat, jakiejś sparwdzonej marku - Motula, Castrola itd, oczywiście do chłodnic aluminiowych. Zdecydowanie poprawia to chłodzenie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo na jakiej mieszance jeździł poprzedni właściciel, nie wiadomo też czy nie miał przyzwyczajeń z 4T i nie hamował zbyt długo silnikiem, silnik 2T jest dość prosty i jeśli wszystko jest na swoim miejscu dobrze spasowanie i smarowane to musi pyrkać nie ma ch*** we wsi, wątpię żeby zacieranie się twojego KaTMana było spowodowane układem chłodzenia, najlepiej spytaj poprzedniego właściciela jak wyglądało to zacieranie i czy często się mu gotował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...