StrongDrinker Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Witam mam takie pytanie czy wie ktos może czym sie różni silnik w zephyrze 550 od kawasaki gpz 550 niby to samo tylko że gpz ma 65 kucyków a zephyr 550 ma 50 czy moze to byc jakaś blokada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Miałem Zefira550 a teraz kumpel ma GPZ550.. jeździłem GPZtą kumpla więc mam porównanie. Budową silniiki nie różnią się prawie niczym, poza kształtami obudowy. ZR ma niżej moment obrotowy i od 5,5tys obr ma kopa, a GPZ kopa ma dopiero przy 7,5 tys obr. ZR ma bardziej elastyczny silnik niż GPZ 550. Splanie niemalże takie samo. max moc ZR bez blokad to 50KM, zblokowane miały 37 i chyba 22 KM. Więc ZR ma tylko 50KM bo japońce obniżyli punkt max momentu obrotowego pz5rez co zwiększyli elastyczn9ośc cilnika w zakresie średnich i niskich obrotów. ZR to już raczej turystyk, a GPZ to bardziej sport w klasie starszych 550tek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Witam mam takie pytanie czy wie ktos może czym sie różni silnik w zephyrze 550 od kawasaki gpz 550 niby to samo tylko że gpz ma 65 kucyków a zephyr 550 ma 50 czy moze to byc jakaś blokada "gandżo" pisze bzdury. Zamontuj wałki rozrządu z GPZ550 to sam się przekonasz o różnicy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Pisząc że obniżyli punkt momentu obrotowego nie pisałem że za sprawą wałków bo uznałem ten fakt za oczywisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Pisząc że obniżyli punkt momentu obrotowego nie pisałem że za sprawą wałków bo uznałem ten fakt za oczywisty. "Budową silniiki nie różnią się prawie niczym, poza kształtami obudowy." Podejrzewam, że nie widziałeś nigdy obu silników obok siebie i swoją opinię wydajesz zbyt pochopnie. Wracając do meritum- prekursorem obu silników był Z500 (notabene jedna z nielicznych dobrych konstrukcji tej firmy jeżeli chodzi o trwałość (żywotność)). W wyniku zmian podatkowych konstruktorzy powiększyli pojemność o 50ccm przez co znacznie poprawiła się dynamika silnika. Ostatnia konstrukcja zmieniła nie tylko zewnętrzny wygląd silnika ale także i sporo części w jego środku co wpłynęło na spore pogorszenie jego parametrów. Aby w ostatnim modelu tego silnika dodać wigoru należy wymienić sporo części. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam różnica między Gpz 550 a Zr 550 jest jeszcze taka, że w Gpz olej w silniku według manuala powinno się wymieniać co 5 tys. km a w Zr 550 bodajże co 10 tys. km (nie jestem pewny), nie wiem czy to może jest wina tego że Gpz jest bardziej wysilony albo ma gorszej jakości materiały czy coś pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.