magneto Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Strasznie przekombinowałeś, jeżeli twierdzisz że chodziło Ci tylko o zmniejszenie ilości mieszanki to taki sam efekt uzyskałbyś ograniczając maksymalne otwarcie przepustnicy lub po prostu ćwicząc silną wolę i prawy nadgarstek. Oczywiście wcześniej należało by wrócić do pełnego oryginału. z tym sie akurat nie zgodze. na wczesniejszych dyszach juz na samym biegu jalowym palil mi o wiele, wiele wiecej. nie jestem w stanie podac konkretnych danych, ale szacuje, ze: na minute chodzenia przy 1200rpm bylo to jakies 100-120ml. koszmarnie duzo. na dyszach 130/135 bylo to, uwaga, 11ml, - wartosc zmierzona kilkukrotnie na dyszach 105/108 jest to ponizej 9 ml.- wartosc rowniez mierzona. podkreslam, ze nie dotykalem dysz biegu jalowego :) podczas pracy normalnej pod obciazeniem reke daje uciac, ze liczby te tez bylyby tak rozne, o czym sie przekonalem schodzac z 8 litrow na 5 bez zadnej straty... temperatura silnika byla dla mnie sprawa pierwszorzedna, poniewaz balem sie znacznie zubozonej mieszanki. udalo mi sie jednak tak ograniczyc ilosc powietrza, ze nie mozna sie do niej przyczepic :) nie grzeje sie i jest dokladnie taka sama jak byla przed jakakolwiek ingerencja w uklad zasilania. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek89 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Witam kolego. Jak moto sie sprawuje teraz po tych zmianach? ile spali? I jak oddaje moc, troche czasu minelo wiec moze wiecej opowiesz jakie korzysci i jakie skutki uboczne z takiej operacji. Pozdro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 A mógłbyś przedstawić nam jak wygląda zużycie twojej NTV na tle innej NTV. Masz znajomego z którym mógłbyś przejechać identyczną trasę z identyczną prędkościa i obciążeniem? Wynik byłby bardziej wiarygodny niż tylko suche liczby, że spadło z 8 do 5l/100km. Ja na przykład ja jeżdżąc z pasażerem, kuframi i średnia prędkością ok. 60km/h (wg wskazań elektronicznego licznika) spalam 3,2l/100km. Na pierwszy rzut oka wynik rewelacyjny, nawet nieprawdopodobnie rewelacyjny. Zwłaszcza, że norma dla mojego moto to 6l/100km, a średnia innych urzytkowników to koło 5l/100km. Ale gdy jechał ze mną kumpel, na identycznym moto z identycznym obciążeniem wszystko wzięło w łeb bo jego spaliła 3,3l/100km, wiec prawie idealnie to samo. Podsumowując. Może tobie zużycie spadło z 8 do 5, ale inna seryjna NTV spaliła by w podobnych warunkach też 5, albo nawet mniej niż 5l/100km. I to musisz wziąć pod uwagę. Mniejsze dysze, mniejszy gaźni, czy nawet mniejszy silnik nie zawsze oznaczają mniejsze zużycie paliwa w całym zakresie prędkości. Może udało ci sie ustawić silnik na "twój" zakres prędkości, ale po wyjściu z niego zużycie może wzrosnąć nieproporcjonalnie z innymi NTV-ami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Jesteś hardkorem. Może dla jasności dodam, że średnia prędkość, to nie prędkość jaką mam na szybkościomierzu, ale średnia jąką obliczy elektroniczny licznik (droga/czas jazdy=średnia prędkość). Żeby utrzymać tąką średnią trzeba jechać z prędkoscią ok 80-90km/h wszędzie gdzie sie da. Bo ktoś mógł sobie pomyśleć, że ja jeżdże ze wskazówką szybkościomierza "przyklejoną" przy "60" :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Nie wiem jak moja ma sie na tle innych NTV. nie mam tez jak tego sprawdzic. prosze jednak wziac pod uwage ze HAWK to niezupelnie to samo co NTV, chociazby ze wzgledu na inne przelozenie(wal w NTV) jak i, prawdopodobnie, inne przelozenia w samej skrzyni biegow. spalanie o ktorym mowie jest wlasnie takie w przedziale obrotowym z ktorego ja korzystam. powyzej +/- 5-6 tysiecy obrotow wzrasta znacznie, nie zbadalem jednak superdokładnie ile. bedzie jednak w okolicach 8-9 litrow na 100. odcinka jest przy bodajze 8 i staram sie jej unikac. poki co nie wiem jak sie ma spalanie dokladnie, poniewaz nie mam czasu teraz na jazde, ale niebawem bedzie wszystko jasne. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.