Skocz do zawartości

Zapłon elektroniczny różnice...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Były podobne tematy na mechanice MZ były podobne ale nie bylo odpowiedzi na moje pytanie... jak ktos sie uprze to wskrzesze stary temat

do rzeczy:

 

Co do roznicy wynikajace ze stosowania zaplony klasycznego a elektronicznego nie trzeba mnie przykonywac ale jaka jest roznieca miedzy zaplonem elektroniczny a takim zaplonem elektronicznym ktory ma odpowiednie czujniki i zmienna krzywa wyprzedzenia zaplonu...

Na zdrowy rozsadek roznice wynikajaca z zastosowania tego zaplonu powinna byc dosc duza

ale moze ma ktos jakies doswiadczenie z tym zaplonem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zaplon oparty na mikroprocesorze, jest drozszy, bardziej skomplikowany a potrzeba jego zastosowania wynikla glownie z wymogow dotyczacych czystosci spalin, ktore co kilka lat sie zwiekszaja. Nie sadze zeby dawal jakies specjalne korzysci kierowcy w stosunku do normalnego elektronicznego.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Jeśli chodzi o moduły zapłonowe to chyba większość z nich (starsze sprzęty) posiada jedynie zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. Żadnych innych czujników tu nie znajdziesz. Jak Adam wcześniej powiedział takie czujniki występują zawsze przy wtrysku paliwa, aczkolwiek zawsze może się trafić inne rozwiązanie.

Założenie takiej zabawki do Jawy nie ma sensu ze względu na inną charakterystykę silnika czterosuwowego.

Dla przykładu jednocylindrowe Suzuki DR 800 Big Honda XL - XR 600 statyczny kąt o ile pamiętam to 8 stopni powyżej 4800 jest już 28 stopni. W katamaranach wyprzedzenie może sięgać chwilowo nawet do 60 stopni (regulator odśrodkowy aparatu zapłonowego + regulator podciśnieniowy np. Fiat 125p.)

Jeśli już chciałbyś się bawić to zobacz jak ma to zrobiona stara MZ Jaskółka chyba ona miała regulator odśrodkowy. Trzeba byłoby dokopać się do dokumentacji i zobaczyć jaką on ma charakterystykę.

Ja bym założył jeden impulsator i podwójną cewkę zapłonową zakładam że wał korbowy nie jest przestawiony na czopach (minimalne różnice dla tego silnika można pominąć)

Powodzenia przy przeróbkach - życie bez nich przy sprzętach byłoby nudne - cholernie nudne!!!!

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...