profaner Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Były podobne tematy na mechanice MZ były podobne ale nie bylo odpowiedzi na moje pytanie... jak ktos sie uprze to wskrzesze stary temat do rzeczy: Co do roznicy wynikajace ze stosowania zaplony klasycznego a elektronicznego nie trzeba mnie przykonywac ale jaka jest roznieca miedzy zaplonem elektroniczny a takim zaplonem elektronicznym ktory ma odpowiednie czujniki i zmienna krzywa wyprzedzenia zaplonu...Na zdrowy rozsadek roznice wynikajaca z zastosowania tego zaplonu powinna byc dosc duza ale moze ma ktos jakies doswiadczenie z tym zaplonem???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Taki zaplon oparty na mikroprocesorze, jest drozszy, bardziej skomplikowany a potrzeba jego zastosowania wynikla glownie z wymogow dotyczacych czystosci spalin, ktore co kilka lat sie zwiekszaja. Nie sadze zeby dawal jakies specjalne korzysci kierowcy w stosunku do normalnego elektronicznego. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 10 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 dobra doszedlem juz do wnioslku ze uklad ze zmianna krzywa wyprzedzenia zaplonu odpada ze wzgledu na cene! mam tylko jeszce takie pytanie czy myslicie ze lepiej jest kupic 2 uklady czy zamontowac jedna podwujna cewke i kupic jeden uklad??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 11 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 Cze...O jakim moto rozmawiamy - do czego chcesz to założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 11 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 do tego co na zdieciu cyzli jawa ts 350....Kazmir dawno cie nie bylo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Cze...Jeśli chodzi o moduły zapłonowe to chyba większość z nich (starsze sprzęty) posiada jedynie zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. Żadnych innych czujników tu nie znajdziesz. Jak Adam wcześniej powiedział takie czujniki występują zawsze przy wtrysku paliwa, aczkolwiek zawsze może się trafić inne rozwiązanie.Założenie takiej zabawki do Jawy nie ma sensu ze względu na inną charakterystykę silnika czterosuwowego.Dla przykładu jednocylindrowe Suzuki DR 800 Big Honda XL - XR 600 statyczny kąt o ile pamiętam to 8 stopni powyżej 4800 jest już 28 stopni. W katamaranach wyprzedzenie może sięgać chwilowo nawet do 60 stopni (regulator odśrodkowy aparatu zapłonowego + regulator podciśnieniowy np. Fiat 125p.)Jeśli już chciałbyś się bawić to zobacz jak ma to zrobiona stara MZ Jaskółka chyba ona miała regulator odśrodkowy. Trzeba byłoby dokopać się do dokumentacji i zobaczyć jaką on ma charakterystykę.Ja bym założył jeden impulsator i podwójną cewkę zapłonową zakładam że wał korbowy nie jest przestawiony na czopach (minimalne różnice dla tego silnika można pominąć)Powodzenia przy przeróbkach - życie bez nich przy sprzętach byłoby nudne - cholernie nudne!!!!Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.