Skocz do zawartości

Intensywny deszcz a przerywana praca silnika


Olsen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj pojeździłem trochę w niezbyt intensywnym deszczu, m.in. do "Dwóch Kół", później zmieniłem lokal i pozostawiłem zaparkowany skuter na parę godzin. W międzyczasie przez Warszawę przeszły ulewy. Gdy opuszczałem imprezę dziś ok. 4 nad ranem, było mokro, ale już nie padało. Gruchot odpalił od razu, pozwoliłem mu się trochę rozgrzać, po czym ruszyłem i po kilkudziesięciu metrach zaczął kichać, prychać, przerywać; na początku jeszcze reagował na kręcenie manetką, a potem już tylko chodził na bardzo małych obrotach, ledwie słyszalnych - o pracy silnika głównie dawały znać lekkie wibracje. Pozwoliłem mu zgasnąć, odpaliłem ponownie, jeszcze trochę poprzerywał, a potem już jechał normalnie.

 

Zastanawiam się, którędy i gdzie mogła dostać się woda/wilgoć. Na świecę? Przewód wysokiego napięcia? Bo chyba nie do gaźnika.

 

Skuter to leciwa dwusuwowa pięćdziesiątka. Dziwią mnie głównie te wolne obroty, przy których silnik był w stanie pracować.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, zaraz po zimie. Spowodowane to było dwoma rzeczami. Pierwsza to brak chlapacza na przednim błotniku, przez co woda leciała prosto na silnik i świecę. Druga to sama świeca, gdy miała wilgotny zewnętrzny izolator to były problemy z pracą silnika po odpaleniu. Założyłem starą świecę Championa i tylko na niej chodzi właściwie. Zapłon elektroniczny 100% DDR. Praca silnika po zalaniu świecy była identyczna - na wolnych obrotach chodził prawidłowo, ale po dodaniu gazu przerywał.

 

Jaki to skuter? Jaką masz świecę? Jaki olej używasz? Czy na wewnętrznym izolatorze świecy jest nagar?

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to skuter? Jaką masz świecę? Jaki olej używasz? Czy na wewnętrznym izolatorze świecy jest nagar?

Peugeot SV 50, świeca Bosch W3AC, leję Castrol Power 1 Racing 2T (pełen syntetyk). Czy jest nagar - nie wiem, od kwietnia nie zaglądałem do świecy.

U mnie raczej nic nie zachlapało od koła (tylnego), bo podczas największych opadów skuter był zaparkowany na ulicy.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...