Skocz do zawartości

Rieju mrx ogromny problem :(


mari0704
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przedstawię wam mój problem. Kiedyś pisałem że rieju mrx się muli. Do dnia dzisiejszego nie doszedłem co z nim jest. Silnik am5 , Gaźnik phbn 16 dysza jaka w nim jest to 109 (nie wiem czy nie za duża).

Opisze wam mój problem. Moje rieju osiąga v-max 75 km/h (ciężko jest z niego wydusić tą prędkość). Przełożenie jakie mam to 14:52 gdzie oryginalnie powinienem mieć 11:52. Z niskich obrotów się muli , na wysokich jest lepiej. Wydech mam odblokowany, na pierwszych 3 biegach kręci chyba maksymalne obroty , na 4 biegu ma już ciężej nie wspominając że na 5 kręci około 7 tys obrotów. Reszta silnika bez tuningu, co tu może być ? Możliwe że ta dysza jest zbyt duża i się "przylewa" ? Dozownik mam odłączony i robie mieszankę , jest o niebo lepiej niż było ale to nie jest to co widzę przechodząc przez ulicę. Gdy na nim siedzę i na piachu chcę przemielić to muszę strzelić ze sprzęgła i trzymać około 8 tys obrotów i zrobi zryw o długości 10 cm. Oponę którą posiadam to slick 130/80/18 . Może ktoś mi pomoże , gaźnik regulowałem sam tą dyszą co jest przy gumie od dolotu powietrza. Jeśli ktoś ma jakieś źródło jak wyregulować taki gaźnik to będę bardzo wdzięczny. Aha i jeszcze jedno, jak ma temp niższą to jest mocniejszy i szybszy a jak się rozgrzeje to nie da się używać 5 biegu. Pali na strzał z nocy i jak jest ciepły więc myślę że kompresja jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien zebatke na 11 albo 12 bo 14 to jest za dozo ;P

 

On nie ma sily sie wkrecic na wieksze obroty. Wiem bo jak ja zaloze do mojego 13x50 to z gorki leci 95 ale pod gorke to max 75.

A kumpel ma dysze 105 w TZR na gazniku 16mm i jest spoko.

 

Zmien zebatke na 11 albo 12 bo 14 to jest za dozo ;P

 

On nie ma sily sie wkrecic na wieksze obroty. Wiem bo jak ja zaloze do mojego 13x50 to z gorki leci 95 ale pod gorke to max 75.

A kumpel ma dysze 105 w TZR na gazniku 16mm i jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece, kolor świecy to brązowy, nie jest biała czyli nie ma dobrego przepalania o ile się dobrze orientuje . Co jest przyczyną jeśli świeca jest brązowa ? Zaraz idę sprawdzić v-max z gps i wam napiszę. Mi się robi podobnie gdy jade na wysokim biegu a na niskich obrotach. po wrzuceniu luzu mam tak jak dam manete na full :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece, kolor świecy to brązowy, nie jest biała czyli nie ma dobrego przepalania o ile się dobrze orientuje . Co jest przyczyną jeśli świeca jest brązowa ? Zaraz idę sprawdzić v-max z gps i wam napiszę. Mi się robi podobnie gdy jade na wysokim biegu a na niskich obrotach. po wrzuceniu luzu mam tak jak dam manete na full :

 

 

Siema!

Gaźnik do czyszczenia i regulacji, filtr pow do czyszczenia, i sprawdź na innej swiecy. Ale zaczął bym od czyszczenia gaźnika.A kolor świecy to powinien być taki jasno brązowy.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece już wymieniałem, filtr powietrza nowy, szczelność pomiędzy gaźnikiem a filtrem jest. Kolor świecy jest ciemny niemal że czarny. Cylindra i tłoka nie wymieniałem , ściągałem tylko głowice i progu w ogóle nie ma, rys też nie ma więc myślę że kompresja jest ok. V-max mierzony po polnej drodze dziurach i po dość lepkiej nawierzchni przy pomocy GPS wynosi 84 km/h (nie wiem z jaką dokładnością mierzy GPS) na asfalcie jest o dziwo słabszy i osiąga tylko 75 km/h. Blokady chyba wszystkie są zdjęte chyba że jest jakaś blokada w gaźniku.W Zaworze membranowy płytki nie mają prześwitu więc myślę że tu wszystko jest ok. 1,2,3 w chwilę ,mam na 4 już ciężej ma silnik, a na 5 ma tak jakbym z 1 wrzucił od razu 3 . :( Nie mam już pomysłu co może być, jak ktoś się na tym zna to prosiłbym o pomoc. I wszystkim którzy mi chcieli pomóc bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ok. 1,2,3 w chwilę ,mam na 4 już ciężej ma silnik, a na 5 ma tak jakbym z 1 wrzucił od razu 3 .

To najprawdopodobniej wina zębatek.

A gaźnik czyściłeś?Bo to pierwsze co powinieneś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gaźnik czyściłem. Oryginalnie siedział tam silnik am6 ale zostały uszkodzone kartery i z allegro kupiłem am5. Zmieniłem osprzęt z am6 tzn głowice, pokrywę oleju , i gaźnik . Koleś który miał ten silnik na przełożeniu 14/58 osiągał prędkość około 100 km/h i miał dość sporą moc. Był tam gaźnik 12. Więc myślę że na moim gaźniku spokojnie powinien osiągać te 95 km/h ale tak nie jest :( naprawdę brak mi już pomysłów co może być przyczyną. Jak się zdenerwuję to przełożę gaźnik , wstawię 12 i zobaczę. A czy może być przyczyną modyfikowany tłumik przeze mnie ? Zwiększyłem przelot w dyfusorze przy łączeniu z końcówką. Czy może to być winne za te prędkości ? Na 1 biegu żeby przemielił pod swoim ciężarem muszę mieć tak z 6 tys obrotów . nie wiem co jest, jeździłem aprilią rs50 i wydawała się zrywniejsza od mojego mrx'a :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie to jednak wina gaźnika, przeczyść go dobrze jeszcze raz(sprawdź zaworek ten który zamyka dopływ paliwa, i porządnie wyczyść dysze główną), bo innego pomysłu już nie mam, chyba że pękł pierścień ale to raczej odczuł byś,chociaż? to też lepiej sprawdź, ściągnij dyfuzor i zajrzyj do cylindra, bo to tez możliwe.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej jest wina gaźnika, zauważyłem wyciekającą benzynę , wydaję mi się że leci ona z takiej rurki , do której nic nie jest podłączone. Od prawej strony czyli od strony sprzęgła , na kapie jest mokro i zabrudzone . Spalanie średnie przy normalnej jeździe waha mi się w granicach 9l/100km więc myślę że to i tak za dużo jak na taki motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...