kamilp7 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 (edytowane) Wiam, Mam luzy na koszu sprzeglowym. I nie wiem jak je usunac. Myslalem zeby oddac en kosz do jakiegos dobrego tokaza i rozwiercic troche ten otwor i wbic tam jakas tuleje. Ale nie wiem czy to zda egzamin. A do tego cos mi lata w skrzynie biegow. Jak przechyle motor na prawo to slychac jak by jakas kulka tam bbyla i sie ibijala o tryby. Pod koniec filmiku wszystko slychac. Silnik rozbieralem pare razy i nic podejzanego nie zobaczylem. za jakis miesiac bede wymienial wszystkie lozyska w skrzyni, na wale, wal na sportowy i cylinder 70-80 no i dotego jeszcze jakis gaznik. wydech juz mam. Ale co do tego trekotania to co to moze byc ? mam sie tym martwic ? Jak sie klade w zakrecie to tez slyszae jak trekocze. dzieje sie to na biegu jak i na luzie. Kosz sprzeglowy wali tylko na luzie a na biegu pzestaje. Zapomnialem dodac ze skzynia lubie sie czasem zaciac. Dzieje sie tak jak chce wzucic np na 2 z 6 (w czasie jazdy) wtedy zacina sie miedzy 3 a 4 albo 2 a 3 zacina sie roznie. Zeby odciac musze wrzucic bieg wyzej i juz jest dobrze. Ale jest to troche denewojace. Albo jak jade na 6 wrzuce luz miedzy 6 a 5 to juz nie wzuce 4 bo sie nie da ;/ musze dac wtedy 6 i dopiero na dul. Mysle ze mi dacie dobre rady. Edytowane 6 Czerwca 2009 przez kamilp7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Mam jeszcze jedno pytanie... czy moduly docatii z 2001 roku byly blokowane ? Bo nie mam obrotomierza i nie wiem na ile sie wkreca. Ale ma mtaki kalkulator i z niego wynika ze wkreca sie nie wiecej niz 10 000 rmp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Jakie dokładnie masz luzy na sprzęgle? Powiedz, czy silnik ma widoczne ślady wcześniejszego rozpoławiania (uszczelka między karterami, czerwony silikon)? Jeśli był rozpoławiany i ktoś namieszał z ustaleniem właściwych luzów osiowych wałków skrzyni biegów czy nie dał właściwych podkładek dystansowych to wtedy nic dziwnego że skrzynia źle działa... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja go rozkrecilem po az pierwszy bo byly padniete simmeringi. Przy skladaniu zapomnialem wsadzic jednej podkladki dysansowejale eraz juz ja wsadzilem. A spzeglo ma luz jak sie nim eka rusza. I en walek co wychodzi ze skrzyni i jest na nim zebatka to mozna nim ruszac ( wsadzac go do srodka i wyciagac ) jest to jakis 1-2 mm I wlasnie nie wiem czego mogla byc przyczyna ze a skrzynia sie tnie i stuka. A jak stuka to jka sie zlapie za zebatke przy silniku to czuc jak ona wibruje. Czuc ze w nia cos udeza. Tak jak by zebatka o zebatke walila. Moze rozkrece to jeszcze raz i sie dokladnie przyjze co sie tam dzieje. Ale to przy wymianie lozysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziulen Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Słuchaj,miałem to samo co ty w mojej Husce WRE 125 (2004) DOKLADNIE To samo... A co do tego rekotania - poprostu mialem niedokręconą rame do silnika ;) I wszystko sie obijało o siebie i robiło jeden wielki rzęch...sprawdz to ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Silnik jest dokrecony na maxa :P a to samo to znaczy trekotanie po przechyleniu na bok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Problem jest... coś tam słychać. Musisz rozłożyć silnik posprawdzać wszystkie łożyska na te najbardziej obciążone jak wału, czy sprzęgła wymienić. Składać zgodnie z serwisówką sprawdzając wszystkie podkładki dystansowe. Może się mylę ale mam kilka propozycji: w przechyle może wał lata i obciera w skrzyni korbowej, być może to kosz sprzęgła, a być może problem jest w wałkach skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Nie rozumiem po co rozpoławiać silnik w celu wymiany simeringów, zapewnie używając do rozpołowienia młotka i "śrubokręta" i przy składaniu pewnie waląc w wał młotkiem... Takiego dużego luzu nie może być, dlatego są problemy ze skrzynią biegów i hałasem pracy kosza sprzęgłowego. Luz osiowy wałków skrzyni biegów musi wynosić 0.5 mm Luz osiowy bębna krzywkowego zmiany biegów musi wynosić 0.1 - 0.2 mm Luz osiowy dźwigni zmiany biegów musi wynosić 0.5 mm Pomiary luzów należy wykonać skręcając z powrotem połówki karterów bez wału korbowego i uszczelki pomiędzy karterami (nie stosuje się). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.