protect_nh Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam, Mam taki problem, moto nie było długo jeżdzone i zauważyłęm że podczas włączenia świateł temperatura na liczniku wzrasta do ponad 115 stopni i zaczyna się świecić czerwona lampka, nie jest to zależny czy moto się odpali na zimnym silniku czy na gorącym, po wyłączeniu świateł temperatura opada do prawidłowej, podczas jazdy miejskiej, po zgaszeniu świateł temperatura jest ok. 90stopni jest to różnie czasem mniej czasem więcej, wentylator włącza się prawidłowo gdy dojdzie tam do jakiejś temperatury. CO to może być? Jakieś zwarcie w elektryce lub coś? POMOCY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Sprawdź napięcie akumulatora przy uruchomionym silniku i przy włączonych światłach. Jeśli akumulator z jakiegoś powodu ma zbyt niskie napięcie to termistor (czujnik temperatury) przekazuje do wskaźnika błędne dane - zbyt wysoką (w przypadku termistora PTC – (pozystor) o dodatnim współczynniku temperaturowym (ang. positive temperature coefficient), wzrost temperatury powoduje wzrost rezystancji) lub zbyt niską (w przypadku termistora NTC – o ujemnym współczynniku temperaturowym (ang. negative temperature coefficient) – wzrost temperatury powoduje zmniejszanie się rezystancji). Wentylator jest uruchamiany przez termostat (niezależny od tamtego czujnika). Edytowane 29 Maja 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Działanie czujnika temperatury nie zależy od napięcia akumulatora. Sądzę że problem może być spowodowany spadkiem napięcia na przewodzie masowym przy liczniku. Większy prąd płynący przez przewód masy -> wyższy potencjał masy licznika względem masy silnika -> błędne wskazanie licznika gdyż czujnik jest podłączony pod masę silnika. Przeczyść styki licznika preparatem typu "Kontakt S" i sprawdź napięcie pomiędzy blokiem silnika a masą licznika. Podobne zachowanie zauważyłem również w R1 '99, przy włączaniu świateł lub "passing" licznik się "resetował". Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.