Skocz do zawartości

Nierownomierne scieranie przedniej opony


Gravel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na poczatek sie przedstawie - Rafal, nowy wlasciciel Vulcana 800 z 98roku. Niestety jestem troche zielony z mechaniki motocyklowej, to moje pierwsze moto. Ogolnie Vulcanik chodzi jak w zegarku, ale martwi mnie moja przednia opona. Stan ocenilbym na sredni, ale najbardziej niepojace jest, ze lewa strona bieznika sciera sie bardziej niz prawa. Zauwazylem tez, ze chromowana czesc laga trze o te aluminiowa i chyba miejsce tarcia sie powieksza.

 

Widzac takie objawy w samochodzie sprawdzilbym zawieszenie i zrobil zbieznosc, ale przy moto nie bardzo wiem co zrobic. Istnieje cos takiego jak ustawienie geometrii przedniego kola? Jesli tak to ile taka usluga mniej wiecej kosztuje i na co zwrocic uwage? Nie chcialbym zeby jakis "ekspert" zerowal na mojej niewiedzy.

 

Mam sie w ogole martwic ta sytuacja, czy spokojnie pojechac do mechanika za jakis czas?

 

Dzieki wiekie za info.

Pozdrawiam

Gravel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na poczatek sie przedstawie - Rafal, nowy wlasciciel Vulcana 800 z 98roku. Niestety jestem troche zielony z mechaniki motocyklowej, to moje pierwsze moto. Ogolnie Vulcanik chodzi jak w zegarku, ale martwi mnie moja przednia opona. Stan ocenilbym na sredni, ale najbardziej niepojace jest, ze lewa strona bieznika sciera sie bardziej niz prawa. Zauwazylem tez, ze chromowana czesc laga trze o te aluminiowa i chyba miejsce tarcia sie powieksza.

 

Widzac takie objawy w samochodzie sprawdzilbym zawieszenie i zrobil zbieznosc, ale przy moto nie bardzo wiem co zrobic. Istnieje cos takiego jak ustawienie geometrii przedniego kola? Jesli tak to ile taka usluga mniej wiecej kosztuje i na co zwrocic uwage? Nie chcialbym zeby jakis "ekspert" zerowal na mojej niewiedzy.

 

Mam sie w ogole martwic ta sytuacja, czy spokojnie pojechac do mechanika za jakis czas?

 

Dzieki wiekie za info.

Pozdrawiam

Gravel

Hi,a pytales poprzedniego wlasciciela,jak sie ma sprawa bezwypadkowosci maszyny?Geometrie w moto ustawia sie rownierz.Przede wszystkim po to, aby zostawial....jeden slad!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim moto też opony ścierają się nierównomiernie. Powód jest prozaiczny - lewe zakręty wychodzą mi lepiej niż prawe i na więcej sobie w nich pozwalam, co odciska swoje piętno na bieżniku opony:) Może poprzedni właściciel twojego moto też tak miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie tej lagi lepiej. Myślę że oleju tam nie masz.

 

Hej,

 

Zdjecia sa, ale troche niewyrazne.

 

http://img104.imageshack.us/gal.php?g=image011.png

 

Moze rzeczywiscie to jest kwestia oleju w lagach. Moto bylo raczej bezwypadkowe (chyba ze tak dobrze zrobione). Ogolnie prowadzi sie dobrze, chociaz przy nizszych predkosciach (okolo 40km/h) i przy odpowiedniej nawierzchni (bez dziur, ale niezupelnie gladki asfalt) kierownica tak jakby odbijala, czuc drzenie o sporej czestotliwosci. Moze to wlasnie wina oleju? Co prawda wyciekow nie ma, ale diabli wiedza kiedy byl wymieniany.

 

Dzieki za rady.

Pozdrawiam

Rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Zdjecia sa, ale troche niewyrazne.

 

http://img104.imageshack.us/gal.php?g=image011.png

 

Moze rzeczywiscie to jest kwestia oleju w lagach. Moto bylo raczej bezwypadkowe (chyba ze tak dobrze zrobione). Ogolnie prowadzi sie dobrze, chociaz przy nizszych predkosciach (okolo 40km/h) i przy odpowiedniej nawierzchni (bez dziur, ale niezupelnie gladki asfalt) kierownica tak jakby odbijala, czuc drzenie o sporej czestotliwosci. Moze to wlasnie wina oleju? Co prawda wyciekow nie ma, ale diabli wiedza kiedy byl wymieniany.

 

Dzieki za rady.

Pozdrawiam

Rafal

....mysle,ze te drżenia biorą sie od oponki (chyba,ze ja juz wymieniles na nowa?)jesli nie i bieżnik wyglada jak głowa po samodzielnym strzyżeniu bez lustra,to oczywiscie beda wystepowaly drgania zwlaszcza w takim ciezkim motocyklu.Co do oleju,to jesli nie zauwazyles wyciekow,to nie ma powodu do zmartwien.Sprawdz luz na lagach stawiajac moto tak żeby przednie kolo bylo calkiem w gorze i poruszaj nim w płaszczyźnie strzałkowej i obserwuj lagi.(zdejmij do tego te chromowane osłonki!)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...