Skocz do zawartości

BMW f800gs jako pierwsze moto + inne pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

witam wszystkich! planuje kupno motocykla i tu pojawiaja sie watpliwosci :) mam nadzieje, ze pomozecie

 

potrzbuje motocykla z pewnoscia turystycznego (i tu myslalem o Yamaha Fazer), ale tez takiego, ktorym bede mogl posmigac np. po mazurskich lasach (dokladajac ten warunek pomyslalem o BMW Dakar)

 

Z tego co zauwazylem ofert na Dakary jest stosunkowo malo; jesli juz sa, to motocykle sa dosc drogie; opisana powyzej droga dedukcji doszedlem do BMW f800 gs, moje pytania:

 

- czy to dobry wybor jak na pierwszy motocykl? przyznam, ze nie jezdzilem tym sprzetam, ale mi sie bardzo podoba :) generalnie daje sobie rade z dwukolowym sprzetem, choc z pewnoscia duzo pracy przede mna

- obecne ceny w Niemczech to od ok. 8,5k EUR za model 2008 z kilku tysiacami na liczniku - jak myslicie, ile taki motocykl moze kosztowac po sezonie? czy cena 7k EUR jest realna?

- czy ktos ma doswiadczenie z kupowaniem motocykla na firme? chodzi mi o odliczenie VAT (od motocykla, odziezy), wrzucenie w koszty amortyzacji + odziezy

- czy kots z Was kupowal motocykl poza Polska za kwote netto, tak aby rozliczyc VAT w Polsce? jakie dokumenty wymagane sa przez sprzedawce?

 

wszelkie podpowiedzi i sugestie beda docenione

 

pozdrawiam

a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. IMHO ciut na początek wysokie, mocnawe, no i drogie w razie położenia. ale jak bardzo chcesz, to pewnie kupisz

ad. 2. raczej nie. niemcy lubią swoje motocykle, bmw niewiele traci u nich na wartości. różnice sezon/ po sezonie to mit pozostały po poprzedniej epoce u nas; teraz praktycznie nikt nie patrzy na sezony. na spadek cen f800gs liczę jak się berlińczycy zdecydują wypuścić adventure'a

ad. 3. ano ma. polecam lekturę działu przepisy pod tym kątem, jest wszystko dokładnie i po kilka razy opisane, włącznie z najnowszymi wyrokami nsa, itp

ad. 4. jw

 

generalnie: "bmw dakar" czyli pewnie masz na myśli f650gs w tej wersji specjalnej: nie wiem, czy koniecznie pakowałbym się w nią, bo jest wyraźnie (i nie wiem, na ile zasadnie - nie znam się na nich) droższa. osobiście w takim przypadku wybierałbym na początek f650gs, żeby przywyknąć, przyuczyć się i polatać troszkę na obecnych założeniach. jak się sprawdzą (np. nadal będziesz miał ochotę na szutry/ albo więcej terenu/ albo sam asfalt) następny motocykl kupisz już droższy i lepiej dopasowany do zmieniających się poglądów na motocyklowanie/ doświadczenia i umiejętności (f800gs, r1200gs adv/ któregoś ktm-a, itd)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedz!

 

1. to jest jakis dzwonek alarmowy, z pewnoscia przed wyprawa do niemiec podjade do dealera bmw, aby sie przymierzyc do maszyny, z tego co czytam, to sa dwa rodzaje ustawien kanapy (wyzsze i nizsze), ja mam 183 cm wzrostu, wiec chyba nie tak malo

2. ja sobie licze tak, skoro ktos kupil moto rok temu za 10-11k eur i teraz sprzedaje za 8,5k eur, to pewnie znajdzie sie taki ktos, ktos za kilka miesiecy zejdzie jeszcze bardziej z ceny

 

obecnie sporo jest ofert dealerow bmw ktorzy sprzedaja swoje demo - ja raczej taki moto bede kupowal, bo bedzie zlezalo mi na fakturze VAT, od os. fiz nie dostane faktury, aby odliczyc VAT

 

tu pytanie: czy moto demo warto kupowac? czy nie sa to te motory w sposob "nadmierny" ekploatowane? jestem w stanie sobie wyobrazic co sie nieraz dzieje, gdy ktos dostanie w swoje rece nieswoja maszyne

 

nie jestem jednak pewien czy po sezonie dealerzy bmw nadal beda mieli pojazdy z 2008 r.

3. poczytalem - dobra skarbnica wiedzy, na temat odliczenia VAT ma wyrobiona opinie na podstawie przepisow (wg. jest prawo do odliczenia w calosci), ale chcialem jeszcze poznac punkt widzenia praktykow :)

4. na ten punkt nie znalazlem odpowiedzi, ale moze zem slepy... jesli ktos by przez przypadek wiedzial, gdzie to jest opisane to bede zobowiazany za linka

 

Jeszcze raz bardzo dziekuje za podpowiedzi!

 

pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siodła się nie ustawia, jest opcjonalne fabryczne obniżone 835mm, które trzeba zamówić

 

odnośnie zakupu nowego: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=104862&hl=

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=88873&hl=

był jeszcze co najmniej jeden temat, gdzie ktoś opisywał, ale coś nie mogę się doszukać

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, wiem, ze kanapa sie nie reguluje, tylko fabrycznie jest juz na stale ustawiona

 

dzieki za linki, drugi jest przydatny, choc bardziej liczylem, ze ktos napisze jakie dokladnie dokumenty moze zazadac ode mnie np. dealer bmw, kiedy bede kupowal od niego uzywany moto na firme (czyli bez niemieckiego VAT)

 

czy trzeba cos dla niego przetlumaczyc?

 

dzieki

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, wiem, ze kanapa sie nie reguluje, tylko fabrycznie jest juz na stale ustawiona

 

dzieki za linki, drugi jest przydatny, choc bardziej liczylem, ze ktos napisze jakie dokladnie dokumenty moze zazadac ode mnie np. dealer bmw, kiedy bede kupowal od niego uzywany moto na firme (czyli bez niemieckiego VAT)

 

czy trzeba cos dla niego przetlumaczyc?

 

dzieki

pozdr

Hi,podaje Ci namiary w Deutschland. BMW Niederlassung Düsseldorf - Motorrad Zentrum

Grafenberger Allee 258

40237 Düsseldorf

Deutschland

1. Tel.-Nr.: +49 (0)211 909981802

rozumiem ze ma to byc zupelnie oficjalny deal wiec 19% dostaniesz od Niemcow z powrotem ale Polacy nalicza Ci swoje 22%.Reszta to rutyna dla twojego ksiegowego zapewne normalka.

ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER".....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, aby Niemcy nie naliczyli tego VATu i zebym nie musial sie ubiegac o zwrot VATu... moje pytanie jest: jakiego dokumentu moze wymagac dealer niemiecki, aby wystawic mi fakture bez VAT?

 

czy to jest potwierdzenie zarejestrowania dla celow VAT UE? trzeba tlumaczyc? moze chodzi tez o inne papiery: umowa spolki itp.? pytanie do tych, ktorzy juz to przecwiczyli, nie chcialbym robic wycieczki do DE nadaremno, albo byc zmuszonym do zaplaty niemieckiego VAT

 

"ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER"....." - nie zrozumialem tego, napisalem gdzies, ze mysle o boxerze?

 

dzieki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, aby Niemcy nie naliczyli tego VATu i zebym nie musial sie ubiegac o zwrot VATu... moje pytanie jest: jakiego dokumentu moze wymagac dealer niemiecki, aby wystawic mi fakture bez VAT?

 

czy to jest potwierdzenie zarejestrowania dla celow VAT UE? trzeba tlumaczyc? moze chodzi tez o inne papiery: umowa spolki itp.? pytanie do tych, ktorzy juz to przecwiczyli, nie chcialbym robic wycieczki do DE nadaremno, albo byc zmuszonym do zaplaty niemieckiego VAT

 

"ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER"....." - nie zrozumialem tego, napisalem gdzies, ze mysle o boxerze?

 

dzieki

Nie ma takiej opcji.Jesli on sprzedaje oficjalnie ten motocykl z ktorego sie sam musi rozliczyc to jest to zawsze ceny netto plus podatek,ktory przysluguje Ci do zwrotu bo wywozisz go z Niemiec.Moze jest szansa zbajerowac Dealera,zeby puscil to poza ksiegowoscia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie, taka transakcja pomiedzy firmami to wewnatrzwspolnotowa dostawa towaru dla Niemca (0% VAT w Niemczech) i wewnatrzwspolnotowe nabycie dla Polaka (22% VAT w Polsce, z prawem do odliczenia)

 

jest to normalny mechanizm VATowski praktykowanych w milionach transkacji dziennie miedzy firmami unijnymi

 

od kiedy jestesmy w UE co do zasady nie ma zadnych zwrotow VAT dla Polakow kupujaych cos w Niemczech

 

moje pytanie dotyczy strony praktycznej - co dealer bmw musialby miec ode mnie, aby nie opodatkowac transakcji VAT niemieckim

 

oczywiscie moge zadzwonic i sie zapytac - wczesniej jednak chcialbym zasiegnac jezyka u tych co to cwiczyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedna praktyczna uwaga. Obniżona kanapa do f800gs jest płaska i cienka jak naleśnik. Bardzo się to odbija na komforcie.

 

ale nie uważam że przy wzroście 183 nie dałbyś rady z normalną kanapą. Juz lepiej delikatnie wpuścić na lagach, ale myślę że nie będzie to konieczne. Ja mam 172 i dawąłem radę z obniżoną kanapą, więc Ty dasz radę z normalną.

 

na pierwsze moto bym tak wysoko nie sięgał, ale widzę żeś już zdecydowany...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...