kanarek200 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Czesc, witam wszystkich! planuje kupno motocykla i tu pojawiaja sie watpliwosci :) mam nadzieje, ze pomozecie potrzbuje motocykla z pewnoscia turystycznego (i tu myslalem o Yamaha Fazer), ale tez takiego, ktorym bede mogl posmigac np. po mazurskich lasach (dokladajac ten warunek pomyslalem o BMW Dakar) Z tego co zauwazylem ofert na Dakary jest stosunkowo malo; jesli juz sa, to motocykle sa dosc drogie; opisana powyzej droga dedukcji doszedlem do BMW f800 gs, moje pytania: - czy to dobry wybor jak na pierwszy motocykl? przyznam, ze nie jezdzilem tym sprzetam, ale mi sie bardzo podoba :) generalnie daje sobie rade z dwukolowym sprzetem, choc z pewnoscia duzo pracy przede mna - obecne ceny w Niemczech to od ok. 8,5k EUR za model 2008 z kilku tysiacami na liczniku - jak myslicie, ile taki motocykl moze kosztowac po sezonie? czy cena 7k EUR jest realna? - czy ktos ma doswiadczenie z kupowaniem motocykla na firme? chodzi mi o odliczenie VAT (od motocykla, odziezy), wrzucenie w koszty amortyzacji + odziezy - czy kots z Was kupowal motocykl poza Polska za kwote netto, tak aby rozliczyc VAT w Polsce? jakie dokumenty wymagane sa przez sprzedawce? wszelkie podpowiedzi i sugestie beda docenione pozdrawiam a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 ad. 1. IMHO ciut na początek wysokie, mocnawe, no i drogie w razie położenia. ale jak bardzo chcesz, to pewnie kupisz ad. 2. raczej nie. niemcy lubią swoje motocykle, bmw niewiele traci u nich na wartości. różnice sezon/ po sezonie to mit pozostały po poprzedniej epoce u nas; teraz praktycznie nikt nie patrzy na sezony. na spadek cen f800gs liczę jak się berlińczycy zdecydują wypuścić adventure'a ad. 3. ano ma. polecam lekturę działu przepisy pod tym kątem, jest wszystko dokładnie i po kilka razy opisane, włącznie z najnowszymi wyrokami nsa, itp ad. 4. jw generalnie: "bmw dakar" czyli pewnie masz na myśli f650gs w tej wersji specjalnej: nie wiem, czy koniecznie pakowałbym się w nią, bo jest wyraźnie (i nie wiem, na ile zasadnie - nie znam się na nich) droższa. osobiście w takim przypadku wybierałbym na początek f650gs, żeby przywyknąć, przyuczyć się i polatać troszkę na obecnych założeniach. jak się sprawdzą (np. nadal będziesz miał ochotę na szutry/ albo więcej terenu/ albo sam asfalt) następny motocykl kupisz już droższy i lepiej dopasowany do zmieniających się poglądów na motocyklowanie/ doświadczenia i umiejętności (f800gs, r1200gs adv/ któregoś ktm-a, itd) jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanarek200 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 wielkie dzieki za odpowiedz! 1. to jest jakis dzwonek alarmowy, z pewnoscia przed wyprawa do niemiec podjade do dealera bmw, aby sie przymierzyc do maszyny, z tego co czytam, to sa dwa rodzaje ustawien kanapy (wyzsze i nizsze), ja mam 183 cm wzrostu, wiec chyba nie tak malo 2. ja sobie licze tak, skoro ktos kupil moto rok temu za 10-11k eur i teraz sprzedaje za 8,5k eur, to pewnie znajdzie sie taki ktos, ktos za kilka miesiecy zejdzie jeszcze bardziej z ceny obecnie sporo jest ofert dealerow bmw ktorzy sprzedaja swoje demo - ja raczej taki moto bede kupowal, bo bedzie zlezalo mi na fakturze VAT, od os. fiz nie dostane faktury, aby odliczyc VAT tu pytanie: czy moto demo warto kupowac? czy nie sa to te motory w sposob "nadmierny" ekploatowane? jestem w stanie sobie wyobrazic co sie nieraz dzieje, gdy ktos dostanie w swoje rece nieswoja maszyne nie jestem jednak pewien czy po sezonie dealerzy bmw nadal beda mieli pojazdy z 2008 r. 3. poczytalem - dobra skarbnica wiedzy, na temat odliczenia VAT ma wyrobiona opinie na podstawie przepisow (wg. jest prawo do odliczenia w calosci), ale chcialem jeszcze poznac punkt widzenia praktykow :) 4. na ten punkt nie znalazlem odpowiedzi, ale moze zem slepy... jesli ktos by przez przypadek wiedzial, gdzie to jest opisane to bede zobowiazany za linka Jeszcze raz bardzo dziekuje za podpowiedzi! pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 siodła się nie ustawia, jest opcjonalne fabryczne obniżone 835mm, które trzeba zamówić odnośnie zakupu nowego: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=104862&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=88873&hl= był jeszcze co najmniej jeden temat, gdzie ktoś opisywał, ale coś nie mogę się doszukać jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanarek200 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 tak tak, wiem, ze kanapa sie nie reguluje, tylko fabrycznie jest juz na stale ustawiona dzieki za linki, drugi jest przydatny, choc bardziej liczylem, ze ktos napisze jakie dokladnie dokumenty moze zazadac ode mnie np. dealer bmw, kiedy bede kupowal od niego uzywany moto na firme (czyli bez niemieckiego VAT) czy trzeba cos dla niego przetlumaczyc? dzieki pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 tak tak, wiem, ze kanapa sie nie reguluje, tylko fabrycznie jest juz na stale ustawiona dzieki za linki, drugi jest przydatny, choc bardziej liczylem, ze ktos napisze jakie dokladnie dokumenty moze zazadac ode mnie np. dealer bmw, kiedy bede kupowal od niego uzywany moto na firme (czyli bez niemieckiego VAT) czy trzeba cos dla niego przetlumaczyc? dzieki pozdr Hi,podaje Ci namiary w Deutschland. BMW Niederlassung Düsseldorf - Motorrad Zentrum Grafenberger Allee 258 40237 Düsseldorf Deutschland 1. Tel.-Nr.: +49 (0)211 909981802 rozumiem ze ma to byc zupelnie oficjalny deal wiec 19% dostaniesz od Niemcow z powrotem ale Polacy nalicza Ci swoje 22%.Reszta to rutyna dla twojego ksiegowego zapewne normalka. ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanarek200 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 chodzi o to, aby Niemcy nie naliczyli tego VATu i zebym nie musial sie ubiegac o zwrot VATu... moje pytanie jest: jakiego dokumentu moze wymagac dealer niemiecki, aby wystawic mi fakture bez VAT? czy to jest potwierdzenie zarejestrowania dla celow VAT UE? trzeba tlumaczyc? moze chodzi tez o inne papiery: umowa spolki itp.? pytanie do tych, ktorzy juz to przecwiczyli, nie chcialbym robic wycieczki do DE nadaremno, albo byc zmuszonym do zaplaty niemieckiego VAT "ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER"....." - nie zrozumialem tego, napisalem gdzies, ze mysle o boxerze? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 chodzi o to, aby Niemcy nie naliczyli tego VATu i zebym nie musial sie ubiegac o zwrot VATu... moje pytanie jest: jakiego dokumentu moze wymagac dealer niemiecki, aby wystawic mi fakture bez VAT? czy to jest potwierdzenie zarejestrowania dla celow VAT UE? trzeba tlumaczyc? moze chodzi tez o inne papiery: umowa spolki itp.? pytanie do tych, ktorzy juz to przecwiczyli, nie chcialbym robic wycieczki do DE nadaremno, albo byc zmuszonym do zaplaty niemieckiego VAT "ps.BMW z grupy F,to nie to samo co "BOXER"....." - nie zrozumialem tego, napisalem gdzies, ze mysle o boxerze? dzieki Nie ma takiej opcji.Jesli on sprzedaje oficjalnie ten motocykl z ktorego sie sam musi rozliczyc to jest to zawsze ceny netto plus podatek,ktory przysluguje Ci do zwrotu bo wywozisz go z Niemiec.Moze jest szansa zbajerowac Dealera,zeby puscil to poza ksiegowoscia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanarek200 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 mylisz sie, taka transakcja pomiedzy firmami to wewnatrzwspolnotowa dostawa towaru dla Niemca (0% VAT w Niemczech) i wewnatrzwspolnotowe nabycie dla Polaka (22% VAT w Polsce, z prawem do odliczenia) jest to normalny mechanizm VATowski praktykowanych w milionach transkacji dziennie miedzy firmami unijnymi od kiedy jestesmy w UE co do zasady nie ma zadnych zwrotow VAT dla Polakow kupujaych cos w Niemczech moje pytanie dotyczy strony praktycznej - co dealer bmw musialby miec ode mnie, aby nie opodatkowac transakcji VAT niemieckim oczywiscie moge zadzwonic i sie zapytac - wczesniej jednak chcialbym zasiegnac jezyka u tych co to cwiczyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Jedna praktyczna uwaga. Obniżona kanapa do f800gs jest płaska i cienka jak naleśnik. Bardzo się to odbija na komforcie. ale nie uważam że przy wzroście 183 nie dałbyś rady z normalną kanapą. Juz lepiej delikatnie wpuścić na lagach, ale myślę że nie będzie to konieczne. Ja mam 172 i dawąłem radę z obniżoną kanapą, więc Ty dasz radę z normalną. na pierwsze moto bym tak wysoko nie sięgał, ale widzę żeś już zdecydowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.