Skocz do zawartości

WR 426 - zakup ale co i jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W koncu nadszedl czas na zakupo jakiegos motocykla ;]

Wybor padl na WR 4xx.

Ma on slozyc glownie do enurowania po lesie i spokojnej jezdzie po torze,

z tej razcji nie musi byc rejestrowany.

Na motocykl moge przeznaczyc 7000 (kasa na ubranie i ewentualne dokladki do mototo juz osobny dzial)

Na alegro wyszukalem w tej cenie

1.http://www.allegro.pl/item625267194_yamaha...zf_426_450.html

2. http://www.allegro.pl/item620754768_yamaha..._yz_yzf_cr.html

3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1234875 fajny ale 670 km odemnie :(

4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1272045 na ten za malo kasy ale moze by cos sprzedac na szybko :biggrin:

 

Jak taki motocykl sprawdzic przed zakupem ? ASO czy mechanik ? znajomych znajacych sie na crosowkach niemam... jaki koszt sprawdzenia w ASO albo jakims serwisie ?

Pierwszy motorek niema prawa rejestracji. Czy jesli niema papierow jest sens sie tym interesowac i mozliwosc ze podjade sobie na komiasariat z VINem i sprawdza czy moto nie jest wlasnaoscia kogos innego ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego sobekkk..... jakby Ci tu powiedzieć. Cieszymy sie że wreszcie przyszegł ten czas :buttrock: ale...moje zdanie jest takie: Nie ma szans kupić za te kase WR-ki z rodziny 4....żeby polatać spokojnie sezon, dwa. KROPKA

 

Żeby to uzasadnić trzeba by małego elaboratu ale postaram sie krótko. Są to sprzęty wyczynowe. W rękach ambitnego jeźdźca sezon - dwa, może 3 i proszą sie o remont. Jesli oczekujesz za te kase czegoś wartego uwagi to życzę wytrwałości bo sie przyda. Nikt nie sprzeda żylety za te kasę. A mało który "rzeźnik" jak dojedzie sprzęta chce dla siebie remont robić bo sie to nie kalkuluje. Lepiej opierdzielić dołożyć kilka tysia i w swieższą znowu wejść. I tu są właśnie te sprzęty. Możesz sie ze mną nie zgodzić ale taka jest wg mnie rzeczywistość. 7 tysia to sam dół cennika - sam dopowiedz sobie resztę. A nierejestrowanego...? to samo jak sprzet piłowany po torze to jak jest cacy to sie trzyma i lata bo co takiego dużo jeszcze lepszego kupisz ... taki wyczyn wystarczy bardziej o umiejętności wtedy sie trzeba martwić. Niektórzy wchodzą w 250 bo lżejsze albo rezygnują ..nie wiem, ze względów zdrowotnych ale ile to może być 5-10-15 % sprzedających tanie WR-ki?

Kupisz owszem ale musisz sie liczyć że duuuże prawdopodobieństwo jest że trzeba mieć ponad połowę jej wartości na jakiś mały remoncik.

Też myślałem o WR-ce ale rejestrowanej z budżetem 8-9 tyś i ....dałem sobie spokój. Kupiłem TTR , jestem zadowolony, zostało mi kasy . Mam moto odstające z pewnością od tej extraligi ale podobnie jak Ty potrzebuje moto do endurzenia, a nie do pałowania po torze i latanie w powietrzu, a przede wszystkim moto które jeździ i poza olejem i paliwem, sprayem na łańcuch i czasami czymś urwanym przy glebie nic mnie nie obchodzi...żadne motogodziny drogi częsty serwis itp. Wybrałem święty spokój w trochę gorszych parametrach i nie żałuję. Na takie sprzęty trzeba poczekać aż uzbiera sie np 2x taki budrzet.

 

A co do pozostałego pytania o szczegóły na co uważać i co sprawdzać troszkę poświęć czasu i poczytaj bo jest tu pare temató o tym. Po co zaśmiecać i zakładać kolejny .

 

Radze sie zastanowić. Bo mieć Wr tylko po to żeby MIEĆ - która sie sypie, ledwo idzie albo stoi w garażu bo padła jaki to ma sens?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja chcialem moze troche i po palowac ale bez przesady.

chcialbym zeby dotrzymalo do konca sezonu bez jakis powazniejszych remontow (wymiany tloka zaworow itp) potem moge myslec o jakims remoncie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja chcialem moze troche i po palowac ale bez przesady.

chcialbym zeby dotrzymalo do konca sezonu bez jakis powazniejszych remontow (wymiany tloka zaworow itp) potem moge myslec o jakims remoncie

Ja tylko radze dobrze to przemyśleć bo to zakup bardzo podwyższonego ryzyka. A najlepiej zacznij jeździć , szukać z kimś kto zna WR-ki . Po kilku wrakach i przejechanych sporych za nimi kilometrach sam odpuścisz i zaczniesz szukać czegoś "mniej wyczynowego" albo dorzucisz kilka tyś do budżetu.

Czy ma sens kupowac cos do remontu za chwilkę? Tam trzeba remoncik konkret zrobić na fula wtedy a nie prowizorkę za 1-2 tyś PLN. Tego nie da sie półśrodkami zrobić, Wysilony silnik - dasz potem w pi...de i sie coś urwie albo peknie. Lepiej dołóż to co w remont i szukaj lepszej.

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolozyc nie bardzo mam z czego ...

jaki podobny motorek mozna dostac w tej cenie ?

4t 250-450

Ja doszedłem do wniosku, że w zasadzie wyboru nie ma wielkiego. Postawiłem na starsze konstrukcje bo bałem sie za te kase wyczynów. w ogóle to chciałem DRZ 400e ale... kasa. O ja np znalazłem w swoim czasie naprawde zajebistą DRZ 400 w super stanie tyle ze w wersji kopanej ale bajka . Chodziła pięknie, wyglądałe jeszcze lepiej, była bez kwitów za niecałe 8 tysia wytargowaliśmy z 2000 roku. Mi rejestracja potrzebna. To to było dla mnie idealne. Jak nie potrzebujesz rejestracji to daj sobie czas może takiego exc lub drz dopadniesz cierpliwie bez kwitów. To można znaleźć fajne choć uważam, że może i pare grosików by trzeba dorzucić żeby wyrwać naprawdę wartą sztukę bez kwita. No i czas, i cierpliwość potrzebna na szukanie. Przynajmniej zdecydowanie chętniej bym wszedl w kata czy suke za te kase niz w WR. Może jakiegoś poniżej 2000 roku kata lc 4 np po remoncie, może coś fajnego tu udałoby sie wybrać. Bo poza tym to zostają stare 350-tki , honde xr400 to trudno fajną dostać a jak jest to drożyzna. Huski TE 410 ale to trzeba być przekonanym poniżej 99 toku słabe smarowanie i siadają, zresztą nie ma jakoś do nich szacunku wśród użytkowników.

 

To jest wyzwanie. Musisz szukać i być bardzo czujnym.

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem pod koniec zeszłego roku, wydawało mi się że wyrwę coś w normalnym stanie za 8tyś. ale po zrobieniu słusznej ilości kilometrów i obejrzeniu wielu "igiełek" z rodzaju "bez wkładu" które okazały się zarżniętymi zwłokami i wypluciu z siebie wszelakiej maści przekleństw opuściłem, dołożyłem 2tyś. do początkowych 8tyś. i kupiłem sprzęt prosto z wysp. Po zrobieniu wszystkich koniecznych wymian i regulacji całościowy koszt zbliżył się do 12tyś. niestety murdoch2 ma całkowitą racje za te Twoje 7tyś. nie wyrwiesz WRki w normalnym stanie a jedynie dobite truchło w które będziesz pakował kasę. Ja gdybym miał tyle co Ty kasy szukał bym XR600 po 1991r. sprzęt no.1 w tym przedziale cenowym choć lata swojej świetności ma już za sobą to w dalszym ciągu jest to godna uwagi alternatywa dla takich maszyn jak DRZ400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z WR w takim razie dam sobie spokuj poki co :(

a czy sprowadzic EXC, TE albo DRZ bez kwitow w tej cenie dalo by rade ?

Marne szanse, ja robiłem zakupy przed drastycznym skokiem kursu euro i w tedy z 7tyś. PLN można było czegoś szukać, teraz na niekorzyść dział również fakt że mamy sezon w pełni i ceny też podskoczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a jakies 2t 250 ? typu CR YZ KX tylko zeby swiatla posiadalo ? w tej kasie znajdzie sie cos do jazdy na 2 miesiace bez wymiany tloka ?

 

 

wymiana tloka zreszta nie wielki wydatek ale zebym na dzien dobry nie musial dolozyc 2 tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A ogladal moze ktos te 2 motocykle:?

 

http://www.allegro.pl/item653265392_ktm_lc...ermoto_99r.html

http://www.allegro.pl/item645294199_ktm_62..._supermoto.html

ten pierwszy troche za duzo ... jakby cena zjechala do 9 tys. :icon_rolleyes:

 

ewentualnie te:

http://www.allegro.pl/item648063336_ktm_lc...super_stan.html

 

http://www.allegro.pl/item654199588_ktm_62..._wloclawek.html

 

utrzymanie lc4 do drogich chyba nie nalezy (porownojac do WR) - czy jestem w bledzie ?

a jak jest z EXC?

 

w zwiazku z czestym widokiem policji jednak musi byc rejestrowalne :bigrazz:

 

w tych KTMach jest pojedyncza pompa + 1 labo 2 filtry oleju albo podwojna +2 filtry ... poczym poznac ze sa 2 pompy i 2 filtry ?

 

supermoto czy enduro to mi wszystko jedno bo latanie jesli zarejestruje motocykl bedzie 50/50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogladal moze ktos te 2 motocykle:?

 

http://www.allegro.pl/item653265392_ktm_lc...ermoto_99r.html

http://www.allegro.pl/item645294199_ktm_62..._supermoto.html

ten pierwszy troche za duzo ... jakby cena zjechala do 9 tys. :icon_rolleyes:

 

ewentualnie te:

http://www.allegro.pl/item648063336_ktm_lc...super_stan.html

 

http://www.allegro.pl/item654199588_ktm_62..._wloclawek.html

 

utrzymanie lc4 do drogich chyba nie nalezy (porownojac do WR) - czy jestem w bledzie ?

a jak jest z EXC?

 

w zwiazku z czestym widokiem policji jednak musi byc rejestrowalne :bigrazz:

 

w tych KTMach jest pojedyncza pompa + 1 labo 2 filtry oleju albo podwojna +2 filtry ... poczym poznac ze sa 2 pompy i 2 filtry ?

 

supermoto czy enduro to mi wszystko jedno bo latanie jesli zarejestruje motocykl bedzie 50/50

Utrzymanie EXC wypada podobnie jak WRki, w EXC są dwie pompy, dwa filtry papierowe i dwa sitka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...