sorier Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Poszukuje danych serwisowych (ustawień fabrycznych) silnika motocykla Jinlun 250: -luz zaworów -poziomu paliwa (lub wysokość pływaka) -wysokość iglicy (położenie zapinki) -wstępne ustawienie śruby składu mieszanki Nie wiem jaki to dokładnie model, ale silnik ma 250ccm, 2 cylindry w rzędzie i podobny jest do silnika Hondy CB 250. Gaźniki to 2 x Keihin. Szukałem na necie i nie znalazłem informacji. Na forum jest wielu użytkowników chińskich motocykli więc może ktoś ma takie informacje. Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 (edytowane) Poszukuje danych serwisowych (ustawień fabrycznych) silnika motocykla Jinlun 250: -luz zaworów -poziomu paliwa (lub wysokość pływaka) -wysokość iglicy (położenie zapinki) -wstępne ustawienie śruby składu mieszanki Witam! Posiadam Hondę CB 250 TwoFifty(model MC26) i prawdopodobnie silnik Jinluna 250 to licencyjna wersja silnika mojego motocykla, więc podaję dane serwisowe dla Hondy CB 250 (MC26): - luz zaworów ssącego i wydechowego jest taki sam: 0,06-0,10 mm -poziom paliwa dla gaźnika: KEIHIN VE 37: 18,5mm -wysokość pływaka dla gaźnika KEIHIN VB 30: 15,5mm -ustawienie początkowe śruby regulacji mieszanki: Gaźnik VE 37: wkręć w prawo aż do lekkiego oporu, następnie wykręć o 1-7/8 obrotu. Gaźnik VB 30: wkręć w prawo aż do lekkiego oporu, następnie wykręć o 2 obroty. -prędkość wolnych obrotów: 1500+/- 100obr/min. Edytowane 5 Maja 2009 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Dzięki :) Postaram sie ustalić jaki typ gaźnika mam w Jinlunie. Póki co to jedna śruba składu mieszanki wykręcona jest o 1,25 obrotu, a druga 2,75. Tak ktoś wyregulował gaźniki. Wysokość pływaków sprawdzę jak rozbiorę gaźniki. Zawory ustawiłem na 0,05-0,10mm bo myślałem ze nikt mi nie odpisze, ale chyba to dobry luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 (edytowane) Jeśli chodzi o ustawienie zaworów nie powinno być problemów, gdyż są w normie wg instrukcji Hondy. Odnośnie gaźników, to gaźnik VE37A jest zakładany w CB250 MC26 w wersji jednogaźnikowej, natomiast VB30 to wersja dwugaźnikowa. Wydaje mi się, że dane odnośnie VB30 są bardziej wiarygodne do wersji chińskiej CB250 czyli Jinluna 250. Mała wskazówka odnośnie silnika: ten sam silnik mają Hondy CM250 Custom, CMX250 Rebel i CB250 Nighthawk. Oczywiście z biegiem lat silnik był modernizowany, więc poszczególne modele mogą się różnić drobnymi szczegółami(np. różna ilość tarcz sprzęgłowych w koszu sprzęgłowym). Pozdrawiam Edytowane 6 Maja 2009 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Niestety okazało się, że to nie są gaźniki Keihin tylko Deni PD26J. Z tego co się dowiedziałem to jakaś kooperacja z Keihin, możliwe ze licencja. Ale najgorsze co sie okazało, to to że poza korpusami gaźniki sa zupełnie różne. Maja inne dysze główne i wolnych obrotów, rurki emulsyjne, rozpylacze, iglice, sprężyny przepustnic podciśnieniowych. Nawet ustawienia śrub składu mieszanki, które wydawały mi się złe, mogą być fabryczne (1-1/8 i 2-1/4 obrotu) ponieważ są na nich ślady cech (markera) i zgodnie z nim były ustawione. Podsumowują, nie wiem czy to przypadek, głupota czy specjalne działanie chińczyków, że skręcili do kupy dwa różne gaźniki. Radze wszystkim mającym do czynienia z chińska myślą techniczną dokładnie zapisywać ustawienia zanim zaczniecie coś regulować lub rozbierać (a nie liczyć na logikę producenta) bo powrót do fabrycznych ustawień może być bardzo trudny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 (edytowane) W razie czego, jest możliwość założenia oryginalnych gaźników japońskich i na pewno będzie hulało. Pozostaje tylko koszt. Nowy KEIHIN VE37A do CB 250 Two Fifty wersji jednogaźnikowej w serwisie Hondy kosztuje bagatela 1800zł(z ciekawości kiedyś zapytałem w Hondzie). Do tego dochodzi koszt kolektora. Przykro mi, ale w kwestii chińskich gaźników nie pomogę, nie posiadam żadnych danych. Edytowane 9 Maja 2009 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.