Gość brys Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 A mogę wstawić regulator od SV650? Moja GS500 ma alternator 230W a SV650 ma 300W Mocowo wyrobi. Ważne, żeby działał tak samo. Nie chce mi się teraz szukać schematów obu motocykli (Łódź czeka :D ), ale jeśli w jednym i w drugim jest podobny alternator (np. trójfazowy z magnesem stałym, bez wzbudzenia) to generalnie można zamieniać. Problemy są czasem z kostką - inna, lub tym, że jeden regulator ma 5 przewodów a drugi 6. Można oczywiście to przeskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 (edytowane) Wtyczki mają te same Dzisiaj kupiłem jeszcze preparat do zaśniedziałych styków bo nie mogłem ich dobrze wyczyści i co o dziwo ładowanie jest większe ale jeszcze chyba nie takie jak powinno być bo przy zimnym silniku na ssaniu mam około 14V, przy 5000tys obr mam już tylko 13,2V, a jak się przejechałem to po przejażdżce ładowanie przy 2500tys obr było 14V a przy 5000tys obr było około 13,7V i co wy o tym myślicie zostawić tak to? Jeszcze mogę dodać , że przejechałem gdzieś 10km i napięcie na aku było 13V a przed odpaleniem około 12,5V czyli w chyba ładuje, a w serwisówce pisze że ma być conajmniej 13,5V, a pomiary robię na włączonych światłach Edytowane 9 Maja 2009 przez matix19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Ja mysle ze albo masz przegrzana kostke laczaca, na co wskazuje polepszenie ladowania po czyszczeniu stykow, albo kiepska mase reglera. Trzeba by bylo poprowadzic dodatkowy kabel miedzy masa reglera, a aku, specjalnie jesli regler masowany jest przez obudowe. Czy dasz rade sprawdzic, ktory z kabli regla jest masa i ktory to wtyk we wtyczce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 http://img99.imageshack.us/img99/1261/beztytuuvui.jpg B/W to chyba masa jeszcze bym musiał sprawdzić. To co mam podciągnąć kable od tej masy do aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Wtyczki mają te same Dzisiaj kupiłem jeszcze preparat do zaśniedziałych styków bo nie mogłem ich dobrze wyczyści i co o dziwo ładowanie jest większe ale jeszcze chyba nie takie jak powinno być bo przy zimnym silniku na ssaniu mam około 14V, przy 5000tys obr mam już tylko 13,2V, a jak się przejechałem to po przejażdżce ładowanie przy 2500tys obr było 14V a przy 5000tys obr było około 13,7V i co wy o tym myślicie zostawić tak to? Jeszcze mogę dodać , że przejechałem gdzieś 10km i napięcie na aku było 13V a przed odpaleniem około 12,5V czyli w chyba ładuje, a w serwisówce pisze że ma być conajmniej 13,5V, a pomiary robię na włączonych światłach jest ok , powyciągaj konektory z kostek i wyczysc dokładnie. A z kablem od masy możesz sie pobawic w razie powtorki problemu. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Tak b/w to masa. Pociagnij jeden kabel do masy aku np rozdzielajac kabel przed wtyczka i bedzie pewnosc co do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Ok a więc tak zrobię, a jak to nic nie pomoże to tak będę jeździł chyba, że akumulator mi sie będzie rozładowywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 A więc tak poszedłem dziś do garażu i powyjmowałem wszystkie żarówki które świecą po włączeniu zapłonu bo u mnie światła są na stałe, niw wyjąłem tylko żarówek od podświetlenia i odpaliłem motorek i przy 5 tys/ obr jest 14,2V czyli chyba wszystko jest w porządku, już tej masy dodatkowej nawet nie podciągałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Tyle powinno być ze światłami - wtedy byłoby idealnie. Napięcie 13,7V to minimum i lepiej je nieco podnieść. Czasami taka sytuacja to wina regulatora, a czasami złych połączeń. Aby to sprawdzić zrób tak: podłącz na stałe woltomierz do akumulatora, tak aby mieć wolne ręce, następnie weź dwa kable, którymi podłączysz się do kostki regulatora (bez rozpinania) i pociągniesz bypass do akumulatora. Odpalasz motocykl i patrzysz na woltomierz, raz dotykając kablami do klem, raz je odejmując. Jeśli napięcie będzie rosło o 0,5...1V to znaczy, że masz gdzieś słaby styk w instalacji i na nim ginie nieco napięcia. Próby dokonujesz na trochę wyższych niż jałowe obrotach i nie myśl nawet o pozostawieniu tych kabli na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.